Alla inlägg under juli 2009

Av Hanna - 31 juli 2009 16:35


Ja vi har tur vi. Ska precis åka till svärföräldrarna på middag. Skönt att komma bort från denna flytt-zon.... =) Blir säkert nåt jättegott att äta dessutom. Smaskens !


Ha en trevligt kväll. // H

Av Hanna - 31 juli 2009 09:57


Japp, helg igen. Men i dessa lediga tider spelar ju det mindre roll....egentligen...


Vi håller för fullt på med att packa och stöka här hemma. Nu är det 2 veckor kvar tills vi får tillträde till vårt nya boende, den 15e aug ska vi få nycklarna ! Kommer inte flytta in på en gång utan tänkte börja med att slipa trägolvet och kanske även tapetsera i vardagsrummet först. Enklare att göra det innan man tar in en massa saker. Men till den 31a aug ska flytten vara helt klar ! Åh vad det ska bli skönt ! Under dessa 2 veckor som vi väntar/packar och längtar ska vi även hinna med att vara hos min pappa i uppemot en vecka för att bland annat hjälpa till att ordna hans 50-årskalas som ska hållas lördag den 8e aug. Det är mkt nu ! Tyvärr kommer nog bloggen att hamna en bit ner på priolistan ett tag framöver, men så kan det ju vara. Jag hoppas dock kunna uppdatera relativt ofta och kanske även få in lite bilder.


Nu ska jag ner i tvättstugan. Vi hörs. Hej Hej !! // H

Av Hanna - 29 juli 2009 13:32


Detta är rekord för min del i att INTE ha bloggat på länge. Men vi har verkligen varit megalediga och bara gjort en massa roligt på sistone så tid/lust att sitta vid datorn har inte funnits helt enkelt. Rätt skönt.


Idag har vi iallafall fått bestämt att flytten ska påbörjas redan den 15 aug....så nu är det nära helt plötsligt ! Har varit lite tvära kast då säljarna haft lite besvär med att hitta nytt boende, men helt plötsligt ordnade det sig och allt föll på plats. Härligt ! Nu måste vi göra en plan för hur vi ska hinna med allt. Kul att få nåt att stå i !


Nu ska jag lägga sonen, börjar bli dags för eftermiddagslur. För övrigt så reser han sig och går runt möbler för fullt nu. Han har även börjat släppa taget och stå fritt korta stunder. Spännande och häftigt att se vad han kan !


Jag återkommer med inlägg vid tillfälle. Sköt om er så länge. // H


Såhär lyckliga är vi nu över att flytten ÄNTLIGEN är på G !!

Av Hanna - 23 juli 2009 14:43


...lite mer att göra på jobbet de senaste dagarna. Det är härligt ! Gillar inte att vara sysslolös, roligare när det händer nåt så man får använda skallen. Dessutom har vi haft övernattande besök hemma så jag har inte suttit vid datorn över huvud taget på ett par kvällar heller. Men jag återkommer med inlägg inom kort. Ha det bäst så länge. // H 

Av Hanna - 21 juli 2009 12:07


Japp, här bloggas och busas det på arbetstid.  Periodvis är det så lugnt så man nästan inte vet vad man ska göra, så då passar jag på att blogga lite. Sitter just nu och reggar lite fjv-beställningar som scannats in och ska sparas och det är så enformigt så man kan behöva lite ombyte i nån minut. Nu har väl den lilla minuten gått kan jag tänka mig... Åter till arbetet. HEJ ! // H

Av Hanna - 21 juli 2009 07:13


Sitter på jobbet, var faktiskt ganska pigg när det var dags att kliva upp och åka hit. La mig redan 22.15 för att läsa lite och släckte lampan vid 23-tiden. Dessutom sov Lilla E utan ett knyst hela natten så jag är utvilad idag. Skönt. Sen att man blir trött iaf av regn och tråkväder är ju en annan sak...


Hoppas att det regnar mindre på er..... //H

Av Hanna - 20 juli 2009 19:44


Jag är sjukt trött. Känner mig helt slut i skallen. Fastän dagen varit lugn och helt ok så känns det nu att jag inte är van att vara bland folk på jobbet en hel dag. Det vittnar ju verkligen om att man varit ledig länge nog, kanske för länge.. Om vi får fler barn kommer jag nog inte vara mammaledig på heltid i 12 månader som jag planerat nu, kanske är 9 månader länge nog ?  Ett år är ju skitlänge ! Kan mkt väl tänka mig att dela det första lediga året/15-månaderna med sambon, så han får ta större del än bara de sista 3 månaderna som det blir nu. Ja ja....det är ju ett problem som ligger nåt år fram i tiden i vilket fall eftersom vi inte tänkt göra Lilla E till storebror på ett bra tag. Så...nog gaggat om det.


Ska slå mig ner i soffan och kasta upp de trötta fötterna på bordet faktiskt. Bara slappa och kanske ta en bit av kakan som Käraste M bakat idag. *smaskens*


Ha en bra kväll vänner. På återseende. // H

Av Hanna - 20 juli 2009 14:56


...har jag gjort en hel arbetsdag. Det har nästan varit för lugnt så det har gått jättebra, jag hade koll på läget från start. Nästan lite småtrist emellanåt faktiskt. Hade nog varit roligare om jag hoppat in på min ordinarie plats, men denna vecka agerar jag ju postmästare här på Jämtkraft och nu i semestertider går postvolymerna ner markant.


Börjar bli dags för ännu en kaffekopp, blir lätt lite mer kaffe än vanligt när man jobbar.


Ha det bra. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards