Alla inlägg under januari 2011

Av Hanna - 28 januari 2011 14:51


Äntligen fredag och ikväll blir det middag på stan samt bowling eller biljard med goda vänner. Lilla E är hos farmor och farfar, har varit det hela dagen eftersom det varit planeringsdag på fsk. Lyllos lillkillen som fått ha det så bra hela dagen.   Vi åker ut till honom antingen ikväll eller i morgon bitti.


Imorgon kanske vi drar till Åkersjön och kollar lite skoters och träffar lite folk. Beror mkt på vädret. Annars blir det nog bara till att softa och vara ute så mkt som möjligt.


Idag kliver vi för övrigt av vår byggkredit och får ett vanligt bolån. Skönt. Det blev pengar över, vi använde långt ifrån hela krediten och inte ens det vi räntesäkrat (tack vare allt gnetande med kontantinsatsen) så vi kommer få lite utbetalt till kontot oxå. Eftersom det rymdes i vårt fina bottenlån så kommer vi spara de pengarna til garagebygge bland annat. Till våren blir det mer jobb & utgifter så det kommer sitta fint med lite undanstoppade stålar.   Beroende på hur mkt det blir kanske vi unnar oss nåt oxå.....men det får vi se.


Hoppas att ni får en underbar helg ! Kram // H

Av Hanna - 26 januari 2011 18:11


Ååååh vad det var trögt att träna i morse. Jag orkade ingenting och kroppen bara  skrek "NEJ" när jag försökte pressa på och köra ändå. Så....det blev bara halva tiden på crosstrainern mot vad jag planerat. Klev av och körde lite armar & mage istället. Svidande triceps är skönt ! Man måste ju tänka på gäddhänget oxå.   Snabb dusch och promenad ner på jobbet. Stämplade in 07.30


Är lite trött nu, kanske blir det promenad ikväll. Håller på och känner efter nu.....vilket man INTE ska göra egentligen.....för då orkar man inte ! Men såhär efter maten och med kaffekoppen i handen måste man ju få slappa en liten stund....sen får vi se om jag kastar mig ut eller inte. Tillåt mig gissa hur det slutar....hi hi.... Har ju klivit upp vid 04.45 nu i 3 mornar så kanske är det läge för en softarkväll ?


Idag mailade jag ut om årets skotertur på jobbet. Det blir en sväng om 20 mil ungefär och jag har på nåt sätt lyckats bli den som håller i trådarna. Bara att hoppas att skoterfrågan löser sig innan dess då..... Ska bli kul att se hur många som har anmält sig nu på eftermiddan, det visar sig när jag öppnar min inkorg i morgon bitti. Sen blir det till att fixa boende och så vidare.....lite roddande blir det allt. Kul !


Nu ska jeansen av och mjukisarna på.....Gött ! // H

Av Hanna - 25 januari 2011 17:48


...ska man unna sig i bland. Idag köpte jag en vattenflaska & ett nytt träningslinne till mig själv...

SOC BOTTLE 0,5L S10 BRIGHT TURQUISE

SOC W SLEEK SINGLET CERISE S11

SOC

Flaska & Linne

29 resp 99 kr på Stadium

 

Jag har nu kört med träningsdagboken i 2 veckor och hade första avstämningen idag. Fick med beröm godkänt och är peppad att köra vidare. Blir promenad ikväll istället för Yogan, är fortfarande inte helt bra i bröstmuskeln som jag trasat till. Imorgon bitti blir det gymet och ett pass på mördarmaskinen.    Bara att bita ihop och köra ! Hoppas innerligt att jag kommer orka fortsätta med detta. Det känns så bra !


Hoppas ni har en bra tisdagkväll ! Vi hörs. // H

Av Hanna - 23 januari 2011 23:00


Ja så är det med det mesta just nu. Jag mår hyfsat bra, träningen är lite trög men går väl ändå ok. Värderingen gick bra, och vi har haft en helt ok helg !!


Grabbarna var iväg på Lötbacken igår och åkte snowracer, grillade korv och mös ute på förmiddan. Jag var hemma och tog vara på lugnet. Fick ett tråkigt besked på fredan, så det var läge för lite egotid.  Idag har vi skottat snö och varit lite sociala, handlat lite mat och förberett oss för mötet på banken imorgon. (letat fram papper odyl). Nu sover den lille sen ett par timmar och vi har gjort i ordning för en ny vecka. Packat väskor, en ombytesväska till lilleman och en träningsbag till mig. Morgonträning på gymet väntar, puh ! Ska rivstarta veckan tänkte jag. Känns jobbigt nu, men när det är gjort är det underbart !


Lilla E har äntligen börjat få koll på blöjläget igen ! I fredags var han utan blöja nästan hela dagen på fsk och det hade gått jättebra ! Äntligen är han tillbaka där han var innan jul. Han är mer harmonisk och sover i stort sett alla nätter i sin egen säng oxå, helt underbart faktiskt. Allt blir så mkt lättare om man får sova som folk...


Apropå det. Måste sova NU om jag ska orka med 5.50-bussen....*gääääsp*


Hoppas ni haft en härlig helg. // H


Lön på tisdag. Sweet.

Av Hanna - 20 januari 2011 08:16


Vi är hemma idag, lillgubben och jag. Mäklaren kommer, som jag nämnt tidigare, om ett par timmar och värderar huset åt oss. Efter det får vi nog besök av J och en promenad står på schemat. Känns helt ok med en ledig dag så här i slutet av veckan, jag är trött och sliten ! Är dock nöjd med att jag igår körde ett svidande jobbigt pass på crosstrainern, 30 minuter FatBurning hette programmet. Ska kanske ta samma pass i morgon bitti. Tyvärr har jag fått en bristning i bröstmuskeln så Yogan kommer nog få vila ett tag. Är jättebesviken över det men försöker köra på med annat istället. Så typiskt ! Det bara small till, gjorde mkt ont och nu är jag svag som tusan på den sidan. Lite svullen och varm. *suck* Kunde inte alls vara  med fullt ut i tisdags på yogapasset. Om det inte blir bättre är det nog ingen mening att gå dit och betala nästa gång, kunde ju inte göra så mkt iaf....


Nu blir det till att stöka lite. Vardagslivet genererar mkt stök !!   


Ha en bra dag. Vi hörs ! // H

Av Hanna - 18 januari 2011 14:24


Eller nåt....stavas det så ? Har inte läst tyska så jag chansar lite. Allt är iaf bra. Vi "vann" fighten om kylen och lampknappen så vi mår bara gott nu. Fokuserar på att få fram alla dokument som krävs för slutbeviset som i sin tur krävs när vi ska lägga lånen..... Men allt är på G så det kommer nog bli bra. Intyg på OVK saknas, men besiktningen är beställd och vi får komplettera med det senare. Alles gut !


I förrgår damp det ner en massa fakturor, men vi ligger fortfarande i fas med vårt eget insatta kapital vs totalkostnaden. Värderingen kommer bli spännande, hoppas att den går bra !! Mkt tankar på pengar nu, men snart vet vi hur det slutar. Och då är det bara att betala....  


Nu ska jag snart dra till fsk och hämta sonen, sen hem & käka. Sen Yoga. Sen Sova. Skönt. Trött men glad ! // H

Av Hanna - 14 januari 2011 12:11


Ibland går saker och ting bara emot en. Som tex när kylen i radhuset inte fungerar när köparna ska starta det. Väldigt olyckligt, men tydligen sånt som händer när man har med lite äldre vitvaror att göra. Vi erbjuder (eftersom vi som säljare är skyldiga att överlåta bostaden i fungerande skick) ersättning på 2000 kr till dem så de kan köpa en motsvarande kyl. (De skulle ju för övrigt även kunna lägga till en slant själva och köpa en NY kyl.) Men icke. Nu hävdas att vi ljugit om radhusets skick eftersom även en lampknapp är lite glapp. Kom igen !? Ok...den har glappat lite förut och M har fixat den, och vi har helt ärligt glömt att informera om den. När det kom fram att den glappade bad vi om ursäkt för det och erbjöd en liten slant för att köpa en ny. Nä det var inte ok. Nu ska de ta dit en elektriker för att byta knappen. Gratis !? Svar nej. Grrr....


Tur att det är fredag. Veckan har varit bra. Poweryogan var jättehärligt jobbig och jag tänker fortsätta med det. Konditionstestet gick bättre än väntat och jag har nu ett träningsprogram att följa, känns jättebra ! Lilla E har sovit bra några nätter nu och det är skönt för oss alla. Vi åker till min mamma ikväll och äter god middag & myser. Sen i morrn ska vi tillbaka till stan, det blir bio för mig och mamma. Sen god Thai-mat hemma hos oss. Hon sover över till söndan och åker med då hennes R passerar stan på väg hem från jaktmöte.... Hela helgen bokad !


Hoppas ni får en underbar helg ! Själv ska jag bara njuta av ledig tid med de bästa !    // H

Av Hanna - 12 januari 2011 12:52


Besiktningen är avklarad. Den gick bra, lite anmärkningar på snickarslarv rörande gering för lister och dörrfoder. Inga funktionsfel, bara skönhetsmissar som ska vara åtgärdade före den 1/3. Vidare är en dörrkarm skev och ska bytas ut, dörrbladet är opåverkat så det är heller ingen big deal.


Nu jobb ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards