Alla inlägg under januari 2014

Av Hanna - 16 januari 2014 13:45


Igår jobbade ju mannen heldag. Det ska han inte göra egentligen. Men i tisdags fick han åka från jobbet lite tidigare och ta med Mini E till hälsocentralen för att kolla upp hans kladdiga öga. De ringde från fsk och var oroliga att det var inflammerat. Vi var nästan helt övertygade om att det inte är ögoninflammation, han har ju haft nåt vajsing med tårkanalerna ända sen han föddes och nu när han varit förkyld har det börjat kladda lite igen. Men för att med 100% gott samvete kunna lämna honom på fsk så kollade vi upp det. Allt lugnt. Bara att tvätta och hålla fint så är det lugnt för honom att vara med andra barn. Men den lilla utflykten rubbade ju schemat för veckan lite, så istället för att sluta kl 14 igår så körde han på till kl 16 för att ta igen tisdagens frånvaro.


Sedan ska han alltså jobba hela dagar mån-tis och så lite drygt halvdag på ons då. Han & barnen kommer med andra ord få långhelg varje vecka !!! Jag kommer, efter sjukskrivningen, att jobba heltid. Men med mina flexmöjligheter kommer vi ändå kunna ta nån långhelg tillsammans emellanåt. Känns mkt bra !! 


Min fot känns mindre svullen idag och jag har t.o.m kunnat ta mig fram korta bitar utan kryckorna ! Om jag sätter i foten enbart på yttersidan kan jag stödja hjälpligt. Inte bra för knän och höft om man gör så ofta, men för att kunna ta sig från köksbänken till bordet MED en kaffekopp i handen är det ju toppen !! Jag blir så glad för alla små framsteg som jag känner av. 


Nu ska jag maila skatteverket. Har fått besked om att jag nyttjat RUT-avdrag under 2013. Men det har jag inte. Måste rättas till. Dessutom ska jag godkänna ett par räkningar som trillat in. Jättekul....


Hej Hej !! / H



Av Hanna - 16 januari 2014 12:03


....med Lilla E idag. Han hade lite feber igår kväll och är lite hängig idag med. Pappan har åkt till skogs & tog med sig Mini E som är pigg & kry. Mysigt att få vara ensam med den stora killen. Det är ju inte så ofta. Vi kollar film, perfekt sysselsättning för oss båda !!

Filmmys

Av Hanna - 15 januari 2014 15:35


Dagen gjorde ett tidsskutt mitt över dagen. Grannen kom in med en kaffekopp och en näve Dajm-godis. Vi surrade bort nästan 2h. Mkt välkommet för min del !!! TACK !! Sedan kollade jag på The Good Wife och nu surfar jag lite i väntan på att pojkarna ska komma hem. Snart ännu en dag avverkad. Kvällarna går fortare.


Förmiddagen va lite segare. Sotaren va snabb iaf. Han var nog inte ens här i en kvart. Men det är ju bara ett enda rakt rör så det är ju inte så komplicerat. Jag hann även med att göra en pannkakssmet innan lunch så att det finns till middagen. Mannen hade curlat lite och ställt fram alla grejor på bänken så det var bara för mig att ta fram mjölk ur kylen och börja vispa. Skönt att kunna vara uppe på benen i några minuter iaf. Längre än så funkar inte än, foten sväller DIREKT !! Nästan läskigt. Men det går ner ganska snabbt när jag sätter mig igen. Så - högläge är bästa läge. Men jämfört med igår så går det bra mkt bättre ! Små framsteg !! 


Jag har kollat mkt på Instagram de här dagarna och nu följer jag många fler än jag gjorde innan. Uttråkningstecken av rang ! Men.....Mkt design och fina grejor. Man blir så sugen på att shoppa och förnya !! Bra inspiration ! Allt som får tiden att gå är ju bra !! 


Ikväll ska jag försöka mig på att duscha. Mannen ska få hjälpa mig så jag håller balansen. Måste oxå leta fram nån bra påse och tejp så att jag kan packa in min lilla fot. Mkt stök blir det. Googlade lite nu och tydligen ska det finnas speciella duschskydd för gips !! Måste undersökas !!


Vi hörs ! // H

Av Hanna - 15 januari 2014 09:40


Detta är min tredje dag som sjukskriven, om man räknar med operationsdagen. Jag är redan less !! Tiden går supersakta och jag har ont. Hade visserligen inte räknat med så mkt annat, men ändå. Jag brukar ju ändå kunna sova mkt, är ju alltid trött. Men nu när jag måste ligga på rygg med foten högt - nä då sover jag dåligt. Hade ju beställt böcker, de kom igår. Men jag är inte pepp på att läsa tjejböcker nu. Beställde bara såna eftersom ingen av de deckare jag väntar på kommit ut ännu. Hade nog passat bättre med lite mord ändå. Så nu har jag alltså dragit igång datorn i hopp om att den ska sysselsätta bättre. Om inte annat så lägger jag ju några minuter på att skriva ett klago-inlägg här. Bryter mitt nyårslöfte redan. Ha !!


Ska sluta klaga och börja agera. Hade ju problem att formulera löftet, och till slut gav jag upp och så får det vara så. Kort och gott. Men min tanke är alltså att i stort och smått försöka bli bättre på att ta tag i grejor som stör mig eller som jag inte är nöjd med. Det har varit för mkt snack och för lite verkstad här hemma ett tag. 2014 ska bli ett bra år !! 

 

Snart kommer sotaren. Det blir bra. När han är färdig ska jag elda !! Det har ju varit rejält kallväder nu i några dagar så man saknar att kunna fjutta på en brasa från morgonen. Brasan är ganska bra sällskap faktiskt.


Men först ska jag skutta iväg och hämta mjölk till mitt kaffe. // H

Av Hanna - 14 januari 2014 10:58


Operationen avklarad. Det gick bra. Nu är det vila & högläge som gäller. Hade rejält ont igår, men känner redan skillnad idag. Lovande !!!

Före op !


Kvällen innan var jag lite nervig & hade svårt att sova.

Låg i soffan och provade ut höglägen. 


Efter op !


Direkt efter operationen fick jag sitta en timme och vila, fika och sådär.

De höll koll så det inte började tokblöda och så att jag inte skulle svimma....hehe..


Survival-kit !


Mannen dukade fram ett överlevnadskit åt mig. Sötstruten är bäst i världen.

Kaffe, vatten, värktabletter och fjärrkontroll. 


Av Hanna - 8 januari 2014 19:55


Jobb igen då & vardag för mig åtminstone. Man & barn är lediga. De är i skogen och jobbar den här veckan. Jag är ensam hemma för tredje kvällen i rad nu, både mkt skönt och mkt ensamt. Jag passar på att vila och pyssla med småsaker som man behöver lite lugn till. Njuter & Saknar på samma gång. Imorgon kommer de hem iaf. Ska bli mysigt. 


I helgen fyllde Mini E 2 år. Det firades med paket och tårta. Kameran glömdes bort på själva dagen men lite kort blev tagna på morgonen med mobilen iaf och sedan dagen efter när morfar kom och grattade. Många bra paket och en mkt glad storkille ! Tack alla som uppvaktat & skickat grattishälsningar !


På jobbet är det full hets för mig. Ska hinna fakturera en jäkla massa grejor och så vidare innan jag blir sjukskriven. På måndag morgon kl 7.30 sätter de kniven i mig. Hehe...eller iaf i min fot. Lite nervöst är det men eftersom det inte är nåt direkt jätteingrepp så kommer det nog gå smidigt och snabbt. Sen hoppas jag att läkningen går riktigt fort och bra !! Vill va i ordning tills man ska ut och åka skoter framåt vårvintern, men skoterskorna ska väl ändå passa utan större problem !?!?! 


På lördag kommer en fin vän och ger mig privat fotvård så att utgångsläget är det bästa möjliga innan gipset ska på. Efter 5 veckor i paket är ju inte foten så fräsch....skönt om man åtminstone vet att den var fräsch en gång i tiden.... Efter det ska vi nog gå ut och äta och mammalyxa lite båda två !! Gött att ha det att se fram emot !! 


Igår sprutade vi ut lösull på vinden i garaget. Äntligen stämde det så både vi och kompisen D hade tid & att det stämde med andra jobb av samma slag för honom. Det va ett jäkla lass han kom med, många säckar med isolering och så förstås själva mackapären som sköter sprutandet. Men nu är det gjort och det är bra. Ännu en sak att bocka av på listan. Sweet. 


Ikväll blir det soffhäng för mig. Har ont i huvudet och fryser. Trötthet. Eldar i kaminen och ska krypa in under filten. Ha en mysig kväll !! // H

Av Hanna - 4 januari 2014 12:54

MINI E 2 ÅR

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards