Alla inlägg under november 2009

Av Hanna - 30 november 2009 13:23


Det snöar fortfarande och det blir så himla fint. Vad glad jag blir av detta väder ! Ljust och härligt ! Hoppas det får ligga kvar och att det blir rejält kallt nu ett tag så det blir bra underlag för de riktigt stora snömassorna att lägga sig på !


Gillar vintern ! // H



Av Hanna - 30 november 2009 06:37


 Idag är det födelsedag, och det snöar ! Grattis !!  

( En bekant till mig som fyller år. Jag hoppas att hon får en bra dag ! )

 

Som sagt så snöar det idag, så fint blir det ! Tyvärr hann jag inte njuta så mkt av det eftersom jag  S P R A N G till bussen i morse. Hade ju annars varit mysigt att strosa i snöfallet och titta lite på flingor....nu fick jag dem mest i ögonen ! Ja ja....ska man stå framför spegeln och mixtra med en virkad basker får man väl skylla sig själv. *hi hi hi*

 

Idag blir det ev. en sväng på stan för mig efter jobbet. Grabbarna är inte hemma mest troligt, så då passar jag på. Annars vill man ju hem så fort som möjligt, men är de inte hemma gör det  ju inget om jag blir lite sen.  Känner mig mest tvungen att hitta nåt nytt att dra på mig till fredagens baluns. Håret borde man kosta på att fixa oxå, men det gäller över lag och inte bara till festen.

 

Nä men va f**n. Nu ska jag jobba lite. Ha en bra dag vänner. Hej !! // H

Av Hanna - 29 november 2009 22:20


När Lilla E är busig, arg eller trotsig brukar vi skämtsamt kalla honom för Elor....Min syster tog lite kort på honom idag och ett av dem visar verkligen hans Elor-sida. Han ser helt otroligt rolig ut....lite "elak" men ändå finurlig...hi hi...


  

Elor !

 

  

Såhär ser han ut när han är snälla och söta Lilla E !

 

 

 

// H



Av Hanna - 29 november 2009 21:21


Pga massiv trötthet kom inte ljusstakar och stjärnor upp förrän i sista sekunden. Men nu är de uppe och man börjar får lite mer adventskänsla. Skönt ! Lite snö har vi fått med och det är så härligt, inte lika svart och trist ute nu.


I helgen har vi hunnit umgås med mina båda svägerskor, en på fredan och den andra på lördan. Sen så var hade vi turen att bli bjudna på middag på lördag kväll hos J & G. Som vanligt mkt gott och trevligt ! Tack för det ! Idag har vi varit hemma, satt upp stakarna och städat. Min syster kom på besök i några timmar och sen kom Lilla E's nyaste tremänning med föräldrar på besök. Med andra ord en mkt social och trevlig helg. Vi gillar !


Nu är det soffmys som gäller. Krama ur det sista ur helgen. Hej ! // H

Av Hanna - 27 november 2009 22:35


...för Erik ! Han är ju sjukt bra, väljer kanonlåtar och borde vinna Idol. Alldeles nyss gick han vidare till nästa fredagsfinal. Jag tvivlade iofs inte, men det är skönt att det är bekräftat. För första gången nånsin både kollar jag på och bryr mig om hur det går.


Eftermiddagen på stan kom att handla mest om mig, jag provade lite kläder men hittade inget jag ville ha. Typiskt. Inför julfest med jobbet om en vecka och lite andra festligheter skulle verkligen åtminstone en ny stass sitta fint. Har bara gammalt tråk i garderoben. Hjälp !!


Nu blir det mera Idol och mys. Jag är så trött ! Hej på er ! // H

Av Hanna - 27 november 2009 12:59


Typ bara en kopp kaffe och lite surr kvar....nästan...ska fixa några fjärrvärmekontrakt först och sådär, men det är inte mkt. Sen kommer grabbarna och hämtar mig, de har tagit bussen in på stan idag vi slippa böka med parkering. Ska väl försöka få lite gjort på stan, kolla filtmatta o likn. Sen blir det hem och fredagsmys för hela slanten !


Hoppas att ni alla haft en lika bra fredag som jag har haft, den har varit lugn och effektiv. Fått mkt gjort men utan att stressa ! Vi hörs ! // H

 

 

 

Av Hanna - 27 november 2009 07:08


Äntligen fredag ! Ska bli så skönt att få skrota på hemma i ett par dagar. Var alldeles för trött i går för att få NÅT vettigt gjort. Så...helgen får bli en pysselhelg. Först städning, sen gardiner och på söndag ljusstakar & stjärnor. På söndag morgon ska jag dessutom sätta fyr på första ljuset i nya lyx-staken !


En sån här fin ljusstake från Design House Stockholm

fick jag härom veckan, fast ljust grå och med vita

handstöpta ljus till.

 

Nu ska jag jobba på. Pelletsfakturering är första projektet för dagen....Ha en bra fredag folkens ! // H

 



Av Hanna - 26 november 2009 15:24


...och det blir lite upphackat i år. Kommer vara ledig 23e & 30e dec utöver aftnarna och de röda dagarna. Sen har jag ledigt 4e & 5e jan oxå, så efter nyår blir det lite längre sammanhängade ledigt. Längtar redan !  


Idag ska jag nog göra ett litet ryck och se om jag inte kan få fram lite ljusstakar och stjärnor inför första advent. Inte ställa upp dem riktigt än, men iaf ta fram och damma av dem. Kanske blir det till att sätta upp gardinerna iaf, det brukar jag kunna göra lite i förväg. Har fått ett ljusnät av svärmor som ska upp i körsbärsträdet på framsidan, blir mysigt med lite utebelysning. Tänk om snön ville komma oxå !!


Snögubbar vill vi ju göra ! 


Nu ska jag jobba en stund till. Hej !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards