Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Hemmafredag...

Av Hanna - 25 november 2011 10:14


Lilla E och jag passade på att roffa åt oss en hemmafredag. Dels för att det går lite magsjuka på fsk och dels för att vi ville det. Bra kombo ! Den lille mår dock hur bra som helst och vi verkar med andra ord ha klarat oss - denna gången iaf. Tog lite sovis i morse,  vaknade inte förrän 06.49.....skönt men lite jobbigt för pappan som oxå vaknade då men som till skillnad från oss inte skulle vara hemma idag. Han fick bråttom men hann iaf till jobbet och stämpla in 07.03 så det var inte så farligt. Anledningen att vi vaknade då var att grabben skrek från sitt rum att han hade mardrömmar, hade han inte haft det hade vi kanske sovit ännu längre ?!


Just nu håller jag på att tvätta upp  de nya sängkläderna med tomtar & hjärtan på som ska bäddas med nu när det går mot jul. Lilleman fick en egen uppsättning sängkläder av momma, så det är hans rum som ska tomtas till lite extra. Han själv leker med bilar & tågbana och verkar mkt tillfreds med en dag hemma.....


Jag var till frissan igår och klippte av ett par decimeter hår......rätt så kort nu faktiskt det som är kvar. Känns sådär, är inte helt 100 på att just denna längd är rätt för mig, så nästa gång får hon nog kapa mer.... Det var ju såklart jättefint när man var nyklippt och hon hade stylat det, men nu känner jag mig lite fundersam. Mellanlångt är inget för mig - kort eller långt ska det vara för att jag ska trivas som det verkar. Ja ja.....det mesta kommer ju trilla av när jag börjar amma iaf.... Så fort Spöket kommit och vi har fått till lite flyt i vardagen ska jag boka en ny tid. Vågade mig inte på det igår, man vet ju aldrig hur livet kommer se ut efter tillökningen. Kanske blir kaos.


För övrigt så har jag konstaterat att jag skulle vilja ha 2 dammsugare nu på morgonen. En att städa med och en att städa INUTI dammsugaren med.... Det var så klent sug så jag skulle byta påse.....men när jag öppnar så ser jag att påsen är inte full, men däremot har hälften av allt skräp liksom hamnat utanför påsen. *suck* Hålet i påsen har ju nån gummikant som ska sluta tätt mot slangen, men det hade väl inte blivit helt tätt utan nåt glapp då. Så man hade verkligen behövt en liten maskin för att rengöra själva utrymmet där påsen ska vara......filter och allt var helt tätt. Inte så konstigt att den gick dåligt.... Hoppas bara att inte motorn tagit stryk av det....*mummel mummel*  Gjorde rent så gott det gick och sen gick det mkt bättre att dammsuga, tjohej ! Alltid nåt.


Nu ska jag passa på att ta en dusch och sen kanske vi drar ut en sväng. Vädret ser helt ok ut så en heldag inne känns inte så kul. Ha en fin dag ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards