Alla inlägg under mars 2013

Av Hanna - 28 mars 2013 07:54


G L A D  P Å S K !!


Vi har packat halva bohaget och drar till fjälls. Jorm here we come ! Ska bli så underbart härligt med ledigt tillsammans med de bästa på jordens finaste ställe. Jag längtar så det är helt galet. Bara jobba några ynka timmar ! Yiiihooo !! 10 dagar ledigt.... LOVELY !



Ha en underbar påsk kära vänner ! Njut och må gott !! // H & co



Av Hanna - 27 mars 2013 07:02


...till helgen. Väldigt mkt. Det har varit köriga dagar på jobbet och jag har haft en del stök för mig hemma. Men nu är iaf korvstroganoff och skavgryta till 8 personer förberett, samt att vi igår var iväg och handlade övriga grejor inför påsken. Vi hade lyxen att få handla utan barnen, så det var rätt smidigt. Blev dock en sen kväll innan jag äntligen fick krypa ner och lägga mig. Övervägde sovmorgon imorse, men eftersom jag ändå vaknade kl 5 så släpade jag mig upp. Kom på jobbet och tog tag i lite sånt som jag inte hann med igår....och nu är det kaffepaus ! Jag ska vara fadder åt en nyanställd idag så det blir nog inte samma tempo....skönt men lite stressande.


Klippte håret igår oxå.  Som vanligt toknöjd och glad ! Ännu kortare denna gång. Vart ska det sluta ?! :)


Ha en fin dag ! // H

Av Hanna - 24 mars 2013 19:12


Jag jobbade visst heldag i fredags iaf. Så kan det gå. Det blev möten och en massa annat så jag kunde inte bara jobba undan och dra hem sen som jag hade tänkt. Rätt trött när dagen var slut. Pojkarna kom och hämtade mig, sen åkte vi ut till svärisarna och åt middag. Nattade barnen och hängde i soffan. Sov som stockar hela natten. Jag vaknade inte en enda gång med illamåendepanik ! Hurra !!


Premiäråkte skotern hela familjen på lördagen till  Fam Velour på Lötbacken eftersom lillTuva fyllde 2 år och solen sken som bara den. Vi stekte kolbullar och grillade lite korv. Tårta som avslutning och sen skoter hem till svärisarna igen då. Go'middag med med älgkött och sen var den dagen över...typ.... Ännu en bra natt med god sömn. Idag har vi suttit mot ladugårdsväggen och solat. Drog hem och har käkat middag samt gjort påskplaner. Vi åker till Jorm i år. Blev hastigt bestämt i fredags. Ska hyra ett hus tillsammans med Fam Velour. Det kommer bli bra. Hoppas på finväder så vi inte behöver klättra på varann där inne hela helgen. Blir ju rätt livat med alla barnen.....


Imorgon blir det jobb, troligtvis övertid dessutom då jag ska vara i posten parallellt med mitt vanliga jobb. Grabbarna kommer inte vara hemma när jag kommer hem, de ska vara hos farmor och farfar (igen) och greja lite med skoter och pulka så avgassystemet funkar tip-top osv.... Jag ska laga mat inför helgen och frysa in så middagarna är klara. Dessutom behövs det städas rätt mkt här hemma, tvätt ska vikas och sängar ska renbäddas.....Vi påskfixar på två fronter med andra ord. Planen är att vi åker uppöver på torsdag när jag jobbat klart. Tjohej, fullspäckad vecka kan man säga !!


Klipptid bokad på tisdag för mig oxå, tuppkam till påsk då kanske ?!!?   


Ha en fin vecka !! // H

Av Hanna - 21 mars 2013 14:50

  

.....3e dagen hemma för min del. Inte magsjuk, bara helt färdig. Trött och sliten. Det var som att jag gick in en vägg i måndags kväll. Suset i huvet är värre än på länge och jag O R K A R ingenting. Huvudvärk dessutom. Ska försöka ta mig iväg på jobbet i morrn, har lite fakturaunderlag som måste ut innan månadsskiftet. Blir nog en kortdag då jag bara styr ihop det nödvändigaste.


Har suttit ute i solen en stund idag medan grabbarna har varit ute och testat nya skotern en del. Vi fick alltså byta bort bilen mot en skoter + pengar. Blev en bättre affär rent pengamässigt än vad vi hade kunnat drömma om nu när det gått så lång tid. Så nu ska vi bara leta en annan bil....SEN ska vi inte kolla Blocket på lååång tid. Rätt less på det nu..... :)


Xtrim  


Nähä, om man skulle masa sig iväg och starta en tvättmaskin. Bättre nu än sent ikväll..... Ha det gott. // H

Av Hanna - 19 mars 2013 12:56


...rader om helgen och början på veckan.


*Skoterturen med jobbet var kanonkul. Jättefint väder och ca 18 mil på skoter i vacker fjällmiljö satt som en smäck ! Fikapaus i Klimpfjäll och sedan över kalfjället mot Sutme. Jag vill upp dit och gå till sommaren, måste vara underbart vackert då oxå !!


 


Fikapaus i Klimpfjäll

Korten tagna i två riktningar. Kalfjället låg framför oss och byn bakom oss.


Klimpfjäll  



*Båda barnen hade en jättebra helg på varsitt håll med mormor & farmor. TACK snälla för hjälpen !


*Vi var på sjukhuset igår med MiniE och kollade hans ben och fötter. Allt ser bra ut och han är helt normal trots att han inte gör riktigt som andra barn. De konstaterade att han är väl utvecklad finmotoriskt sett och att han även är bra med på andra fronter, han både snackar ju och sjunger en del samt att han förstår mkt. Nu när han börjat resa sig upp mer och mer, så kommer det nog att lossna snart och han släpper taget och knatar iväg.


*Jag är hemma från jobbet idag. Mår inte bra. Inte alls. Har haft jättesvårt att sova inatt, bara rullat runt och svettats. Nästan haft panik !? La mig redan när vi kom hem från sjukhuset igår, jobbade bara halvdag. Vet inte alls vad det är med mig, det var lite lika i helgen. Det var jättekul och allt, men jag var höll mig ändå på min kant, orkade liksom inte riktigt vara med ?!!?


Nu blir det thé och korsord. // H

Av Hanna - 14 mars 2013 07:31


Det verkar som vi klarade oss undan med blotta förskräckelsen gällande magsjukan. *peppar peppar* För nu iaf. Man ska ju aldrig säga aldrig....eller nåt. Inga sypmtom what so ever, inte för att man egentligen trodde att det skulle bli nåt, men nojjig som man är så fruktar man ju alltid det värsta. Skönt att helgen kommer gå enligt planen !


Ikväll ska jag handla till helgen och även laga skavgryta på typ ett kilo kött. Det kommer bli sjukt mkt !! Men det är ju 12 personer som ska äta så....varav 10 karlar..... Hoppas den blir god. Men det brukar gå bra att göra sån gryta, det enda som är lite gruvsamt är ju själva kryddningen - det är alltid lite svårare när man ska göra så stor mängd.


Idag blir det möte på möte på möte. Bland annat om digitalisering av arkiv och annat "skoj". Dessutom vanligt avdelningsmöte med avstämning gällande vårt ROS-arbete.


Ska även försöka fixa brorsans födelsedagspresent. 25 år fyller lillkillen på söndag. Hehe....han har varit bra mkt större än mig rätt länge nu, men lillebror är han ändå.


Ha en din dag ! // H

Av Hanna - 13 mars 2013 08:24


...har man tur !!! Lilla E var ju på fsk igår, men bara på förmiddan och uteleken ca 1 ½ timme. Han gick hem när de andra gick in för att äta lunch. Idag skulle han gå och vara med på 4-årsgruppen och även stanna till kl 14. De skulle vara inne och pyssla med 4-åringarna och med tanke på kylan så skulle det nog bli inomhus sedan oxå. Men nu på morgonen så ringde en av fröknarna och sa att magsjukan hade brytit ut igår och att 5 barn redan var sjukanmälda. 4-årsgruppen är även inställd. Så det blev visst en hemmadag idag nu då. Imorgon skulle han ändå vara ledig eftersom han har BVC-tid på förmiddan. Men tänk va snällt att de ringer och förvarnar så att vi som kan välja att stanna hemma har möjlighet att göra det !


Bara att hoppas nu då att han inte blev smittad igår, men det vore ju nästan otroligt med tanke på att de bara var ute och så kort tid dessutom  !?! Snälla - peppa mig nu och säg att det kommer gå bra !!


Eftersom vi ska på skotertur och barnen ska campa hos farmor & mormor i helgen så är magsjuka ännu mer ovälkommet just nu !!


Nu mår jag illa. // H

Av Hanna - 13 mars 2013 07:32


...är det som händer nu då !? Alldeles nyss hade vi temperaturer som placerade oss före Skåne när det gällde den metereologiska våren. Nu har vi -24,5 grader !! Skiftningar minsann. Bra att det är nattkallt iofs, men ändå !??! Dessutom snöade det typ hela förra dygnet så får man skotta igen..... Snart är det iaf påsk, och sen kan snön få försvinna !!


Jag har börjat få ont i och UTANPÅ (??) halsen och är en fryslort. Återigen förkylningskänning då. Har ju hittills haft några känningar, men klarat mig från att insjukna helt. Får se hur det går den här gången.


Full fart från start idag. Har betat av mkt på dagens lista redan och ska snart börja med utskicket inför kommande markintrångsersättningsutbetalning. Har ett par möten inbokade idag oxå. Så dagen kommer gå fort. Bra det. Kanske tar jag en sväng på stan i eftermiddag....vi får se vad tid & ork räcker till. Tjoflöjt så länge ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards