Alla inlägg under augusti 2013

Av Hanna - 28 augusti 2013 07:00


Igår var en tung dag. Allt gick trögt. Ända tills jag kom hem. Mannen hade fixat/måttat/kapat bitarna till det som ska bli inklädning runt fönster och dörrar i förrådet. Jag målade dem medan han lagade mat. Sen hade de torkat så bra så jag kunde måla nästa varv. Vi hjälptes åt och stökade lite ute, barnen lekte så bra under tiden ! Flyttade in målarbänken i garaget, så medan man & barn fikade kvällsfika kunde jag stryka på 3e omgången. FÄRDIGT ! Med lite tur hinner han få dem på plats idag eller ikväll. Det går som vanligt inte så fort. Men just igår rasslade det till. Väder, ork och tid synkade och då mäktade t.o.m jag med att få lite gjort !! Så skönt. Barnen somnade i bra tid och vi kunde softa resten av kvällen.


Pojkarna är hemma idag. Feber igår kväll. Hostiga och onda i halsen. Både jag och pappan är oxå lite tussiga, men inte lika illa som barnen. De hann alltså vara på fsk i totalt 6 dagar innan det blev VAB då. Trist, men inte så oväntat. Synd på inskolningen, hade tänkt prova att lämna till frukost nu mot slutet av veckan. Men inte så mkt att göra på.


Idag blir det utvecklingsarbete för avd. på förmiddan. Får se sen hur jag mår, om jag flexar ut kanske för att kurera förkylningen innan den blir värre för min del oxå.


Ha en fin dag ! // H

Av Hanna - 26 augusti 2013 14:45


...för en ny vecka. Det tar emot att åka hit, men när man väl är på plats så rullar det ju på ganska snabbt.


Helgen va bra, men kort. På fredagen slutade jag ganska tidigt, och så köpte vi skor. Kängor. Fick bra pris, men det ramlar ju ändå iväg ett par-tre tusen. Lördagen blev hemmadag för mig och Mini E medan de andra två var iväg på arbetsdag med jaktlaget. Vi städade lite och tvättade sängkläder. Tog en promenad upp till MIO och köpte oss en vedkorg. På eftermiddan kom de andra hem och vi lagade mat & åt gott. Klinker-sockeln i förrådet blev även gjord ! Soffhäng på kvällen, lugnt och skönt. På söndan åkte vi och hjälpte svägerskan med lite hemmafix, allra sista målningen - allra längst upp på nocken. Huuu...de andra klättrade och jag höll stegar och skickade grejor. Middag hos svärpäronen - grillat är gott !


Söndagfilm och sedan orolig natt - Lilla E mådde inte riktigt bra. Feberkänning och ont i hals & kropp. Idag har han varit hemma medan lillebror lämnades på fsk. Inskolningen går bra !!


Nu ska jag rusa till bussen ! Later ! // H



Av Hanna - 21 augusti 2013 10:03


Jag är så trött. Så in i förbannelsens j*vla trött ! Sover rätt ok på nätterna nu, barnen har sovit bra på sistone och jag har inte klivit upp så tidigt ändå. Ligger kanske och läser lite för länge när jag lagt mig, men det är ju ändå vila tycker jag !? Märkligt.


Igår eftermiddag gick vi ut och plockade av svartvinbärsbuskarna. Det blev inte så mkt, men det räcker nog till ett par vinbärskakor iaf. Kul att det blev nåt på buskarna i år. Ifjol blev det ju bara 8 bär eller nåt sånt. Fick även till en skål med jordgubbar - sista skörden skulle jag tro. Mannen körde trimmer och snyggade till runt gärsgår'n och altanen och så klippte jag gräset som avslutning. Sedan blev det soffhäng och lite planering av hösten. Älgjakten drar ju snart igång och det innebär ju lite pusslande eftersom jag kommer vara hemma själv mkt med barnen. Det ska stämma med jobbet, måste försöka lägga min halvtid så att jag inte missar så mkt möten osv. Sen ska det funka med förskolan och de aktiviteter där som är tidsstyrda. 5-årsgruppen osv.


Nu väntar arkivering. Kaffet är uppdrucket så nu kan jag börja greja med pärmarna. Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 20 augusti 2013 07:59


* Mini E gjorde sin första dag på fsk igår. Besök och lek i ett par timmar. Det gick bra.

* Lilla E gjorde oxå sin första dag igår. Snacka om att vara nöjd efter att ha varit ledig i 2 månader !

* Äntligen är lingonen färdigrensade och infrysta. Även kokat en del sylt.

* Gräsmattan har blivit finare sen vi gödslade med StrollerCombi. Ogräsdödande & Gräsgödande !

* Det blev klinker över när vi la golvet. Så mkt att det räcker till att göra sockel runt om. Snajsigt !

* Jag har äntligen kunnat läsa lite igen. Gillar Adler-Olsson's böcker om Avdelning Q.

* Fick en påse röd-gul trumpetsvamp av svägerskan i helgen. Ligger på tork nu. Gött !

* Helgens kräftskiva va riktigt rolig !

* 8 arbetsdagar kvar nu bara tills jag går ner till 50 % . L O V E L Y !

* 5 dagar kvar tills jag & gubben firar 7 år tillsammans. Sweet.

* Snart start av stort scanningsprojekt som jag & några till förberett under våren. Digital sökbarhet !


Nu kommer jag inte på nåt mer. Typ. Ha en bra dag. // H

Av Hanna - 16 augusti 2013 12:12


Äntligen fredag. Så skönt. Fick sova bra inatt, båda barnen sov hela natten. Underbart. Veckan har rullat på bra trots att jobbet ger mig magont och huvudvärk. Vi har iaf haft bra kvällar hemma. Fått en del gjort, förrådsgolvet är ju fixat och och gräset klippt bland annat. Skulle foga golvet igår, men det kändes inte som att fixet hade brunnit klart helt så vi avvaktade lite. Kanske att vi orkar göra det ikväll då. Om inte fredagsmyset tar musten ur oss. Måste försöka hinna klippa mannen oxå, han ser ut som en galning i håret och vi är bjudna på kräftskiva imorgon. Ska bli kul ! Barnen ska sova hos farmor och farfar. Lyxigt.


Såklart har vi möte i eftermiddag, men bara det är avklarat ska jag dra hem känns det som. Man blir ju helt helg-sjuk efter bara en veckas jobb......men....Bara 2 veckors heltidsarbete kvar nu. Lovely !


Ha en bra dag, kväll och helg ! Själv ska jag sänka lunch-kaffet och streta vidare med pappershögarna. Hej !! // H



Familj · Helg · Jobb
Av Hanna - 15 augusti 2013 12:51


Semester !




   


ÄNTLIGEN LIGGER GOLVET I FÖRRÅDET !!

Ikväll ska det fogas !!


 

Av Hanna - 14 augusti 2013 12:14


Klev upp tidigt för att trampa/träna mig iväg til jobbet. Men det händer inget ! Mina ben är som två stockar och jag orkar knappt trampa. Det gick så långsamt och var så jobbigt. Vet inte vad som hände. Kanske för lite energi i kroppen. Så den ungefärliga milen jag har till jobbet blev lång och seg. Tog säkert en kvart längre än det brukar göra. Ska nog inte cykla hem, benen är fortfarande alldeles tröga. Märkligt.


Igår kom mannen hem till kvällen. Han prime'ade golvet i förrådet så ikväll kan vi gå på med klinkers. Har skjutit upp det under sommaren, men nu ska vi få lite starthjälp av grannen och då kändes det lättare att dra igång det projektet. Idag på förmiddan har han pillat lite mer med elen i garaget oxå så snart kan vi lura dit vår andra granne som är elektriker och få det inkopplat. Färdig eldragning innebär oxå att vi kan isolera och sätta skivor i garagedelen och så småningom måla där inne oxå då. Efter det kan hyllor och annan inredning äntligen få komma upp och golvutrymme frigöras runt bilen. Allting går så sakta nu....


Barnen kom hem på förmiddan idag. Ska bli kul att träffa dem i eftermiddag, de har ju sovit borta i tre nätter nu. Skönt dock att få tre nätter med ostörd sömn, har ju sovit för lite iaf....haft svårt att somna och sen vaknat tidigt och kollat klockan 100 gr....säkert bara ovanan att vara igång med jobb & vardag som ställer till det. Man vänjer sig väl....kanske...


Nu är lunchen slut. Köra på nån timme till innan man får göra kväll. Hej // H

Av Hanna - 13 augusti 2013 11:32


Det blir lunch vid skrivbordet idag. Ingen riktig matlåda så det får bli så. Plockade med lite allt möjligt hemifrån imorse, kokt ägg och keso bland annat. Nödlösning.


Gårdagens fikadate var jättemysig. Massor av gott och mysigt med barnfritt, brasa och tända ljus ! Lovely. Min midnattscykeltur hem från Odensala gick riktigt snabbt !! Mörkrädd och trött - ville hem till sängen. Räcerfart !!


Trött idag då, men tog lite sovis och så åkte jag buss så jag kunde läsa deckare på väg till jobbet. Gäspar som en fågelholk nu så det blir nog kortdag idag. Flex är bra grejor !


Men det bästa av allt ! JAG JOBBAR 50 % UNDER SEPTEMBER !!! Ord kan inte beskriva hur lättad jag är över att ha det klart. Hur det blir sedan, från oktober, vet jag inte. Förhoppningsvis 75 % eller mindre.


Nu ska det kontrolleras avtal. Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards