Alla inlägg under april 2009

Av Hanna - 30 april 2009 13:12


Lunchen är uppäten, efter lite knagglig inledning. Började med att servera lilleman köpt burkmat, kalvkött-potatis-morötter. Han vägrade äta den. Jaha....börjar ha dåligt med hemmagjord mat i frysen, jättelite kvar. Så det blev de sista frusna kuberna av majs-morötter-älgkött och det åt han utan att knorra. Bra det iaf. Tyvärr har han återigen blivit dålig på att dricka vatten och det är ju mindre bra. Ikväll blir det till att fixa mera käk så vi har när vi ska åka bort. Kul att han gillar den hemmagjorda maten, men lite synd att han vägrar den köpta nu när vi ska bort. Hade varit enkelt att kunna ta med sånt som inte behöver hållas kallt osv. Jaja....återigen ett lyxproblem att tampas med. =)


Medan den lille matvägraren sov hann jag vika in den tvätt som var torr, en del hänger kvar i torkrummet. Skitdåligt och långsamt torkar det, känns inte så fräscht. Har även börjat packa lite smått. Dammsugaren har fått jobba lite i vardagsrummet och jag har pratat med mamma en stund. Bland annat...


Dessutom har jag lite nerver utanpå kroppen. Vi har budat på ett hus och sedan igår har ingen lagt över oss. Tror nog att vi kommer bli överbjudna, men så länge det inte sker är man ju lite nervis....Skulle vara häftigt om det höll hela vägen !! Om någon annan bjuder över måste vi fundera lite mer på hur långt vi kan tänka oss att gå.... Räkna lite och känna efter. Vi får se hur det slutar.


Nu ska jag plocka i hop och torka av i köket. Lilla E nös så det sprutade mat överallt.....nice !


Hej på ett tag. // H


Av Hanna - 30 april 2009 09:39


...för rycket. Lilla E ligger ute i vagnen och vilar. Han vaknade tidigare än vanligt i morse, därav den tidiga förmiddagsluren. Det är under dessa 2 timmar jag tänkte hinna med att vika undan all tvätt från i går, börja packa, stryka M:s skjorta, kolla igenom mina egna kläder inför helgen osv osv. Så det blir inte så mkt mer än så här nu. Ska sätta igång så det blir klart nån gång. Ha en bra dag allesammans ! // H

Av Hanna - 30 april 2009 00:23


...blöder ! Är så j*v*a trött nu när jag suttit och knåpat med kortet till brudparet. Blev väl hyfsat, men inte helt som jag hade önskat. Så är det nästan alltid. Käraste M säger att det blev jättebra, så man får väl hoppas och lita på att han har rätt. Klart är det iaf, och det är skönt.


Dagen har varit jättebra. När vi var på väg in på stan så ringde T och frågade om vi inte skulle ta och ses en sväng. Mycket bra idé tyckte jag. Uträttade de ärenden jag åkt in för att göra, mötte upp T och sedan gick vi på McD och lånade micron så Lilla E kunde äta sin lunch. (blev ingen Öppna Förskolan alls idag)  Han var superduktig och åt upp all maten. Efter det gick vi på Ragnar's och köpte lunch till oss själva, tog med oss den ner till Badhusparken och åt i solen. Satt där i ett par timmar och surrade. Promenerade sedan genom stan, T skulle hem och vi till Matpiraten där M mötte upp. Handlade och åkte hem. Fick blixtbesök av min mamma & R som drack en kopp kaffe och lekte lite med lilleman innan de åkte hemåt igen. Åt sen middag och tvättade det sista som inte hanns i morse. Jag tog en cykeltur efter maten medan grabbarna hade vällingmys i soffan. När jag kom hem hade Lilla E somnat. Sedan dess har jag pysslat med kortet, antagit Erikas bloggutmaning, kollat Grey's och pysslat lite mer. Det var dagen i korta drag.


Nu är jag trött. Det där om att få slappa de sista kvällarna inför avresan....det sket sig major big time. Klassiskt. Sleep tight, nighty night ! // H

Av Hanna - 29 april 2009 20:28


Har blivit utmanad av Erika. Jisses vilken lång lista !!


1. Hur gammal är du om fem år? 33....scheit....

2. Vem var den sista du träffade? Mikael.

3. Hur lång är du? 1.68 kanske....

4. Vilken var den senaste film du sett? Million Dollar Baby.

5. Vem ringde du senast? Mikael.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Vi har bjudit på huset ! till vänninan T.

7. Vad är helgens planer? Vi ska åka på bröllop i GBG.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa...iaf om det är nåt viktigt.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Separerade sen massor med år.

10. När såg du senast din mamma? I dag, hon kom på snabbvisit.

11. Vilken ögonfärg har du? Ljust bruna, typ bärnsten.

12. När vaknade du idag? 06.00 första gången....07.30 klev jag upp.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nope.

14. Vilken är din favoritplats? JORM !

15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kvar i Östersund ?

17. Vad skrämde dig som barn? Mörkret.

18. Vem fick dig att skratta senast? Mikael.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nä...men jag har inga...

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Vi har 2 var...

23. Hur många landskap har du bott i? 3 st skulle jag tro att det blir...

24. Har du någon gång spytt på någon? Nope.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, har lite lätt fotfobi...

26. Är du social? Ja.

27. Vilken är din favoritglass? Lakritspuck.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa huset vi vill ha..

29. Tycker du om kinamat? Ja.

30. Tycker du om kaffe? Mycket.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller Thé.

32. Sover du på någon särskild sida? Nä tror inte det....

33. Kan du spela poker? Nä....

34.Tycker du om att mysa? Ja det är mysigt !

35. Är du en beroendemänniska? Njä.....

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.

37. Vill du ha barn? Har ju Lilla E..kan hända att han blir storebror om nåt år...

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? 2 ggr.

40. Föredrar du havet eller en pool? Pool (rädd för öppet vatten).

41. Vad spenderar du helst pengar på? Hus & hem, kläder.

42. Äger du dyra smycken? Njä....men de har högt affektionsvärde.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Middagen, lasagne.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min son är en riktig tokfralla !!

46. Välj ett ärr på din kropp? Blindtarmsoperation.

47. Vad har du för ringsignal? Tingeling.

48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja.

49. Vart togs din profilbild? Utanför mammas hus.

50. Kan du byta olja på bilen? Det tror jag...

51. Har du fått fortkörningsböter? Nope, kör inte bil.

52. Vilken var den senaste bok du läste? Sjöjungfrun.

53. Läser du dagstidningen? Nope.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope.

55. Dansar du i bilen? Sjunger i baksätet för mina killar som sitter fram.

56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? RIX fm.

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista till ICA.

58. När var du i kyrkan senast? Kusin Stora E:s dop den 5e juli.

59. Vilka personer utmanar du: Marie, Camilla, Helena


Ska göra lite nytta nu. Återkommer med lite om hur dagen varit... // H

Av Hanna - 29 april 2009 08:37


...blev lite mindre tidigt än tänkt. Orkade inte kliva upp förrän 07.30, var så mördandes trött. Usch. Men nu är jag lite piggare. Har precis ätit frukost, innan det var jag ner i tvättstugan och körde i gång ett par maskiner. Tänkte dra in på stan när jag hängt tvätten, har bokat hela dagen så jag kan tvätta det sista när vi kommer hem igen.


Såhär lyder planen för dagen.....


Först klä mig som folk och kamma igenom det nyklippta håret (som jag än så länge bara känner mig halvnöjd med. TRIST.) Grötfrukost och påklädning av lilleman. Sätta honom i vagnen och gå vägen förbi tvättstugan för att sedan styra kosan mot bussen och stan. Några snabba ärenden, sen bussen tillbaka med ett stopp på Öppna Förskolan så att vi kan äta lunch. Kanske en kaffe där och sedan promenad hem. Väl hemma blir det till att fortsätta med lite tvätt och senare ska grattiskortet göras helt färdigt. Kanske börja se över packningen lite....med mera....med mera.....


Som ni ser så måste jag sätta igång. Vill ju vara färdig (eller iaf så jag kan ta en rättfärdigad paus) kl 21.00 då det är helig TV-tid. GREY'S ANATOMY.


Ha en bra dag. Jag ska ha en fullspäckad sådan. Hej ! // H 

Av Hanna - 28 april 2009 22:12


...framför TV:n. Har kollat på Desperate Housewives och ätit glass. Gott ! Nu har jag en kopp thé i stället, började frysa av glassen... Ska sitta uppe ett litet tag till innan det är dags att krypa ner och sussa. I morgon blir det tvätt med start kl tidigt och sedan en sväng på stan. Helgen och bröllopet närmar sig med stormsteg, ska bli riktigt kul. Tänk va nervösa och förväntansfulla brudparet ska vara ! Häftigt, stor grej att gifta sig. Det roliga är att ringen som bruden ska ha är jättelik den ring som jag för länge sedan kom fram till att jag skulle vilja ha den dagen jag gifter mig...OM jag gifter mig dvs...  ;-) La ju till och med in en bild på ringen den dagen jag skrev och berättade att vi skulle åka på bröllop....läs här om du vill...


Ja ja....nog om det. Nu blir det lite mer soffa....sen sängen.... Gonatt !! // H

Av Hanna - 28 april 2009 13:43


...luktar illa när man kokar det. Har gjort en omgång puré att variera med. Innan har Lilla E ätit morot- eller majspuré till sin potatis & älggryta. Men nu ska vi alltså prova broccoli. Han har ju testat köpt sådan och det gick bra, så nu får vi se om den hemgjorda får godkänt. =)


Vädret är fortsatt tråkigt. Hoppas verkligen att vädret blir bra i helgen, med tanke på bröllopet. Vore trist för dem om deras stora dag regnade bort. Trist för mig oxå som köpt en kort klänning.....*hi hi hi* Lilla E ska ha en jättefin murarskjorta på lördag, han ser ut som en riktig storkille när han får den på sig.


Inte länge kvar nu tills jag får klippa till mig. Lääängtar. // H

Av Hanna - 28 april 2009 10:25


Vi struntar i att gå så mkt på stan innan klippningen. Vädret är så tråkigt, jag har saker att göra här hemma och Lilla E ligger lite efter i sitt vanliga tidsschema. Han somnade nyss och sover han 2 timmar som han brukar så blir det lite stressigt med lunchen om vi sen ska i väg. Man vet ju liksom aldrig hur lång tid det tar att äta lunch nu sen vi började med den riktiga maten, ibland går det fort och smidigt och ibland blir det mest ett kladdpartaj som inte mättar så mkt. Så han får sova och sen äta i lugn och ro och så tar vi oss i väg när det passar. Kan ta en snabb sväng på stan i morgon mellan 10-12 när han sover och sedan gå på Öppna Förskolan och äta lunch där. Så blir det nog..... Det som ska fixas på stan är att jag måste byta koftan jag köpte (kan inte knäppa de översta knapparna utan att det glipar...men i övrigt var den bra) och så behöver jag lite mer pynt till grattiskortet. Hoppas att jag inte kommer få äta upp att jag skjuter den sista shoppingen framför mig hela tiden..... // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards