Alla inlägg under september 2012

Av Hanna - 28 september 2012 09:05



Barnen bjöd på sovmorron idag, till kl 8 ! LYXIGT ! Välbehövligt för en trötting som mig.


Dessutom fick jag brev av min läkare igår & mina blodprover visade inget konstigt. Blodvärdet är ju lågt men det visste man ju redan....men allt det andra som de kollade upp var OK. Skönt. Suset i huvet har blivit lite värre....sliter riktigt ont med det just nu. Så att få veta att jag verkar frisk i övrigt var skönt !! Hoppas att remissen till Öron inte dröjer så länge....


Bjuder på en bild på mitt lilla hjärta, han var sur vid frukosten idag. Vi var inte riktigt överens om vattenmuggen, han ville DUNKA den i bordet men det ville inte jag höra på....


Ha en fin dag ! //H



Sur Mini E

Av Hanna - 26 september 2012 09:10


...när man bara inte O R K A R  ta fighten !? Imorse var allting galet. Gnäll, gnäll, gnäll och så lite mera gnäll redan från scratch !! Försökte att inte båka med honom, men det var j*kligt svårt. Det hela slutade med att vi kom överens om att det blir hemmadag idag. För oss alla. Varför bråka & stressa iväg till fsk när man inte måste !? ´Nånstans kände jag på mig att han bara inte ville gå iväg idag och att det var därför som han trilskades med allt. Nu leker han hur fint som helst på sitt rum, den lille sover ute och jag pustar ut med kaffe och brasa. Förhoppningsvis var det bara en sån där morgon när man vaknat på fel sida, och så blir det bättre sen.


Det hela blev ju inte bättre av att jag är sliten idag heller.....mådde så vansinnigt illa igår kväll, låg i soffan och frös med filt och morgonrock. Gubben fick koka té och komma med i omgångar. Det hände ingenting så det är ingen sjuka....och jag mår bättre idag. Inte helt bra, men mkt bättre. Frossan är borta iaf och jag är kaffesugen igen. Ska ta en liten powernap nu på en puff framför kaminen, sen måste jag börja rodda lite här hemma.


Ha en bra dag !! // H

Av Hanna - 25 september 2012 19:44


Nu har vi tagit upp våra potatisar ur odlingslådan. En del var jättesmå, andra perfekta & alldeles lagom i storleken.... några var jättestora.....// H



Av Hanna - 21 september 2012 18:40


Idag får jag Fredagsmysa med Mini E. De andra 2 är och tar rätt på kött. Passar på att elda en massa ljus, den lille kryper ju inte än så ett tag till kan vi ha ljusbrickor & ljus framme som vi vill. Det bästa med hösten !

Trevlig helg på er alla fina ! //H


Av Hanna - 21 september 2012 11:53


Blev ju lite shoppat häromdagen oxå. En ny jacka och ett par jeans. Båda två i sköna lite slappa modeller. Lovely !!


    


Av Hanna - 21 september 2012 10:34


Storebror måste vara ofantligt trött idag. ALLT går fel, INGENTING är bra. Nu har han lagt sig i sin säng för att sova.


-"Godnatt" sa han och stängde in sig med en smäll á lá tonåring.


Kanske lika bra att han vilar en stund och käkar sen, känns inte orka ta matfighten just nu jag heller. Om det fortsätter på samma sätt kommer det vara omöjligt att servera "rätt" mat.... Jag tar en kaffe så länge och väntar ut honom. // H

Av Hanna - 20 september 2012 21:50


Igår tog mammalyxet alla rekord ! Först klippning & sen en rejäl sväng på stan - helt själv, utan barnvagn ! Underbart !

Klippte dessutom av mig typ allt hår....skönt ! Känner mig mkt nöjd, både med frisörskan & frisyren ! Så skönt att vara korthårig ! Vi lämnade lång lugg "på ena sidan" , men i övrigt är det kortkort. Love it !

Lägger in en halvkass bild på frillan om det är nån som är fyniken på'n ! //H



Mammans nya frilla

Av Hanna - 18 september 2012 10:27


Min käre sambo har två kvällar i rad nu masserat mina axlar och smort in mina fötter. Sen sover man ju rätt gott ! Fick tipset när jag var på fotvård att mjukgörande kräm är bättre än att fila fötterna....så nu ska det smörjas så de håller sig såhär fina länge. LÄNGE sen jag hade så fina mjuka fötter !! Sedan så är vi ju lite misstänksamma mot all spänning & smärta som jag har i rygg & axlar - kanske kan det vara bidragande till mitt huvudbrus & sus !?!? Så nu är det massage & smörj som gäller ihopp om att den här mamman ska bli lite piggare och mer avslappnad. Borde egentligen oxå boka en "riktig" massage såklart, för att köra igenom hela överkroppen...men det får bli sen.....


Idag pyser jag på hemma. Plockar lite och tar det lugnt. Det är så skönt att göra det såhär första fsk-dagen, när den minste dessutom sover är det ju helt tyst här inne och det är underbart. Det är riktig mammalyx ! Ska väl återvända till disk- & tvättverkligheten inom kort. Men för nu (tills han vaknar) så är det kaffe & surf som gäller. Har även tagit en långdusch.


Ska väl ta en snabb promenad upp till centrum sen och köpa ett par lite mjölk kanske. Eller så dricker jag mitt kaffe utan mjölk på eftermiddan och väntar med handlingen tills vi kan åka & handla mer ordentligt. Kanske en vanlig prommis innan hämtningen istället då.....


Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards