Alla inlägg under mars 2009

Av Hanna - 31 mars 2009 19:42


Tjoho vad dagarna går fort när man har att göra. Idag har vi varit inne på stan och träffat Hanna ett par timmar. Jättekul ! Önskar att vi kunde träffa henne oftare. Åt lunch på Subway och kikade lite i affärer. Surrade i kapp om vad som hänt sen sist.


Sedan bar det av på jobbet för att vara med på avdelningsmöte, semestrarna skulle spikas. Nu är det bestämt att jag ska jobba v 30. Kommer bara vara jag som jobbar på vår avdelning då...Passade även på att utforska möjligheten att ta semester när Mikael ska ta ut lite pappadagar i sommar. Hade 12 semesterdagar och 54 timmar på arbetstidskontot, så jag tror att det får bli 2 veckor. Härligt.


Nu är det snart dags för Desperate Housewives på TVn. Förhoppningsvis har Lilla E somnat vid det laget, just nu äter han gröt så det smaskar. Han gillar verkligen gröten ! Provade potatis & blomkålspuré idag igen, det gillar han sådär. I morrn ska vi koka i ordning mer morotspuré så det finns i frysen.


Hoppas ni haft en toppendag. Sov gott. // H

Av Hanna - 30 mars 2009 21:21


Då var måndagen snart ett minne blott. Den förflöt snabbt och smärtfritt. Var på Gläntan mest hela dagen. Kom hem, stekte hamburgare till middag. Åt middag och fick sen svärföräldrarna på besök, fikade lite kaffe och små goda kardemummaskorpor. De åkte hem för en stund sen.


I övrigt har dagen varit väldigt vanlig så jag ger mig för idag. // H


Gullisar !

Favoritbild i repris.

Lilla E är ca 2 månader gammal & ser så liiiiten ut.

Av Hanna - 30 mars 2009 09:06


...trött idag. Vet inte varför men jag höll inte på att ta mig ur sängen. Låg och drog mig ända till kvart i nio. Sedan dess har jag ställt både mig, vagn & skötväska i ordning för att dra på Öppna Förskolan och föräldragruppen. Det som är kvar att göra är att äta det som är kvar av frukosten, ge Lilla E mat och sen byta på och klä honom,. Sen kan vi gå. Tänkte promenera hela vägen idag och inte åka buss halva vägen, så det vill till att vi är klara att gå strax före kl 10.


Därför ska jag nu när jag satt i mig den sista smörgåsbiten och druckit ur koppen även resa mig härifrån och skrida till verket.


Ha en bra dag folkens. // H

Av Hanna - 29 mars 2009 21:04


...dags igen. Söndag och lite lagom ångest inför måndagen. Pust och Stön ! Men men....i morgon ska vi på föräldragrupp och prata om barnsjukdomar och sen bär det av in på stan en sväng för att shoppa present till min äldsta systerson som blir 14 år på tisdag. Det innebär att hela dagen är uppbokad mer eller mindre, och sen är ju veckan igång och rullande. Kommer snart vara helg igen !


Idag har vi varit ute och dragit Lilla E i pulkan och även stekt pyttipanna i muurikka tillsammans med M, D och kusin Stora E. Satt nere på Locknesjön och eldade och åt. Alltid mkt godare att äta när man är utomhus.



  plus  är lika med



Nu ska jag se på TV och mysa allt jag kan medans tid finns ! Ma' råkes //H

Av Hanna - 28 mars 2009 17:47


Idag har vi varit på stan. Hämtat Up & Go-box på Lindex, köpt förvaringsburkar till köket, vädringspinne till balkongen, en kjol till mig och lite på Systemet blev det oxå. Blandad kompott med andra ord. Åt kebab till lunch. Tog bussen in på stan, skönt att slippa stöket med att parkera bilen.


På vägen hem stannade vi till hos P, P & A. De bor ju bara några hundra meter från oss. Blev bjudna på en kopp kaffe och lite småprat. Nu är vi hemma och ska hämta upp lite tvätt ur källaren som inte hade torkat när vi gav oss iväg. När det är gjort och Lilla E har ätit ska vi återigen bege oss till P, P & A på Langos-middag. Det blir gott. Roligt att ha bekanta som bor så nära !


Bra är även att vi blev erbjudna att köpa A:s urvuxna bilstol. Hade ju precis börjat fundera på att skaffa en ny. Den såg fin ut och nästan likadan som den vi kollade på i affären häromdagen. Kan nog bli affär !


Ha en riktigt mysig lördag allesammans. // H

Av Hanna - 28 mars 2009 00:25


Earth Hour....ska ni släcka lyset !? Gå in på Velourpappans blogg och rösta !


Tjing ! // H

Av Hanna - 27 mars 2009 23:21


Nu är det nästan mitt i natten och jag är jättepigg ! Sen jag kom hem från stan i dag har jag tvättat en massa. Är så skönt att göra ett riktigt race i bland, speciellt när man haft magsjuka på besök. Städade även i sovrummet och avlivade några enorma dammdinosurier. Hoppas att jag känner mig lika pigg och inspirerad i morgon så jag kan fortsätta med resten av hemmet. Måste jobba på trivselfaktorn !



Dagen på stan var trevlig. Träffade kusinen med dotter och var även in en sväng på jobbet. Tog på mig att jobba en vecka i sommar, det känns ganska ok. De hade kris, brukar bli så på sommaren. Blir alltid en vecka så ALLA vill vara lediga. Men i år behöver det inte bli nåt problem för jag tänkte vara snäll och göra ett litet gästspel. Får man ju lite extra pengar oxå. Inte så dumt.


Till middag åt vi gott älgkött och potatisgratäng. Hög fredagsfaktor på den maten ! Sedan har vi kollat Let's Dance (min favorit vann) och ätit godis. Mellan tv och snask har jag dessutom sprungit upp och ner i källaren och styrt med tvättprojektet.


Ett faktum är att jag blir mkt piggare och gladare när jag varit ute en sväng bland folk. Ska nog försöka ta mig iväg på lite fler stadssvängar framöver. Att promenera härikring ger ju frisk luft osv....men det bekämpar inte lappsjuka så bra. ;-)



Ta vara på helgen vänner ! // H

Av Hanna - 27 mars 2009 09:20


Det är jag glad för. Kommer nog ta en sväng på stan idag, behöver komma ut och se lite folk. Åker nog in efter lunch, då kan vi strosa nån timme och sen åka med käraste M när han slutat jobba. Min kusin M och hans dotter M är i stan över dagen, de bor i Jorm annars. Vore kul att träffa dem en snabbis oxå, men på lite lagom avstånd för säkerhets skull. Vill ju inte riskera att smitta, även om det nu gått 3 dygn så är jag nojig. Vore så hemskt om de blev sjuka. Men att gå lite på stan med lilleman i vagnen kan väl inte vara nån fara ?



Ska kamma håret lite och få i mig nåt mer att äta. Ställa i ordning lite grejor så vi kan ge oss i väg sen. Ha en bra fredag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards