Alla inlägg under juni 2013

Av Hanna - 24 juni 2013 13:40


Första veckan av sommarlovet är gjord. Den har varit lång och vi har hunnit med mkt ! Ett besök på IKEA, massa lek med grannbarnen, midsommarfirande hemma, gärsgården runt tomten påbörjad och lite annat smått och gott. Den minste har dessutom ramlat och spräckt läppen in- & utvändigt med dubbelt näsblod som grädde på moset, sen ett par dagar senare ramlade han och slog pannan i asfalten - BULA ! Precis när den massiva fläskläppen gått ner och jacket i överläppen läkt ihop var det dags igen, då ramlade han när han hade en bil i munnen så överläppen fick sig en en körare och fläskläppen var såklart ett faktum igen. Det har varit några tuffa dagar för Mini E. Som tur är så har det gått rätt bra, men mkt blod och tårar har det blivit.


Nu är vi hos mamma medan mannen jobbar i stan. Blir väl här hela veckan. Hoppas på finväder såklart !


Det börjar bli dags att väcka den lille mannen efter lunchvilan. Ha en fin dag ! // H

Av Hanna - 17 juni 2013 13:29


..."riktiga" lediga dagen. Solen skiner, barnen leker & kaffekoppen är full. Rätt ok faktiskt. Det är så skönt att inte ha någon tid att passa ! //H

Av Hanna - 14 juni 2013 07:56


Idag bjuder jag mina jobbisar på chokladkladdkaka. Firar att semestern är nära och att de är så snälla och tar passning på mina uppgifter så jag kan vara långledig. Receptet på kakan kommer från den här boken...



Hoppas att ni alla får en bra dag. Själv ska jag hetsa på lite och beta av den här dagen som trots sitt gråa och tråkiga väder är den bästa fredagen på länge. Lättnaden är enorm. // H

Av Hanna - 13 juni 2013 20:34


...kvällen med väckarklocke-ångest på ett bra tag ! Imorgon jobbar jag min sista dag innan jag går på 8 veckors ledigt ! Först 5 veckor hemma med barnen medan mannen jobbar och sedan 3 veckors semester med grabbarna ! Känns helt ok måste jag erkänna. Hihihi. Jag kommer säkert spunka nån gång framöver på att bara vara hemma och jaga barn....men på det stora hela tror jag att det kommer bli toppen ! Trots att jag bara jobbat ett halvår behöver jag den här ledigheten SÅ mkt.


Helgen kommer kanske delvis att spenderas i S-vall på Birsta.....har tänkt åka en sväng dit på lördag som det ser ut nu. Inte för att köpa så mkt möbler egentligen, men kanske nåt till altanen och för att få ett litet break och göra en utflykt...typ.... Vi kommer nog bara ta med oss ett barn för smidighetens skull, skulle vara lyxigt att åka på tu man hand - men det får bli en annan gång. Just nu smider vi även en del planer för vår tomt & trädgård. Vi har ju funderat och planerat mkt för hur vi ska göra med uppfarten och grusgångarna....men inte skridit till verket....har blivit mkt snack och lite verkstad. Men nu har vi återigen börjat klura på det och har kanske en plan....än så länge är det bara googlande och informationssökning som pågår....men vi har iaf en idé som känns mkt bättre, roligare och mer inspirerande än de tidigare planerna. Återstår att leta prisuppgifter....beroende på vad vi kommer fram till och vad vi bestämmer oss för att prioritera så får vi se då om det är något vi pallar med att fixa i år. Som vanligt ska tid, ork och kapital synkas... Inte alltid det lättaste. Håll tummarna för oss - för nu när vi äntligen vet vad vi vill vore det så roligt om vi kunde komma till skott. Vår framsida ser verkligen ut som sk*t nu....


Nähä, om man skulle ta och surfa in på IKEA's hemsida och glutta runt lite. Sen hägrar sängen så man orkar köra sista jobb-rejset i morgon. Wiiihoo !! // H

Av Hanna - 12 juni 2013 12:46


Nästan i fas på jobbet. Betat av det som släpat samt förberett en hel del så att jag inte ska behöva gå in under sommaren och jobba något och så att mina kollegor inte ska behöva tänka på annat än sitt eget. Känns skönt. Lite kvar att ordna med, men jag har ju två arbetsdagar till på mig så jag tror att det ska gå bra. Kalendern är proppad med påminnelser inför augusti - saker som ska följas upp och saker som ska slutföras eller påbörjas. Hoppas återkomma efter ledigheten med mkt energi i bagaget - det kommer behövas !!


Nu är lunchkaffet sänkt och jag ska hasta vidare. Mot möte ! // H

Av Hanna - 10 juni 2013 12:45




Av Hanna - 10 juni 2013 09:42


Jag vill inte jobba den här veckan. Inte alls. Så tungt som det var att kliva upp i morse och maka sig in i duschen och iväg till bussen....skrämmande alltså. Igår kväll kände jag mig helt gråtfärdig och knäckt. Det bara skriker i kroppen - NEEEEEEJ !!! Jag vet inte vad det beror på, men jag pallar bara inte. Låt mig bara kräla hem, dra täcket över huvet och sedan bara vara ifred. Är det nån sorts pre-semester-kris eller vad ska man tro ? F**n va tråkigt och definitivt inte vad jag behöver - sjukt mkt saker att göra nu. Kanske stressen som får mig att slå bakut !?!


Måste samla mig och få nåt gjort. // H

Av Hanna - 7 juni 2013 07:14


Alltså - fy tusan vad tiden går fort !! Det bara snurrar i skallen när jag försöker tänka tillbaka på vad som hänt sen sist.


Vi har iaf haft flera dagar med underbart väder. Solen har lyst på oss och det har blivit grönt och fint. Äntligen är vår gräsmatta riktigt grön oxå. Jag premiärklippte i lördags, körde trimmern och grejade. Rensade även i jordgubbslådan. Med lite tur blir det mer gubbar där i år, har ingen potatis där nu utan jordgubbarna har fått ta allt utrymme - de plantor vi hade har spridit sig så mkt så vi har bara planterat om dem lite och spridit ut de nya plantorna som fortfarande är små. De som vi satte ifjol är ganska stora redan och rabarbern är oxå på väg att ta sig. Kul med gröna sötsaker ! Våra vinbärsbuskar är mkt grönare och finare i år....dessutom är det mkt blommor på den ena av dem iaf. Småsyrénerna växer oxå på sin kant, men de är fortfarande pyttesmå. Vill så gärna att de ska klara sig och bli stora.


Min käre sambo har kärrat fyllnadsmassor och gjort lite finare på den sidan av uppfarten som hittills varit helt befriad från engagemang. Nu är den "snibben" uppfylld och harmonerar med resten på ett helt annat sätt. På med lite matjord och gräsfrö där oxå så kan det nog bli riktigt bra. Dessutom har vi oljat in våra trädäck/altaner. Det känns bra inför allt spill som blir när barnen fikar och äter samt smutsen som blir utanför ytterdörrarna - det blir förhoppningsvis lättare att hålla rent och snyggt när inte skiten kan sugas in lika mkt. I förrådet är det målat (tak & väggar) samt att lysknappar, eluttag samt takarmatur sitter på plats. Nu ska vi besluta/göra golvet. Vet inte hur bara. 2-komponentsfärg, olja/lack eller nåt annat för att snygga till betongen....sen när golvet är kirrat ska fönstersmyg, dörrsmyg samt taklist upp innan vi äntligen kan gå vidare med hyllor och inredning. Frysboxen ska ut oxå !! Det har jag tjatat om länge nu...vi har lite slut på ork och inte så mkt tid över....så då blir det såhär. Stora planer förvandlas till miniplaner och allting tar lång tid. Men vi kämpar på och tar myrsteg framåt. Vi gör ju allting själva i stort sett och det (även om det är segt, svårt och lejsamt emellanåt) är jag stolt och nöjd med !


Skatteåterbäringen kom häromdagen. Skönt det !


Hetsigt som tusan på jobbet. 5 arbetsdagar kvar nu efter denna. Hoppas verkligen att jag kan hinna undan det jag vill så att jag inte behöver gå in och jobba nåt under sommaren.....har varit lite rädd för att det - men än lever hoppet alltså om helt obruten ledighet !!


Nu ska det göras en del nytta. Ha en fin dag & helg !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards