Alla inlägg under september 2011

Av Hanna - 30 september 2011 15:02


...men inte helt bra. Så kan man väl sammanfatta hur den lílle mår. Han har kommit ner under 39 grader iaf och har börjat ta för sig lite med lek och annat. Han vill helst kolla på film, men emellanåt leker han lite och rör på sig. Bra tecken ! Han har varit på toa och är inte dålig i magen heller, och nu har aptiten börjat visa sig igen - så nån magsjuka tvivlar jag på att det varit fråga om. Kanske har han fått i sig nåt konstigt eller så är det nån flunsabacill....


Kul är iaf att morfar nog kommer våga sig hit imorgon nu när det inte verkar vara nåt långdraget eller direkt smittsamt. Det är ju lite på egen risk, men som det lät var han så inställd på att komma hit så han chansar lite. Vi ska höras under kvällen och stämma av....


Vi har haft en snubbe från Anticimex här idag, på lite kontroll av huset. Han gick runt och spolade i toaletterna och kollade alla kranar osv. Vi håller på och byter försäkringsbolag och då ingick en liten koll som ska gynna båda parter. Inte så dumt. Inte helt oväntat var allt godkänt, så kollen gick fort. Hade blivit smått orolig om ett i stort sett nytt hus inte fått MVG på det han kollade....


Lilla E har börjat använda uttrycket "orättvist" och han verkar även förstå vad det innebär. Han sa t.ex att det var orättvist mot Volvon att den fick stanna i stan när vi hämtade nya bilen. Stackars den som inte fick följa med hem ! Än så länge beskyller han inte oss för att vara orättvisa, men det kommer väl det med. Kul iaf att han svänger till med lite nya och mer komplicerade ord och att han dessutom sätter in dem i rätt sammanhang. Vi ska på 3-årskontroll den 11/10 och av frågeformuläret gällande språkutveckling som man skulle ha fyllt i tills dess att döma så kommer han få godkänt på den delen iaf.    En liten pratkvarn som även kommer bli en riktig charmör . "Mamma, du är underbar " - fick jag nyss höra då vi kramades lite efter mellis. Det värmer !


Nu hoppas jag att mannen kommer hem en sväng innan han ska sticka och hjälpa fam Hallström / Wallin med flytten. Fast iofs, åker han direkt så kommer han ju hem tidigare....


Ha nu en riktigt mysig fredagskväll ! // H


Av Hanna - 30 september 2011 07:06


Ja så lät det igår kväll, precis när vi skulle lägga oss. Lilleman kräktes - som tur var hade vi lagt honom på en madrass i vårt rum och liksom frilagt runtomkring eftersom han vid flera tillfällen kräkts vid hög feber förut oxå. Men det blir mkt stök ändå, trots plastad frotté osv. Barnet behövde duschas och ALLT behövde tvättas, golvet skuras osv osv.... Men efter en stund hade vi röjt undan och bäddat nytt - slog på en film och la oss. Somnade ifrån filmen rätt fort och fick sova hela natten utan avbrott (01.00 - 06-15) och det var skönt. Han är fortfarande väldigt varm, men ser ut och låter betydligt piggare. Inga direkta symptom på nån förkylning eller flunsa, men vi får väl se.... Han är ju inte kry, det är ett som är säkert.... Lillstackarn !


Hängde tvätten ute, det var ju 14 grader varmt ute nu redan kl 6.30 !! Kommer nog bli en toppendag. Måste slänga in själva täcket i maskinen nu oxå.....men det är ju tur att torkvädret ser bra ut då iaf när man får mkt "stor" tvätt att hänga.


Ska lägga mig och vila en stund med den lille, han kollar på film IGEN. Men men....med feber & co på besök är det ju bara ett att göra på - fördriva tiden.


Ha en bra fredag ! Den sista i september..... // H



Av Hanna - 29 september 2011 19:12


Kom till fsk som vanligt, glad i hågen över att bara behöva hämta sonen, gå hem och byta kläder / fräscha till oss lite och sen åka på födelsedagsmiddag hos svägerskan. Men så blev det inte. Möts av fröknar med bekymrad min och en helt blek & jättehängig Lilla E som ville åka vagn hem. Jättevarm och helt ur fas & allt hade hänt på en timme. Från att ha varit pigg och glad till att vara helt hängig och supertussig. Nu har han 39.3 efter ett par timmar i soffan med kall festis och glass som enda förtäring. Så det blir VAB i morrn då....vem av oss som stannar hemma vet jag inte. HOPPAS bara att han piggar på sig tills han fyller år !! Så tråkigt om han ska vara sjuk i helgen......   


Krya på dig älskling ! // Mamma H

Av Hanna - 29 september 2011 12:20


Vilken seg dag ! Jag har jobbat bort allt jag kan komma på att jag skulle ha gjort. Har en stor grej framför mig som hänger i hop med mitt "nya" jobb som jag ska hinna påbörja, förändra och sedan lämna över innan jag går på ledigt !! Just nu när huvet känns vara fullt med potatismos och så vidare så är den tanken bara jobbig. Vet inte var jag ska börja - förutom att jag varje dag repeterar och försöker lära mig allt det nya så ska nya rutiner införas och det jag jag som ska sätta dem. Känns faktiskt jättesvårt, det är både juridiska grejor, fastighetsfrågor, tekniska grejor med elledningar och littera på dem som ska tas hänsyn till. Gaaah, jag håller ju precis på att lära mig !!! *sliter mitt hår*


Känner mig låg, trött och helt dum i huvet. Dags att peppa sig själv tror jag.... Jag fick ju faktiskt det här uppdraget för att jag gjort bra ifrån mig tidigare och de såg möjligheten att utveckla på det här området genom att sätta mig på't. Jag kan, jag vill och jag ska fixa det ! Måste bara tagga till !!!!


Har bokat annons i tidningen nu så på lördag ska lilleman få vara med i både LT, ÖP och på webben. Valde en fin bild på honom som vi knäppte i somras, när han har solblekt hår och är jätteglad. Får nästan en klump i magen när jag tänker på att han blir 3 år, tiden har gått så himla fort. Mammas lilla lilla hjärta. *suck*


Tjohej ! // H



Av Hanna - 29 september 2011 07:07


Jag har ont ! Det smög sig på igår och nu är det inte alls kul. Ena ljumsken värker och molar, så jag kan liksom inte gå ordentligt. Det ilar och har sig dessutom, känns som botten på mitt bäcken vore botten på en marmormortel. Hipp Hipp så fick jag ont, det var otippat men ändå ok kan jag känna. Har ju klarat mig bra hittills så det är bara att fokusera på det och kanske se till att vila lite mer på helgerna. Ingen fara på taket, men väldigt överraskande ändå. Från ena dagen till den andra liksom...


Mannen bakade bullar igår, huset luktar gott ! Jag stökade med tvätt och paketinslagning bland annat. Städade gästrummet ifall pappa kommer och stannar över natten, verkar dock inte lovande då hans bil är lite halvpaj och han troligtvis kommer lifta med brorsan - och HAN har nog inte stånnan att stanna över natten. Han är ju mitt i att ska flytta från Boden till Ström igen, han tar tjänstledigt från militären och har fått jobb som svetsare under tiden. Tanken är nog att han ska känna efter vad han VILL med sitt lilla liv. Kul att vi får ha honom lite närmare under tiden tycker jag....


Nu önskar jag att den här dagen går snabbt och att min svägerska som fyller år idag får en bra dag. Vi åker dit i eftermiddag och uppvaktar. // H

Av Hanna - 28 september 2011 08:36


...ser nya kärran ut. Ett lyft för vår del kan man säga....   




Av Hanna - 28 september 2011 07:01


....Spökets hjärtljud som tuffade på så fint med 130 slag/minuten. Slogs återigen av den där overklighetskänslan - jisses, det är ett BARN där inne !   


Dagen började med olycka i sängen, VÅR säng då givetvis....men det är bara 3e gången det händer sen vi slutade med nattblöja och det är ju helt enkelt bara en sån sak som man får ta. Men visst är lite stök med att riva ur sängen och ladda tvättmaskinen kl 5,30 på morgonen. Iaf när man befinner sig i koma....   


Hoppas på en snabb dag, vill hem och städa och greja inför helgen. Ska ringa till pappa ikväll och tjata lite så han stannar hela helgen - vi längtar lite moffa nu både Lilla E & jag.   


Ha en bra dag amigos ! Onsdag är det dessutom - då får vi go'fika på jobbet ! // H

Av Hanna - 27 september 2011 21:55


Idag har vi köpt en ny bil. Äntligen ! Det blev en Audi A6, svart och snygg från '07. Vi är lite lätt saliga  och har varit ute och åkt flera svängar nu på eftermiddan/kvällen. Allt blev lite bak&fram eftersom Forden ännu inte är såld, men vi kunde liksom inte vänta när "vår" bil som vi suktat efter i några veckor nu blev prissänkt och dessutom lite prutbar ! Vi slog till ! Mycket nöjd familj som parkerade hemma och bara njöt av att få stänga dörrar som inte slamrar eller som måste SLÄNGAS igen.... Lyxigt värre !


Utöver det har jag varit hos BM och kollat läget med Spöket.  Sista dagen i den 24e veckan ligger jag till enligt följande..


  • SF-mått : 24 (tyckte hon mätte lite slarvigt dock så jag tror att det kanske är lite mindre !? )
  • HB : 108
  • BT : 110 / 60
  • Vikt : + 6kg

Järntabletter blev ordinationen, vilket inte överraskade så mkt. Men annars var allt bra. Hon lyckades även ta två rör blod utan att jag ens blev yr ! Skönt.


Nu ska jag ta en liten kvällsfika med mannen. Bara mysa lite och sen är det godnatt ! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards