Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna - 27 februari 2012 12:08


Ska köpa en baby-sked med mjuk sked-del idag....har såna vanliga som är hårda hela vägen och det är ju toksvårt att få i den lille de droppar han ska ha i sig varje dag..... Vännen T hade mjuk sked till sina töser och det såg ut att gå mkt smidigare. Det ska vi prova !!


Ha ha....när man liksom "har allt" hemma redan i och med att det är barn nr 2, får man ta tillfället i akt och shoppa det man kan komma på !!   (yes, äntligen kom jag på nåt som vi APSELUT behöver köpa....tihihih....)  

Av Hanna - 27 februari 2012 11:17



...det här är ju galet. Har inte startat datorn på 16 dagar......därav no blogging. Min pappa efterlyser bilder på barnen (han vill att jag ska maila dem) men eftersom jag inte tömt kameran på länge heller så ligger jag efter där med....


Tiden spriinger iväg, den lille är nu snart 8 veckor gammal (jag gick dessutom runt hela förra veckan och sa att han var 8 veckor redan - noll koll och rätt dagavill kan man säga) och väger 4910 gram till sina 57 cm. Läkarkontrollen i torsdags gick bra, han passerade u.a !! Joller, gurgel och stora leenden förgyller dagarna, så roligt nu när man verkligen får kontakt !!


Den större mannen håller på att knäcka sin mamma emellanåt, trots och syskonavundsjuka är en kombo from hell !! Trots att det är en stor del i problemet så är det ju ändå tur att humöret svänger ganska mkt, så man får se go'sidan av honom oxå. Vi kämpar på och försöker hitta sätt att bekräfta och hinna med honom i all villervalla....


Amningen har verkligen åkt berg & dalbana, vissa dagar går det hur bra som helst och det bara funkar. Andra dagar gör det svin-ont och är helt osynkat när det gäller tillgång och efterfrågan. Han hinner inte äta i samma takt som jag producerar. Har dock skaffat en bra pump så jag kan lätta på trycket när det behövs. Häromdagen höll höger sida på att sprängas så jag fick pumpa ur 160 ml på den sidan för att uppnå någorlunda jämvikt. Bra att ha sparat till kvällen när mannen är hemma och vill få lite mer tid med MiniE iofs.... Men jag måste vara försiktig med pumpningen, så jag inte stimulerar till ännu mer produktion.....  


Köpte en MAM-pump på apoteket. Verkligen effektiv för att vara en handpump.

Rekommenderar den varmt !

 

Nu ska jag fixa lite lunch till min stora kille, sen ska vi göra oss klara för en promenad och en busstur in på stan (utmanar ödet lite) för att möta upp pappan och handla lite när han slutar jobba.


Ha en fin dag !! Hoppas att jag har några läsare kvar....    //

Av Hanna - 9 februari 2012 12:41


...känns det när man fått knoppa om ett tag. Givetvis ville den lille äta lite innan jag fick vila, men efter det somnade vi båda två och fick en skön timme till sängs.


Just nu sitter jag och velar. Vad ska jag ta tag i - disk eller tvätt !? Borde väl gå ut egentligen men känner mig lite för låg för det. Knäppt egentligen, när det som kanske skulle göra mest för humör och ork vore en sväng i solen....fast det är så det brukar vara för min del när jag inte är på topp - då vill jag inte ut, jag vill bara vara inne i min grotta och greja tills jag känner mig mer alert och sugen på att gå ut.


Ska koka en kopp kaffe iaf och se om den kanske kan bidra till lite mer energi. So long ! // H

 

Av Hanna - 9 februari 2012 09:31


....går jag och lägger mig. Natten var skrikig, jag har blivit hes och tussig i halsen och den kombon är ju ingen höjdare. Passar på medan den lille sover i vagnen efter lämningen på fsk. (ha ha, man skulle kunna tro att det är jag som skrikit hela natten eftersom jag är hes nu......)


Orkade inte ta den där promenaden som jag "lovat" mig själv att ta innan jag går hem igen efter att ha lämnat storkillen. Det är kallare idag igen och det blåser, och jag är inte i form för nåt annat än att dra täcket över huvet.


Hoppas på att kunna säga om en timme eller så att det har vänt !! // H

Av Hanna - 8 februari 2012 10:09


Just nu gör jag något som jag lovade mig själv inför denna ledighet att jag skulle unna mig mkt av. Nämligen INGENTING. Det har blivit si och så med det, man har ju nåt att stå i mest hela tiden så man skippar att ta hand om sig själv och bara vara. Visst har jag slappat och sovit med Mini E när vi varit ensamma, men jag har inte gjort de där sakerna som får mig att må bra. Men nu på morgonen har jag alltså gjort det....


Direkt efter lämning på fsk tog jag en halvtimmes promenad, och när jag kom in från den klev jag in i duschen och skvalade en lång stund. Sitter nu med morgonrock och kaffekopp och bara softar, den lille sover i vagnen fortfarande. Det är nog matdags snart kan jag tänka så det blir väl en stund i soffan sen då. Resten av dagen är oplanerad - det enda jag vet är att vi ska göra smoothie till mellis när Lilla E kommer hem från fsk och att det blir korv stroganoff till middag sen. I övrigt blir det väl det vanliga plocket, men det känns helt ok efter en så här skön & lugn förmiddag.


Nätterna har gått bättre nu, de 2 sista har det inte skrikits nånting. I natt åt han vid 23.00 och sov sen till ganska precis 04.00 innan han vaknade. Somnade om och sov till 07.30 Helt ok !! 5 veckor blir han idag dessutom.....mammas lilla hjärta. Om det är magdropparna som gör det eller nåt annat vet jag inte.....bara glad att han är mer nöjd !


Nähä, nu ska jag sörpla i mig sista kaffet och sen hoppa i några kläder. Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 6 februari 2012 13:50


Ögonblicklig kärlek ! 

 

  

Första mötet med lillebror !

 

  

Liten tröttis pustar ut i mammas säng....

 

  

Mina fina !

*stolt mamma*

 

  

 


Av Hanna - 6 februari 2012 13:30


Slänger in ett livstecken här medan båda pojkarna sover. Den större går nu kortis-tider på fsk och är således hemma idag. Visserligen är han rätt förkyld så det passar ju bra. Trist dock med förkylning IGEN !! Jag vill ju kunna träffa mina vänner som oxå har bäbisar, och det är ju mindre passande när man har en snorig son....


Tiden flyger fram. Mini E har börjat skrika sig igenom nätterna, jag har varit helt slut ett tag så bloggandet har verkligen inte prioriterats.... Har köpt hem Sempers Magdroppar som han får nu i hopp om att de ska hjälpa oss till att få sova lite mer.... Är inte helt säker på att det är magen som spökar, men efter lite tips av andra mammor om att de dropparna verkar kunna hjälpa mot allmän gnissighet så testar vi....


Han växer iaf mkt mkt bra, nu väger han strax över 4 kilo och har totalt vuxit 6 cm på längden.... Han följer en med blicken och man får höra en del joller när man byter blöjan.... Han följer en med blicken och reagerar på ljud genom att vända på huvet och titta sig omkring. Nacken är riktigt stark och han lyfter huvet högt, vrider på det och tittar sig omkring. Gullegos !


Nu ska jag se om jag inte kan ladda upp nån bild..... Ha det gott så länge ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards