Direktlänk till inlägg 25 november 2013

När man talar om trollen...

Av Hanna - 25 november 2013 19:38


...så står de i farstun. Eller vad är det man brukar säga ? Min läkare/ortoped ringde bara en stund efter att jag postat mitt förra inlägg. Han hade inte SETT mina röntgenbilder själv, men han hade fått en bedömning från en läkare i Umeå iaf. Han skulle få bilderna till sig inom kort. Det visade sig iaf att leden är mer vinklad än han trodde, han sa nåt om 34 grader.....och att ledförslitningen även var värre än väntat. Dessutom hade jag mkt broskuppbyggnad kring leden som oxå måste tas bort. Så. Operation blir det. Troligtvis andra veckan i januari. Han rekommenderade 3 veckors heltidssjukskrivning och sedan några veckors deltidssjukskrivning på det. Låter helt galet mkt tycker jag nu. Men vem vet, efter att ha sågat av ett ben i foten, tagit bort en kilformad bit,  och sen skruvat ihop det igen....ja då kanske man föredrar vila & högläge ett tag !? Vi får väl se. Måste säga att jag är jätteglad åt att få detta fixat, men samtidigt lite nervig oxå såklart. Lär ju kännas en del när bedövningen släpper. Brrrr. Men men. Det är en liten operation om man jämför med mkt annat som folk går igenom, så det hamnar nog på listan över saker som inte dödar - men härdar. Tänk va mkt fina skor jag ska kunna ha sen !!! Wiiiihoo !!


Så det var ju en bra sak. Men....det kommer mer. Bättre saker. Jag mår så mkt bättre när jag tänker på't !!


Min käre sambo, världens bästa pappa & vän - ska ansöka om att få jobba halvtid under våren. Från årsskiftet och framåt. Kan ni förstå vilket LYFT för oss det vore !? Jag har ju jobbat 75% nu under hösten och det är härligt, men för att jämna ut lite och ändra belastningen lite ska vi testa en annan deltidsvariant då. Går det igenom börjar jag gråta av lycka tror jag !!! Om han inte får igenom det kanske vi söker 75% båda två. Målet är iaf att barnen ska få vara mer hemma med oss och att vi båda ska känna att vi orkar och hinner det vi vill. För min del var 50% ingen höjdare alls, höll på att stressa ihjäl mig. På hans jobb är det lite skillnad, då de dels går in på lågsäsong efter jul och så kan han välja att jobba i början av veckan när det är mest tryck. Deras flöde är mer förutsägbart än vårt....Håll tummarna att allt går som vi vill !!!


Nu Dessertmästarna och en kopp té. Hej Hopp !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards