Alla inlägg under oktober 2012

Av Hanna - 31 oktober 2012 09:53


Vi firar höstlov hos momma, barnen och jag. Skönt att komma iväg lite. Mannen är hemma och jobbar, blir väl även som vanligt lite snickarpyssel för hans del om kvällarna. Men igår skrällde han faktiskt lite och drog på bio !! Bond - Skyfall. Han tyckte att den var bra, och eftersom jag inte är nån Bond-fantast så var det ju perfekt att Velourpappan kunde hänga med. Kul för dem ! Bra oxå att min käre karl tog sig lite egentid som INTE spenderades ute i garaget !! Väl unt och säkert välbehövligt.


Båda barnen är snoriga och hostiga, den mindre håller även på att få nya tänder - så det är INGEN fröjd att vara ensam med dem om nätterna nu. Inatt sov jag ca 3h sammanlagt. Uppstigning kl 06,00 dessutom då.... Det är ju som så när barnen blir tussiga, går rätt bra om dagarna, medan nätterna är ett enda jäkla hostande, gråtande & gnällande. Alltså shiiit vad man blir trött. Fattar inte att barnen orkar vara så pass pigga och glada om dagarna när det är misär nätterna igenom !?!?! Ganska avundsjuk på min man som får sova ostört i ett tyst och tomt hus. Ensamt visserligen, men mkt vilsamt !!


Annars. Inte så mkt. Helgen var bra - skoterkollande, barnkalas och sedan älgwraps hos oss då med lite kompisar. Söndagen var lugn - åkte och hämtade skotern hos farmor och farfar, åt thai-mat och slöade i soffan på kvällen. Innan vi åkte hit i måndags var vi på Öppna Förskolan och fotograferade Mini E. Passsade även på att ta syskonbild. Sedan blev det prommis till Odensala och därifrån buss till stan. Gick på Dollar och sen lunchade vi på MAX. Sedan prommis längs hela Bangårdsgatan, upp på Rådhusgatan och så tog vi bussen till Odensala igen. Prommis därifrån och hem. Total promenadtid blev nästan 2h - och Lilla E gick hela vägen. Han är galet duktig på att gå !! Riktigt mysig dag ! Sen packade vi våra grejor och drog mot momma efter middagen. Sen vi kom hit har vi mest bara myst, tagit det lugnt och haft det bra.


När vi åt på MAX kom det fram en kvinna och gjorde mig alldeles tårögd. Jisses ! Hon kom fram helt spontant och sa "men vilka fina barn du har, så otroligt harmoniska och lugna - du ska vara stolt över din fina familj" Och gissa om det var skönt att höra, för det känns inte alltid så harmoniskt kan man ju säga.... Hon gjorde min dag och bara jag tänker på det så blir jag rörd. Tack tanten !


Nu ska jag ta och fli undan i köket, och ställa för lite lunch. Idag är det dessutom vi som fixar middan tills momma kommer hem så jag ska gå på jakt i skåpen och se vad jag kan hitta på.


Hoppas att ni alla har det bra. // H

Av Hanna - 26 oktober 2012 15:59


Ord som uttalats idag....och som snurrar i mitt huvud just nu...


* Otoskleros
* Hörapparat (!!!)
* Gradvis försämrad hörsel
* Skallröntgen

Jag är trött nu. Men det känns bra ändå, att vara eländet på spåren. Inget farligt är det heller, röntgen skall göras bara för att verkligen vara på den säkra sidan. Skönt - då kan man släppa det sen & bara leva vidare med sina förkalkade hörselben. Tjoho !

Trevlig helg ! //H

Av Hanna - 26 oktober 2012 07:13


...mot sjukhuset. Idag kanske man får svaret. Nervös såklart, men det känns ändå ok. Det kommer gå bra ! Sen blir det helg med mina killar ! Love it ! //H

Av Hanna - 25 oktober 2012 16:04


Snart helg, mannen kommer hem vilken minut som helst & är ju ledig imorrn. :)

Imorrn ska vi fixa lite grejor efter att jag är klar med min sväng på stan. Handla lite mat & kirra en 4årspresent bland annat. Sen blir det väl fredagsmys på kvällen då. På lördagen är det Skoterns Dag - lite av en högtid i vår familj. Lilla E är även bjuden på kalas ! Lördag kväll blir det älgwraps & en öl ihop med några kompisar. Söndag ev. jakt för mannen...eller så hänger vi bara hemma.

Men först - tjejmiddag ! //H

Av Hanna - 25 oktober 2012 12:04


Lämnade Lilla E på fsk och gick sen hem och la mig igen. Den minste sov i vagnen som jag rullade in i tvättstugan....de är och kör motorsåg & grejar här ute så han vaknar hela tiden om han sover ute. Hoppas de är färdiga snart så vi kan återgå till det normala. Jag la mig i Lilla E's rum och knoppade en timme i hans säng. Mysigt ! Sen så har vi häckat framför brasan, minimannen och jag. Efter att ha sovit en sväng blir man ju så frusen..... Nu leker han på golvet och jag har betalat lite räkningar och nu så funderar jag på om jag inte ska ta och lägga upp en budget ?! Pengarna räcker och det är liksom ingen panik, men ibland undrar man ju vart man lägger sina pengar.....om man tänker till kan man säkert spara bra mkt mer än man gör i dagsläget. Kanske ska göra en liten "mål-tavla" också, där man stolpar upp sånt som man vill göra - så att det blir lite lättare att spara. En morot. Inte så svårt att komma på saker att spara till.... :)


Igår var jag alltså till tandläkaren. Det gick galant, helt oförändrat läge sen 2010. Om ett år kommer de kalla mig till hygienisten för en koll bara och sen tandis igen 2014 då om inget otäckt händer. Känns helt ok ! Under tiden jag var där, var grabbarna på McDonalds och åt middag för att fira Lilla E's lyckade tandläkarbesök i förra veckan. En liten utflykt mitt i veckan som var mkt uppskattad !!


Ikväll ska jag ut med LadiesNightBrudarna & äta buffé på Eastern Palace. Tyvärr blir vi inte allihopa, det känns trist men det kommer fler chanser ! Vi tre som ska ut får ha så trevligt vi kan utan den 4e bruttan. Gott ska det bli iaf och ett bra break när man får komma hemifrån en stund. Man är ju så mkt roligare när man kommer hem igen ! Dessutom bra för mig att få skingra tankarna ikväll, är lite nervig och spänd inför mitt läkarbesök i morgon. Tänk om det inte går bra - tänk om de inte hittar nåt fel !!! Man vill ju vara frisk såklart, men samtidigt vill jag verkligen att de ska hitta felet och laga det !!!


Nu ska jag ta och göra nån nytta, så att inte hemmet ser ut som bombnedslaget i eftermiddag. Mannen ska laga spaghetti & köttfärssås till sig och barnen, de passar på när jag inte är hemma eftersom jag inte gillar det så mkt. Kan ju vara kul & underlättande för honom om han hittar köksbänken.


Ha en fin dag ! // H

Av Hanna - 24 oktober 2012 20:27


...tills imorgon kväll när jag ska få dra iväg på tjejmiddag. Några timmar på restaurang med gott sällskap är precis vad jag behöver !

Sen på fredag är mannen ledig eftersom jag ska på sjukhuset. Tänkte även passa på att hälsa på jobbisarna en sväng efter läkarbesöket - ta en kaffe & snacka lite. Anmäla mig till julfesten oxå ! Wiihoo !

Nu Nybyggarna & sen Grey's på 5an. Må gott !! //H

Av Hanna - 23 oktober 2012 13:36


Hej & Hå ! Här går det undan.....den här dagen har gått tokfort !! Grannen kom in och drack lite kaffe på förmiddan och sen har jag suttit och knåpat med hemligheter.... Lite fix inför kommande födelsedagar bara...så jag skriver inte mer om det nu.... Mini E sov så länge i morse så jag la honom för första vilan när klockan var strax före 12, och vid den tiden brukar han ju vakna i vanliga fall !? Så det blir väl lite bakofram idag igen - kanske han bara kommer sova en gång då.....Han lär ju vakna nu när jag ska gå till fsk och hämta storebror....men det blev ju närmare 2 h iaf....


Annars är det mesta rätt bra. Vi lever och mår. Jag är nervös pga tandläkarbesök imorrn, men jag tröstar mig med att på torsdag ska jag ut med LadiesNightBrudarna - käka middag och surra loss !! Wooho !


Ha en bra dag vänner !! // H



Av Hanna - 22 oktober 2012 08:28


Sakta men säkert kommer även detaljerna på plats. Känns helt ok !! :) // H



Lyse !

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards