Alla inlägg under augusti 2009

Av Hanna - 31 augusti 2009 19:55


Ja nu blir det bye-bye för ett tag. Lämnar igen nycklarna till gamla lgh i morgon och kommer vara utan internet i några dagar, så när nästa inlägg kommer vet ingen. :-)


Vi är nu (har varit i några dagar) helt utflyttade och klara med gamm-stället. Bara besiktning och överlämning av nycklar kvar och det är inbokat i morgon. Så skönt !!! Renoveringen i radhuset går framåt och det blir fint !


Ha det så bra allesammans och hoppas att vi får igång internet igen snart.  Hej så länge !! // H


.PS. Stort Grattis till Lilla C som fyllt ett år. Kram på dig från oss ! .DS.

Av Hanna - 27 augusti 2009 22:18


Vi flyttstädar för fullt. Den lille ligger och sover i vagnen utanför och vi kör så det ryker. Besiktning är bokad till måndag kväll, men vi siktar på att få helgen helt fri från städning och allt som har med den gamla lgh att göra. Vi vill vara i radhuset och pyssla  i lugn och ro !


Ska fortsätta ! Ha det gott. // H


Av Hanna - 27 augusti 2009 15:01


Nu ger jag upp dagens försök att städa, det är näst intill omöjligt att få nåt gjort när Lilla E hela tiden klänger i mina byxben, äter flugor och annat samt klagar högljutt för att jag inte leker med honom. Får gå ner sen ikväll och fortsätta, kanske kan han sova i vagnen under tiden.


Hej så länge ! // H

Av Hanna - 27 augusti 2009 11:39


...9 kilo väger Lilla E nu för tiden. För att vara exakt så väger han 9165 gram och är 73 cm lång. Han blir ju 11 månader om lite mindre än en vecka. Stora killen. Just ja....han har fått sin första tand nu oxå...vi fick första glimten av den i förrgår. Pratar gör han med...han har sina egna varianter av "tack tack", "hej hej" och "nam nam" bland annat. Jättekul nu när det händer så mkt !


Inte är han blyg för att prova nya maträtter heller....alldeles nyss åt han en fluga som han hittade på golvet i den gamla & ostädade lägenheten.


Bäst jag städar lite....hi hi.... SNART är vi klara och kan lämna den gamla lyan för gott ! Yiiihaa !! // H

Av Hanna - 25 augusti 2009 09:24



Idag är det 3 år sedan jag & käraste M blev tillsammans. När jag tänker efter så känns det som vi har varit tillsammans längre men det är nog för att vi har hunnit med mycket på den här tiden. Idag har vi även 2 ½-årig förlovningsdag. Allt detta ska vi fira med att låta Lilla E vara med sin faster i eftermiddag så vi får fria händer och kan tömma den gamla lägenheten. Romantiskt va !? Äh...som det ser ut nu är det bättre att lägga tiden på flytten så vi blir klara nån gång. Har dragit ut på tiden så man börjar vara less. Mysa & fira kan vi göra när flytten är klar.



Nu är det dags att göra en kopp kaffe. Hej på er ! // H

Av Hanna - 24 augusti 2009 21:25


Ja jag hinner knappt tänka på nåt annat än att riva tapeter, slipa och spackla nu för tiden. Det visade sig att väggarna som vi skulle tapetsera var besudlade av den sämsta j*v*a tapet man kunde tänka sig, så vi har varit tvungna att ta ner ALL tapet innan vi ens kunde tänka tanken att sätta upp de nya. Det i sig är väl inte det värsta utan mer att den var så tunn och av så dålig kvalitet att den bara lossnar i små bitar. Det innebär en hel del jobb ! Men nu är den iaf nere och vi har börjat sätta upp den nya fina tapeten. Ligger att par dagar efter i planeringen, men det är väl smällar man får ta. Har inte heller hunnit vara i den gamla lägenheten nånting sen innan helgen, så även där ligger man lite efter. Mindre kul. Men det är bara denna vecka kvar av dubbelt boende/stök, sedan har vi bara radhuset att bry oss om. Längtar !


Hoppas att jag kommer ha nåt roligare att skriva om inom kort !


Sköt om er vänner. Hej Hej ! // H

Av Hanna - 19 augusti 2009 13:31


Jag har nackspärr !! Det är sjukt besvärligt och så gör det ju ONT ! Kan knappt titta åt höger, än mindre vicka huvet åt det hållet. Aj som f*n ! Inte så praktiskt när man ska ha hand om en vild liten pojke & flyttpacka/städa/stöka samtidigt....


Känns som jag har en stödkrage bara för att jag är så stel...


Ser hur fånigt ut som helst när man vrider hela kroppen för att kolla åt höger... confused-smiley-013.gif picture by digitalghostavatars Men vad göra....bara hoppas att det släpper snart.


I natt sov Lilla E hela natten i sin egen säng, i sitt egna nya rum ! Kl 08.00 vaknade han. Inte ett pip på hela natten. Skönt. Han har ju sovit hela nätterna förut under en period, men nu ett tag har han ofta vaknat och inte kunnat somna om i sin egen säng. Så vi hoppas att detta håller i sig nu då. Är så skönt att få sträcksova hela natten för oss alla !


Nu väntar lite mera nyttogöra. Ska passa på medan han sover i vagnen så jag får jobba på i fred. cheeky-smiley-016.gif picture by digitalghostavatars


Ha en bra dag vänner ! // H



Av Hanna - 18 augusti 2009 21:51


...är valda och beställda.  Nu ska "bara" väggarna spacklas & slipas, samt att taket ska få sig en omgång oxå. SEN kan vi sätta upp de fina tapeterna. Förhoppningsvis blir det till helgen. Håll en tumme ! *tack*


Jobbet med renovering i radhuset & flyttpackning/städning i gamla lgh fortskrider. Försöker komma i håg att fota så jag kan visa sen vad det är jag gaggat så mkt om.


MEN !! Vet ni vad jag nästan glömde skriva..... Lilla E tog 2 steg alldeles själv idag !


Nu ska jag göra kväll. Återkommer. Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards