Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Söndagsmyser inne med barnen...

Av Hanna - 25 november 2012 11:29

  

...medan mannen är ute och putsar ännu mer på bilen. Nu är det nåt vax som ska på. Haha...som vi håller på kommer vi inte kunna sälja den sen....den blir blankare än allt. :) Brasan sprakar och det är äntligen minusgrader ute igen. Jag vill tvätta kläder, men har inte vågat ännu efter min fadäs med kortet... Men snart måste jag nog dra igång den iaf och bara köra.


Våran långa helg har varit bra. Vi har hunnit vara ute i skogen en hel del och har fått ihop både stolpar & slanor så att det ska räcka till det beställda jobbet. Har även börjat hugga för eget bruk. Cirka 200 små stavagranar har fått vika ner sig hittills, och det känns i kroppen att man slitit för att dra fram dem och även kvistat en hel del. Mina underarmar är både stela, ömma, knöliga och lite blåmärkta. Vi hade nog hunnit mer om vi inte haft med barnen upp, men på lördagen fick vi ett par barnfria timmar till skogs iaf och då kunde vi jobba helt ostört. Så skönt och lugnt - mitt huvud/öra njöt verkligen av att vara där uppe ! Alldeles tyst. Det enda man hörde var sitt eget flåsande och yxan som jobbade. Lovely ! Jag skulle nog kunna bli skogsnisse på heltid. :)


 

Fotade i mörkret innan vi gick hem på fredagskvällen.

Det är väl en 100 små stavagranar som ligger där.

Stolparna är väl dryga 2 meter långa och rätt smala, ganska lätta att både kvista och dra fram.

Slanorna däremot är grövre och ca 7 meter långa....de är tyngre...


  

 

Kusinerna leker i skogen. Världens bästa lekplats !



 

Min ena underarm är helt knölig nu, och på det några blåmärken.

De är så stela och ömma efter att ha hållit kvistyxan så jag har faktiskt lite problem

att skriva på datorn nu.... :) Man märker ju rätt snabbt när man har ägnat sig åt nåt

som man inte är van att göra....



Efter avslutat skogsjobb igår hade vi turen att bli bjudna på middag hos Fam Velour. Stannade en bit inpå kvällen och åkte sen hem och la oss. Somnade på stört. Sen idag då så är det bilfix och söndagshäng som gäller. Framåt eftermiddan åker vi ut till farmor & farfar igen - då ska det göras julkransar och drickas glögg. Sen blir det farfarsfödelsedagsmiddag för hela högen. Sen hem och ladda inför veckan. Tjohej ! Ha en fin söndag - den sista innan det blir julhets på riktigt. Har starka planer på att bojkotta julstressen i år. Bara flyta med och fixa det allra nödvändigaste. Typ. Säger jag nu.... Hehe... // H



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards