Alla inlägg under januari 2009

Av Hanna - 31 januari 2009 20:46


Magsjuka i dag, jag har legat klubbad då jag inte varit i badrummet och mått illa. Verkligen äckligt !



Nu mår jag lite bättre men är fortfarande helt yrslig och trött, vätskebalansen är nog lite rubbad. Dessutom kräks Lilla E ganska kraftigt lite nu och då så kanske är han också sjuk. Lilla hjärtat. Tur att M än så länge är frisk så det finns nån som kan ta hand om oss.


Tack käraste M för att du fixat med allt i dag och skött om din hängiga fru så bra.


Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan med min nyponsoppekopp och fortsätta hoppas att det värsta är över.


Hoppas ni mår bättre än vad jag gör ! // H

Av Hanna - 31 januari 2009 01:36


Av Hanna - 31 januari 2009 00:01


Hittade en rolig sida på nätet där man enkelt kan lägga till text och andra effekter på sina bilder. Här kommer ett litet enkelt exempel.



Kommer troligtvis göra i ordning fler bilder senare. Några dyker säkert upp här.


Hoppas ni haft en lika bra fredag som jag haft, med trevligt besök, god mat och mys i soffan med de jag tycker mest om. Puss på er käraste M & Lilla E !


Godnatt ! // H



Av Hanna - 30 januari 2009 07:09


Idag är det fredag och min pappa och bror kommer på besök. De kommer bli förvånade över hur mkt Lilla E har växt och över hur mkt han har lärt sig. Ska bli kul !


I natt när jag inte kunde sova låg jag och funderade över en sak. Eller rättare sagt ett ord. Nämligen avundsjuka. På något vis ligger det en negativ klang över det ordet. Men frågan är ju om det är så negativt egentligen ? Att man av någon anledning avundas någon så mkt så man blir sjuk....  =) Tänkte vidare att det är ju skillnad på att avundas någon men ändå vara glad för dennes skull som fått det här bra (vad det nu är) och på att avundas någon och inte unna dem det bara för att man själv inte har/får det. Eller ?


Summan av kardemumman kanske blir att det är ok att vara avundsjuk så länge man inte är missunsam ? Vad tror ni ? Kommentarer emottages gärna.


Nog gaggat om det. Ska smyga ner och kolla om tvättstugan är ledig.


Ha en underbar fredag ! // H



Av Hanna - 29 januari 2009 21:11


Lilla E fick idag en present av M:s morbror J med familj. Det är hans fru K som sytt den fina gubben som verkligen piggar upp med sina glada färger !



Med den glada gubben säger vi godnatt och på återseende ! // H



Av Hanna - 29 januari 2009 14:53


Jag har under en tid irriterat mig på att vi har blomflugor men inte kunnat lista ut varifrån de kommer. Idag tror jag mig ha hittat källan. Amaryllisen. Kollade ner i krukan idag och där kröp en massa små äckliga flugor. Synd att man inte snusar längre, då hade man kunnat strö på lite sånt och få dem att försvinna. Men min pappa kanske kommer i morrn, kan låna en prilla av honom och bekämpa krypen med.  Återkommer i ärendet.


Gnisslet som jag hänvisar till i rubriken har min käre son stått för idag. Han har gnällt och gnölat och bara velat gosa hela dagen. Inte ätit ordentligt och bara småslumrat. Så här var han förra torsdagen också, kan det ha med massagen på onsdagarna  att göra ? Han var ju trött direkt efter massagen och lite tröttare än vanligt på kvällen, så inte vet jag. Kan det hålla i sig så länge som ett dygn ? Ska fråga nästa gång.


Nu är han på bra humör igen och sitter och pratar för fullt med sina fötter.


Själv ska jag ta och kolla hur det nya våffeljärnet funkar. Ska premiärgrädda våfflor idag till middag. Aningen onyttigt och inte så matigt, men ack så gott.



Ha det bra så länge och glöm inte vad det är för dag i morrn ! // H

Av Hanna - 28 januari 2009 17:46


....och blev en bra dag trots den lite taskiga starten för vissa. Så visst stämde det klämkäcka talessättet.


För mig började ju dagen bra med att jag slapp det skitiga blöjbytet.  *fniss* Steg upp, åt frukost, gjorde mig i ordning och packade skötväskan. Väckte Lilla E, bytte och klädde honom, bäddade ner i vagnen. Promenerade i väg mot babymassagen på Gläntan. När den var klar satt jag med lite andra mammor och pratade över en kopp kaffe och en medhavd smörgås. Trevligt.


Käraste M kom och hämtade oss efter att ha jobat lite drygt halva dagen. Åkte in på stan, parkerade bilen och drog ett varv på stan. Shoppade present till Kusin E bland annat. Åt en cheeseburgare i farten. Kul att få gå med mannen på stan en vanlig dag utan att det är nåt speciellt. Lite lyxigt.


Nu väntar middagen på mig. På återseende. // H

Av Hanna - 28 januari 2009 08:28


...på dagen fick käraste M i morse när han var snäll och steg upp 10 minuter före klockan skulle ringa för att byta på Lilla E som precis hade ätit frukost. ( Jag fick med andra ord lägga mig och somna om efter att jag agerat matmaskin. Skönt. ) Den lille mannen gjorde både #1 och #2 på skötbordet när blöjan åkt av. Säkert också skönt...Dock mindre skönt för den stackare som offrat sina sista sköna minuter till sängs för att vara snäll. Puss på dig !


Så nu återstår bara att se om det är som de säger....


Om det börjar dåligt kan det bara bli bättre !


Ha en bra dag vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards