Alla inlägg under oktober 2010

Av Hanna - 31 oktober 2010 07:54


...ska ju ge en extra lite "gratis" timme att sova....eller ? Min son vaknade som vanligt strax före kl 06.00.....men det vart ju liksom lite före 05.00 idag det.... Gäääsp sa mamman....


Vi hade T & M här i går på middag. Mkt trevligt, åt thai-mat och drack ett glas vin till middag. Sen flyttade vi till soffan, kollade på "Så mkt bättre" blandade sommardrink och hade det mysigt. Tack för trevligt sällskap !


Försäljningen har gått framåt med stora steg. Vi har en köpare, och de la ett helt ok bud. Men sen ville de verkligen visa att de SKA ha det så då höjde de sitt eget bud !!! Vi ska skriva kontraktet till veckan, och handpenning ska betalas. Det som oroar lite är att de är mitt i ett bankbyte, så allt är inte 100% klappat och klart med lån för dem ännu. Vi är såklart jätteglada men ropar inte hej riktigt än med anledning av detta....hoppas kunna vråla ut nyheten till veckan och ha papper på det !


I nya huset har vi nu ÄNNU mer dosor, kablar och tomrör. Elen är i stort sett dragen överallt och pottor för spotlights är på plats. Det som är kvar för el-killen att göra är fasadbelysningen, det blir lite meckigt eftersom lösullen redan ligger på vinden och han ska ut i takfoten via vinden för att dra elen och sätta spottarna där de ska vara. Vi ska dit och städa undan lite sågspån samt bygga "landgångar" som elektrikern kan använda för att nå ut dit han vill. Förhoppningsvis drar inte älgjakten ut på tiden idag, då hinner vi det kanske redan idag. The sooner the better.


Lilla E har nu levt utan sin (före detta) bäste vän NAPPEN i 4 veckor.  Jätteskönt att inte behöva leta efter den och alltid dubbelkolla om den är med när man åker nånstans. Som jag nämnt tidigare så har det gått över alla förväntningar att sluta med den och vi är jättetacksamma för det. Däremot har han nästan tagit ett steg tillbaka när det gäller att gå på pottan....han säger inte till längre när han måste gå, så det händer lite mer olyckor nu än förut. Men men...det är väl som med det mesta annat här i livet....2 steg framåt och emellanåt 1 steg tillbaka. Han är ju bara 2 år så det hinns ju med liksom.... Han är torr i stort sett varje natt och det är ju inte så illa pinkat iaf.   


Nu blir det lite söndagsröj. Ha en bra söndag vänner ! Ny vecka i morrn. // H

  

 

Av Hanna - 28 oktober 2010 20:03


Det är allt jag kan säga nu. Umpf..... Lite för trött för att utveckla det, men i korta drag kan man säga att det går rätt bra på vissa fronter och mindre bra på andra. Mkt av Umpf'et kan lösas upp i morgon, både genom ett besked som vi väntar på och genom att vi äntligen får helg så vi får andas ut.


Tills dess att jag kan återkomma med gladare rader skickar jag en kram till en av mina bästa vänner, jag tror att hon behöver den idag.


Tänker på dig vännen.

 

Nu blir det lite tv och mys med mannen. Vi orkar inte göra nån nytta ikväll. Pyjamas och morgonrock på, fram med filten och hopp ner i soffan. Hej ! // H

Av Hanna - 23 oktober 2010 11:55


Har lyckats fynda Kuoma-skor till lilleman i år igen. Begagnade men helt oslitna och superfräscha ! Under halva priset, det säger man inte nej till. Hade jag inte hittat så fina beg. hade jag köpt nya åt honom, eftersom de är så suveränt bra. Men nu hade vi alltså turen med oss.... Skönt när NÅT går som man vill.   




Den lille mannen ligger ute och sover, och jag ska slänga mig i duschen. När han vaknat och M kommit hem från jakten ska vi åka till Sånghusvallen och gratulera lillfaster som fyllde år igår. Kvällen vet jag inte vad den bjuder på.....det får vi se. Igår hade vi som sagt C & M på middag och det var jättetrevligt. De åkte hem vid 22.30 och vi gjorde nog mest kväll direkt. Hade tur och fick sova till 7.36  i morse, med undantag för lite tjorv och stök vid 06.00....men vi somnade om och det var HÄRLIGT !!


Har slagit in paket, städat en garderob, diskat, vikit tvätt och kollat lite TV på förmiddan. Nu är det kaffepaus, och sen blir det alltså duschen.


Ha en härlig lördag ! // H

Av Hanna - 22 oktober 2010 10:10


En snabb fredagslista.... bra & roliga saker i fokus !


  • Grattis svägerskan lilla M på 24-årsdagen !
  • C & M kommer och käkar älgwraps med oss ikväll.
  • Inflytt i huset KAN BLI TIDIGARE än vi trott hittills !
  • Jag har äntligen kommit ikapp på jobbet !
  • Lilla E var en ängel i morse så dagen började bra !


Fortfarande tröttis,  blir glad när jag får styrkekramar och peppande kommentarer här på bloggen ! Det gör gott !!


För övrigt så är vi väldigt nära att göra slut med vår mäklare, då vi är tillbaka på noll. Våra budande spekulanter har hoppat av. Men vi hade (för mäklarens räkning iaf) en sista visning häromdagen och nu väntar vi på att de ska få svar från banken. Vi har PRESSAT ner arvodet (ha ha vi vann den fighten) och uppsägningstiden, så vi kan numera säga upp mäklaren muntligt och ögonaböj !


 Det är hårda bud nu !

  

 

Snart helg, full fart framåt ! // H

Av Hanna - 20 oktober 2010 23:21


Har gjort ett städryck i kväll. Ska slänga mig i säng och hoppas att vi kan sova i ett sträck tills klockan ringer. Känns gruvsamt att jobba i morrn.....


Tur att vi har kaffe med krut i på jobbet !!



Av Hanna - 19 oktober 2010 20:50


Tandläkarbesöket gick som en dans. Inte ett enda hål, och hålet (kratern) efter senaste visdomstandsdrabbningen har nästan gått ihop helt så allt var kanon ! Egentligen behövde jag inte komma tillbaka förrän om 2 år, men då jag gärna kollar statusen varje år bestämde vi att besök hos tandhygienist om ett år passar bra. Jag kommer köra så, ena året hos hygienisten och andra hos tandläkaren. Känns jättebra ! Så bra att jag gick på stan och shoppade 2 långärmade tröjor, 2 linnen och 2 par strumpbyxor ! He he....pengarna rullade lik förbaskat idag med andra ord. Men det var lite 3 för 2-Basics på Cubus bl.a som följde med hem så det var inte så fasligt mkt pengar det handlade om...  


Nu blir det lite hemmafruar på 5an, sen blir det godnatt tror jag. Har haft en (förutom tandläkarbesöket) TUNG dag. Dåliga besked, lite tårar och en hel del grubblande. Tog en promenad efter middan och ringde en god vän. Nu känns det lite bättre, och jag tror att jag vet hur vi ska göra. Men det är så svårt. Så svårt.


Go'kväll. // H



Av Hanna - 18 oktober 2010 21:21


Nä sannerligen inte. Helstädningen av köket uteblev visst. Städade under diskbänken och diskade undan det som var på bänken, rengjorde spisen....Sen kom mannen och skulle laga mat och fylla en massa matlådor....så det var ju som ingen vits att vara där inne och feja då.  Men jisses vilket bra initiativ av honom ! Har nästan slut på färdiga matlådor i frysen. Dessutom städade han så fint efter sig så det syns inte att han varit där och grejat.   


Gick och satte mig med offerten istället, och sen har jag börjat fylla i tapetbeställningen. Nästan klart, skulle vilja att nån som inte suttit med dessa tapetböcker och bläddrat i timtal kom och lyssnade på våra idéer, bara för att se så vi inte snurrat in oss för mkt. Det gör så mkt om man får nån som med fräscha ögon ser på saken. Nån som har vägarna förbi och som är sugen på en kaffekopp och en tapetvisning ?

 



Nu ska väskan packa så lilleman har ombyten med sig i morgon till fsk. Sen ska min väska packas....och sen ska tänderna borstas, tandtråden dras och Listerinet gurglas. Tandläkarbesök i morgon, som vanligt lite ångest inför det. Gillar inte alls, men det brukar ju går bra så länge det inte gäller visdomständerna....och de har jag ju dragit ut så det borde ju vara lugnt på den fronten iaf då...  


Godnatt ! // H

Av Hanna - 18 oktober 2010 18:31


Så får det bli. Städning står på schemat nån timme framöver. Grabbarna myser och kollar lite "Bompa" och jag är i köket. Ska dra på lite Spotify och städa under diskbänken till att börja med. Diska ur återvinningskärlen och så vidare. Sen får nog resten av köket en omgång oxå, förhoppningsvis blir jag klar i bra tid så jag kan få lite soffmys sen när lillen sover och mannen spelar innebandy.


Har planerat att göra lite ändringar i offerten från elektrikern oxå, samt att välja de sista tapeterna. Blev svårt med vardagsrummet och vårt sovrum....men nu har vi bestämt oss för att ta enfärgade tapeter som lätt går att komplettera med en fondvägg eller liknande senare om man vill piffa till det lite. Eller så har vi det enfärgat. Vill inte drunkna i fondväggar.....det är lätt att det blir många sådana med dagens tapetmode. Det är ju så mkt storblommiga och grafiska mönste så de passar nästan bara som fonder...


Dagens bästa är att offerten från kakelfirman inte blev så blodig som vi trott. Öppnade kuvertet med lite fasa, men insåg snabbt att det inte var nåt att oroa sig för.  5216 kr extra hade vi valt kakel för, och det är det helt klart värt !! Så skönt att vi inte behöver tänka om där. Tack för det !


Dagens sämsta är att vi inte fått nåt besked ALLS om hur vi ligger till i försäljningen. Mkt mkt dåligt och det är ganska troligt att vi inte har nån mäklare kvar snart.....


Nu städning !! Ha en bra kväll vänner !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards