Alla inlägg under mars 2011

Av Hanna - 31 mars 2011 20:11


Semester imorrn. Vet inte vad vi hittar på, om vi åker in på stan och kikar lite eller om vi blir hemma. Det är det som är så härligt...vi behöver inte bestämma NÅT ! Bara vara.....


Kände att jag ville ta en extra dag med Lilla E. Man får passa på när det funkar, har jobbat som en iller idag och fick undan allt innan jag gick hem. Så jag kan njuta av morgondagen med gott samvete !


Skulle vara kul att hitta på nåt som man inte gör så ofta, nån som har nåt förslag !?


Nu blir det lite tv och mys med mannen, känns som fredag ju.... // H

Av Hanna - 31 mars 2011 09:05


Men ååååh, var iväg och snusade på Lilla Tuva igår. Så pluttig och nuttig så man blir ju helt sjuk.... Nu skriver jag ut namnet på tösen, för jag tror nog att det spikat & bestämt att det blir Tuva....eller !? Det lät så igår iaf, och det passar perfekt på den lilla, söta, mörkhåriga underbaringen. Gulle !


Lilla E tycker att hon ska heta Lillesyster, helt enkelt. Storebrorsan Stora E tycker att hon ska heta Bäbis. Helt enkelt. Varför ska man krångla till det med NAMN ??   


Äntligen torsdag. Funderar på att ta ledigt imorgon. Är så trött och har haft ont i huvet till och från mest hela veckan. Inte kul alls. Kanske kan en extra dags helg vända på eländet ?


Ha en bra dag vänner ! // H


Av Hanna - 29 mars 2011 07:06


Nåt har hänt. Jag vaknar inte av väckarklockan, helt livlös på morgonen ! Jag stänger av den och sover vidare, men vet inte om det. Har hänt flera mornar i rad nu. Inte likt mig. Är trött, trött, trött & trött !!! Jag brukar ofta klaga över just det, men nu har jag överträffat mig själv. Och inte kom det smygande heller, bara PANG på ! Brukar inte påverkas av tidsomställningen särskilt mkt heller, så jag kan inte tro att det beror på det....men det märks väl om det ger sig under veckan när man justerat sig orderntligt.


Lilla E har förvandlats till ett litet monster. Trots och enorm ilska varvat med underbara små go'stunder. Tänk att det kan bo så mkt känslor i en sån liten kropp !?! Mitt vanligaste uttryck är olika varianter av (och har så varit en tid)


"jag förstår att du är arg men nu är det detta som gäller".


Han är en riktig "pappas kille" och vill oftast bara ha hjälp av sin far när han ska på toaletten, borsta tänderna eller sova. Aningen slitsamt för oss båda. Men som med det mesta annat är det väl en fas, snart är det precis tvärtom kan jag tro. Man får försöka se det roliga och positiva i allt som händer, de får mkt tid tillsammans och jag hinner tvätta & diska en del under tiden !?!   


Ikväll blir det kanske besök hos Fam Velour för att titta på nytillskottet, den lilla söta tjejen som blir en vecka gammal i morgon. Skulle ju dit i helgen men då blev familjefadern lite klen så vi sköt det på framtiden. Kanske passar det bra i afton, men det kan bli lite tajt om tid eftersom både jag och Lilla E är megatröttisar och skulle behöva göra kväll kl 20,00...... Beror väl på hur snabbt och smidigt vi blir klara med middag osv och kan sticka iväg. Lillgröt har vi skaffat iaf. Gullegrejor !


Ha en bra dag vänner. Själv ska jag hämta mera kaffe ! // H

Av Hanna - 26 mars 2011 09:43


Eftersom jag blivit kass på att uppdatera (varken orkar eller hinner riktigt) kommer här en snabbgenomgång av den senaste tidens händelser !


  • Skoterturen var grymt rolig ! Fint före, fint väder, kul sällskap och mycket 2-taktslukt ! Jag kommer leva länge på det där.
  • Kusin Stora E har blivit storebror till en liten tjej. Grattis till hela familjen !
  • Jag har varit på Tupperware-party och beställde såklart lite smått & gott.
  • Hetsig vecka på jobbet, har varit postis och samtidigt roddat mitt vanliga. Pust !
  • Vi håller på att få en ny granne, de har börjat flytta in längre ner på gatan. Kul !
  • Lilla E är blöjfri till 80%, garderar fortfarande på natten och när han leker ute. Dock är blöjan nästan alltid helt torr så snart ska de bort helt !
  • Jag har haft en liten svacka och mått lite risigt, men nu är det åtgärdat med gott resultat och jag mår bätttre igen ! Inget allvarligt, men tillräckligt för att det ska störa och ta energi.

Nu ska vi åka in mot stan och shoppa lite. Bäbiskläder till nya kusinen och kanske lite annat smått och gott. Sen ska vi nog hem och stäääda. Usch, så här ostädat har vi inte haft sen vi var mitt i flytten.


Hoppas att ni alla har det bra. Hej ! // H







Av Hanna - 17 mars 2011 21:38


Nu är det nära. Mamman ska dra på semester ! Skoterhelg väntar och det ska bli så kul ! Renegaden är lånad och förutom en påfyllning av olja är den good to go ! Ska handla lite matsäcksmat i morgon och stoppa ner lite "bra att ha-saker" i ryggan. Samling på macken i Krokom lör morgon kl 8.30 för vidare färd mot Vallbo där vi lastar av och drar iväg !! Vi ska bo på hotell/vandrarhem i Funäsdalen och kommer ha tillgång till bastu när vi kommer fram så vi kan softa lite innan vi sätter oss vid dukat bord & 3-rätters middag.


Hoppas hinna ta en massa roliga kort, men kan inte garantera nåt !


Grabbarna blir hemma och ska väl på pimpeltävling på Backviken bla....de kommer ha en soft helg med en massa må-gott de med.


Ha en lovely helg vänner ! Det ska jag ha !! // H

Av Hanna - 11 mars 2011 11:53


Nu är det fredag igen. Härligt härligt. Blir nog kortare dag idag, en sväng på stan och sen hem till en oplanerad helg med mina   . Ha det bäst !! // H

Av Hanna - 9 mars 2011 13:16

 

Nu går det bra ! Jättebra besked igår med posten. *pustar ut* & bra besked idag på lönesamtalet. Fick 700 kronor upp i månaden och bra omdöme av chefen. Tack för det !


Lilla E hade kräkts igår på fsk, men inte pga magsjuka, utan ÅKSJUKA ! De gungade i en stor gunga på en lekplats som de gjorde utflykt till och han låg på rygg länge i den och gungade. När han klev ur sen så kräktes han bara hips vips. De hade tänkt ringa dit någon av oss först i tron att han var sjuk, men avvaktade och det visade sig att han (troligtvis, helt 100 kan man ju aldrig vara) bara mådde illa efter gungandet. Han var pigg resten av dagen, detta hände före lunch, och hela kvällen sen. Aptit som vanligt och inget dålig i magen. SKÖNT !


" Mamma, jag kräktas på snön. Jättemycket. Det är äckli, bläää "

  


Han pratar mer än nånsin och jag har räknat till helt korrekta meningar om 15-16 ord och mer. Det roliga är när han försöker böja ord, björnor, filmor,  osv... Det låter så roligt och han gör det så bra, för ibland blir det helt rätt !


Nu lite kaffe. Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 6 mars 2011 15:16


Skrivbord svart glas

...ett nytt skrivbord där jag kan sitta och greja med mitt pyssel...

Modellen ovan skulle passa mig perfekt !

Hittade bordet här.

 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards