Alla inlägg under maj 2011

Av Hanna - 31 maj 2011 15:59


Snacka om att man tappar gnistan.....


Av Hanna - 27 maj 2011 12:31


Fick klart med mina 75 % idag. Från den 13/6 till den 22/7 jobbar jag bara 30 h i veckan !! Det är alltså de 6 veckorna mellan våra semesterperioder som jag ska jobba lite mindre. Sen är det helledigt från den 25/7 till 14/8 igen..... Får se till hösten om jag går upp på 100 % igen eller om det funkar att jobba mindre ett tag till....


Inte helt fel.....Känns kanon !! // H

Av Hanna - 27 maj 2011 12:23


Äntligen framme vid fredagen, den sista arbetsdagen innan vi tar lite semester. Är så glad, dessutom har jag hunnit jobba bort ALLT som låg så om en timme eller så drar jag hem !! De har planeringsdag på fsk, så det var lämning på annan avdelning med andra fröknar i morse och den lille mannen gillade INTE det. Tänkte försöka hämta honom lite tidigare och mysa lite hemma för att kompensera den jobbiga morgonen....Han var säkert glad som en mört redan efter 5 minuter, men i mammahjärtat har det känts lite jobbigt hela dagen. Att lämna gråtande barn tär....


Annars då. Nä inte så mkt. Jag har bara en sak i huvet nu....leeeeeedighet !


Trevlig helg på er vänner !! // H

Av Hanna - 26 maj 2011 08:10


...och snart semester i 2 veckor. Inte för att det kommer bli så mkt LEDIGT under de två veckorna. Men vi behöver inte ställa väckarklockan och ska jobba åt oss själva. Så det är ju hur härligt som helst iaf !! Det tråkiga är att M kanske måste jobba mån & ½ tis, men det får väl gå. Vad göra liksom ? Lilleman och jag får väl harva på så gott det går under tiden. Kanske inte med målning, men det finns ju annat att stå i oxå, insidan av huset till exempel har ju inte prioriterats på länge och skulle må bra av lite omtanke.


Jag är inhoppare i Posten nu när Y är sjuk, det funkar rätt bra men blir en del spring för att hinna med allt. Skönt ändå när man har fullt upp, dagarna går fort !


Igår hade vi vilokväll, låg i soffan och mös efter nattningen av den lille. Jag kikade på TV (Grey's och Off The Map) medan mannen höll på med takstolsberäkningar. Vi har installerat ett program på datorn som man kan både rita och  göra beräkningar i. Super ! Vi behövde verkligen en kväll utan jobb, det gjorde oss gott !


Ha en bra torsdag ! Snart är det helg ! // H

Av Hanna - 23 maj 2011 12:20


Helgen har gått. Framsidan är målad + takutskott och vindskivor på gavlarna. Det som fattas för att få framsidan HELT KLAR är fönsterfoder - sparmålning - men det ska vi ta på kvällstid den här veckan om vädret håller för det. Sen blir det mer panelmålning till helgen tror jag, återigen om vädret tillåter.  Vi är jättenöjda med färgen och kontrasten mot de vita detaljerna är precis som vi tänkt oss !


Ska köpa blomlådor och pynta burspråket i köket med inom kort. Kommer bli läckert med lite färgklickar ! Pappa har ju varit hos oss i helgen och hjälpt till, både med målning, barnvakt och inköp av grejor. Han sponsrade med handskar, penslar och annat målningskolijox. Sen fick grabbarna varsin rejäl & bra present. Lilla E fick en Mini Digger så han han gräva och ha sig i allt grus vi har på tomten och Käraste M fick ett långpass till garagebygget. TACK SNÄLLA PAPPA !   


Nu är lunchen slut. Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 18 maj 2011 08:55


 


Det fick återigen bli en favorit i repris för att uppvakta mina darlings på namnsdagen.  Ni är bara bäst !


Äntligen är den lille mannen feberfri, så idag är sista dagen hemma ! Han har varit rejält snorig, hostat och rosslat samt haft feber som sagt.... Inga koppor har synts till....men däremot upptäckte jag igår 3 nya tänder på väg fram ! 1 uppe och 2 nere. Har ju tyckt att hans dreglande tilltagit på sistone och nu vet vi orsaken. De måste ha gjort ett snabbt genombrott eftersom vi inte sett dem tidigare över huvud taget..... De kan ju kanske ha en del med febern att göra, han har ju inte haft så mkt "symptom" vid tandsprickning tidigare, men det kan väl ändras skulle jag tro.


Ska köpa plastad frotté till sängen. Var köper man sånt ? Nu när det är blöjfritt hela dagarna och torrt (men garderat med blöja) på natten ska vi ta steget och prova en natt i bara kallingar ! Har tänkt på det länge, men nu ska det ske ! Han har ju inte kissat på sig på jättelänge, det funkar superbra ! Roligt !


Nu ska vi gå ut och bygga med lego på kaffedäcket. Solen skiner, tror dock att det blåser lite.....så jag antar att det är fleecejacka som gäller.


Ha en bra dag vänner ! // H

Av Hanna - 16 maj 2011 10:00


Jag hade fel....det bjöds bra mkt mer än jag hade trott !


 

Av Hanna - 16 maj 2011 09:02


Ja nu har hela helgen gått, och vi är fortfarande hemma. Lite feber - ingen feber - mer feber - lite feber - ingen feber - lite feber. Ungefär så har vi haft det i helgen, inga prickar så Vattkoppor verkar det inte vara iaf (?). Det är ju mer än 2 veckor sen nu som de hade epedemi på grannavdelningen.....men men....man vet ju ALDRIG....


Mannen började lägga upp för att mura syllen till garaget igår. Han har borrat och satt armering för att hålla den på plats. Nu fattas bara bruket, kanske murar han i afton eftersom (det just nu iaf) ser ut att kunna bli uppehåll. Resten av veckan såg lite skakig ut, verkar kunna bli regn lite nu och då. Jobbigt och trist när man har mkt att göra utomhus som liksom inte KAN göras när det regnar....


Idag tänkte jag ge mig på linneskåpet. Vi har så vansinnigt mkt sängkläder och handdukar så allt får nästan inte plats. En del ska jag lägga i gästrummet, så att det alltid finns att bädda rent med om vi får besök, och en del kanske kan funka till Lilla E. Men resten då ? Hur fick vi till en sån här samling med textilier ??? Samma sak med porslin och andra köksartiklar. Vi skulle LÄTT kunna ha en egen loppis.....


Känner mig lite knäckt eftersom jag helt kommit av mig med träningen. Knät är kasst - ska ringa HC idag. Jag har varit helt slut ett tag, inte tagit mig iväg på de turer jag tänkt mig osv. Visserligen har vi jobbat en del fysiskt med virke och annat till bygget, men jag behöver långkörare - promenader och cykelturer - för att rensa hjärna och kropp från skit som samlas under veckorna. Lät kanske lite väl neg där, men så är det. Hoppas kunna gå en repa med vagnen idag efter lunch....ser faktiskt lite blåhimmel så det vore kungligt att komma ut till nåt annat än GRÅ moln.


Lilla E är på sitt rum och meckar med mat till mig (han fick ju ett 96-delars set med plastmat av moster i påskpresent). Jag gissar på att han kommer erbjuda hamburgare, med morot och muffins. Det verkar vara hans favoriter i den där lådan ! Nu kommer han med brickan.....bäst att hugga in !


Ha en bra dag ! // H

Familj · Helg · Husbygge · VAB · Vardag

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards