Alla inlägg under juli 2014

Av Hanna - 31 juli 2014 11:03


...och en stund vid datorn. Har precis svarat på ett mail från en firma som jag kontaktade igår ang. stenläggning. De svarade snabbt - på hugget !! Verkar som att de ska komma hit till veckan och kolla, lämna förslag på utförande och så småningom även en offert då. Hoppas de är lite snabbare än de andra nissarna ! Synd bara att vi inte fått nån offert därifrån ännu, det hade ju som varit bra att kunna jämföra. Jag vill bara få skiten klar ! Är så less på att öppna dörren och se allt som vi i flera omgångar haft så mkt planer för.....men som vi inte orkat genomföra ! Blä. Har varit hemma lite för mkt tror jag, för just nu ser jag bara sånt som jag inte är nöjd med.


Av Hanna - 30 juli 2014 14:00


Ja, vi har semester. Jag är inne på min sista vecka och solen har strålat på oss mest hela tiden ! Inatt kom värsta åskskuren, men förutom att det var svårt att sova under tiden det small som värst så är det bara skönt. Luften är full av nytt syre och gräs/växter fick sig en välbehövlig vattning. Dessutom är det underbart att bara vara INNE faktiskt. Jag har sorterat lite papper, startat datorn (taaadaa) och en massa annat sånt där som inte blir gjort när det är 32 grader varmt och stekande sol !


Kan punkta upp lite av det som hänt sen sist.....typ 2 månader....


*Metallica mfl på Gärdet var awesome !!

*Vi har varit i kontakt med en stenläggningsfirma som skulle lämna pris på vår uppfart. Lite arg eftersom offerten (trots påstötningar) inte kommit än.

*Vi har satt en j-vla massa gärsgård. Lite drygt 100 meter sammanlagt. PUST ! Men fint. :)

*Jag har varit på studiebesök i en vindkraftpark med jobbet. Mäktigt och intressant !

*Studiebesök i nya kraftstationen med jobbet. Även det mäktigt och intressant !

*Spelat GOLF för första gången och det va ju skitkul !

*Mannen har varit i Danmark och jobbat några dagar.

*Ny koll på Ögon för storkillen, bättre men han får fortsätta med ögonlappen ett tag till. Träna ögat !

*Mannen har blivit morbror igen. En tös blev det !

*Vi har haft möhippa för fina M.

*Vi har varit på bröllop för fina M & N. Kalasdag ! Kärlek och glädje !  Så fint alltihop !

*Husvagnssemester i Dalarna. Tomteland mm. Ungarna lyckliga !

*Storkillen har varit med Momma i stugan medan vi övriga 3 hjälpte min pappa köra flyttlass.


Det var ett axplock. Däremellan har vi försökt vara sociala, med blandat resultat.....inte alltid det stämmer med semestrar osv... Men mest har vi hängt på altanen !! Under paviljongen. I skuggan. Lovely !


Ska ta och fixa lite mellis. Tjohej ! // H


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards