Alla inlägg under september 2010

Av Hanna - 30 september 2010 11:50


Budgivare 2 har gjort entré ! Höjde med 10 000 kr, inte mkt men iaf ! Det budas och det gör mig så lycklig ! // H

Av Hanna - 29 september 2010 14:14


...vilken berg- & dalbana vi lever i !! Mäklaren har nu pratat med alla spekulanter och ytterligare 2 av dem funderade på att lägga bud ! Det tog en halvtimme för dem att ringa runt och komma till det (roliga) resultatet, så varför gjorde de det inte förrän vi ringt och tjatat ??  Mkt märkligt och inte så proffsigt. Men men....tydligen skulle det ena paret (de var de som ringde i måndags och hade nyväckt intresse) lämna besked i morgon och det andra paret skulle ha lite familjeråd och även de höra av sig under morgondagen. När de var här och kollade var de mitt i en försäljning själva, men nu är det klart och de är på hugget igen. HOPPAS HOPPAS HOPPAS !


Lilla E kollar på Happy Feet och myser. Han är feberfri och pigg, så det verkar som om gårdagskvällens feber bara var tillfällig. Han är knappt snorig nu heller.  Får se hur vi gör i eftermiddag, skulle egentligen till svägerskan som fyller år idag men när det blev VAB så sa vi att bara käraste M skulle åka och uppvakta sin syster då.....men nu är han ju kry och i ordning så kanske åker vi allihopa iaf. De är lite förkylda i den familjen oxå, så det är nog inget nytt vi kommer med isåfall. Vi får se.


I vilket fall....Grattis syster/svägerska/faster M på födelsedagen ! // H & co

Av Hanna - 29 september 2010 12:31


Ska inte bara skriva om tråkiga saker som gör mig arg och vresig....


Idag skulle jag klippa sonen så han blir fin inför sin födelsedag. Vi köpte en ny klippmaskin förra helgen så den skulle invigas. Verkar fungera mkt bra ! Sonen satt (nästan) stilla och jag satte igång. Hann ungefär avlägsna 75% av kalufsen då han plötsligt utbrister:


"Mamma nu räcker det med klippa, jag vill inte klippa mera"

 

Efter det var det helt omöjligt att klippa klart, han satt inte alls stilla en sekund sen. Så nu ser han ut som en TUSS i huvet !! Hoppas att vi kan klippa resten sen när han vaknar, för som han ser ut NU....kan han INTE se ut !! Ha ha ha....inte riktigt klok ser han ut att vara, vissa testar är ju jättelånga....


Snaggade honom i juni, men det var redan jättelångt och fluffigt. Snart (om jag får klippa klart dvs) ser han ut som en stor & snygg kille igen. Utseendet förändras så mkt när man klipper till de små liven.


Nu lite kaffe ! // H

Av Hanna - 29 september 2010 12:20


Man kan ju gå i taket ibland. Jag gjorde precis det ! Mäklaren sa både i fredags och i måndags att de nu ska prata med alla tidigare spekulanter och kolla av med dem om de vill buda. Om ingen vill det ska vi förhandla med vår ende budgivare. Vi har ju  undrat och funderat över detta, och säkert budgivaren oxå. Hur ska det sluta lixom !?


Ringer upp mäklaren för att fråga, men då visar det sig att de inte pratat med NÅN ! Varken övriga spekulanter eller den stackaren som faktiskt har lagt ett bud hos oss och som säkert undrar om vi kommer acceptera det. Vi klagade i förra veckan på hela grejen och argumenterade för ett sänkt arvode OM det nu blir så att vi får sälja tack vare vår mäklare. Vi la fram argument såsom att vi INTE kunnat flytta tidigare till billigt boende och spara pengar, att vi INTE kommer få den vinst som de i stort sett garanterade oss, samt att det har varit SJUKT jobbigt att ha 15 visningar (det kan till och med vara 17, är inte säker). Då motargumenterar de med att "det faktiskt varit jobbigt för dem med att ha så många visningar" !! ÄR INTE DET DERAS JOBB !?!? Sen när vi väl har ett bud och det är dags att ro affären i land och även försöka trissa upp priset litegrann, då gör de inte ett SKIT !!! *mummel mummel*


Tur att jag är hemma idag och att Lilla E sover. Inga fina ord som uttalas just nu. // H

Av Hanna - 29 september 2010 08:12


Det var tempen som uppmättes igår kväll på Lilla E. Inte så kul. Han har ju varit lite snorig i ett par dagar och hostat lite på mornarna. Men febern kom ändå som en blixt från klar himmel känns det som. Så vi är hemma idag och vilar lite, just nu är han pigg men eftersom han var mkt ledsen i natt och dessutom lite risig i kistan nu på morgonen så chansar vi inte. Med tanke på att han dessutom fyller år på lördag så känns det viktigt att han får vila nu innan det blir värre.


Jag sitter och planerar lite tårta och sånt inför helgen. Handlade lite grejor igår, men det finns ju så mkt roligt man kan baka och greja med så jag måste nog på affären en sväng till. Vi kommer inte ha något "riktigt barnkalas", utan vi kör som i fjol...typ öppet hus. Kaffe och tårta hela helgen med andra ord !   


På budgivarsidan är det lugnt, vi har vårt första bud från i fredags kvar, har tyvärr inte kommit in några fler. Hoppas att det händer nåt snart, annars får vi sätta oss och förhandla med dem. Spännande och otroligt skönt att NÅT har hänt iaf.


I nya huset är det lugnt just nu oxå, elektrikern ska dit nu och dra all el innan de kan fortsätta snickra. De har iaf gjort klart allt utvändigt arbete så byggställningarna är borta och det ser ju så mkt roligare ut då. Vi har städat ännu mer på tomten och snickarna (!!) har städat invändigt. Riktigt städat och ordnat är det med andra ord där borta just nu. Det går väl över snart när de börjar snickra igen....


Nu ska jag fixa med annonsen som ska vara i tidningen när vårt hjärta blir 2 år.


Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 27 september 2010 14:12


1. Undrens tid är inte förbi !

 2. Mirakel kan inträffa !

3. Sent ska syndaren vakna !


Dessa tre utrop grundar sig på följande händelser...


*Vi har fått ett bud. Lågt men dock ett bud ! (påstående 1)

*Jag har varit ute och sprungit i helgen. (påstående 1, 2 & 3)

*En tidig spekulant har börjat intressera sig igen och kommer ev. lägga ett bud (påstående 2)


Med andra ord känns allting mkt bättre nu ! (utom mitt flås som tydligen hade dött helt och hållet sen sist jag gjorde att försök att ägna mig åt världens tråkigaste form av motionsträning....jag går hellre på hopp- och studspass eller springer intervaller i uppförsbacke tills jag kräks än att slätlöpa i lagom tempo har jag kommit fram till.)


Hej ! // H

Av Hanna - 24 september 2010 08:38


...ska vi nog på Jamtli för att titta på detta. Jag tror att Lilla E kommer gilla det ! // H


Av Hanna - 24 september 2010 06:56


Idag kommer bli en bra dag ! Det måste det bli. Jag har tagit sovmorgon till 6.30 och nu sitter jag och käkar frukost och surfar runt lite. Ska ta bussen som går vid 7.35 så jag kan börja jobba vid 8.00 Vanligtvis stämplar jag in kl 05.55 på fredagar, men idag orkade jag verkligen inte det så jag passade på att tryna lite extra. Gott måste jag säga !


Ha en bra dag vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards