Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

Sommar....

Av Hanna - 7 augusti 2015 15:02


...eller nåt....vi är iaf en bit in i augusti och vi har inte haft många dagar med sol och värme hittills. Just idag är det ganska varmt och skönt, men då är man strandad på jobbet till 16,15 iaf. Så.....skitsommar. Inte mer än 4 dagar i sträck har det varit bra väder. Inte ens varannan dag. Standardtemperaturen har varit 12 sketna grader. Misär.


Egentligen ska man inte klaga - vi fick tre veckors semester tillsammans där otroligt nog 2 dagar i rad va kanon rent vädermässigt. Vi va ute med husvagnen och en hel del annat hann vi oxå med. Dessutom har vi en vecka till snart då vi ska vara lediga hela familjen - förutom Lilla E som börjar skolan på torsdagen den veckan. Men det räcker ju inte för att boosta kroppen och sinnet med energi inför kommande termin. För mig som har jobbat deltid sen i påskas pga sjukskrivning för utmattningssyndrom känns det verkligen inte som att sommaren bidragit till att bygga upp orken. Man behöver mer sommar än såhär - det gör alla som bor i detta land som är mörkt halva året.


Ang min sjukskrivning nådde jag min botten i vintras när vi avverkade alla 8 kräksjukorna och allt annat uppepå det. Åt inte, sov inte och blev helt slut. Då kom alla år av konstant trötthet, som jag ofta klagat om här på bloggen över mig och det tog stopp. Nu är jag på väg tillbaka men det går segt, livet är en berg och dalbana som ständigt överraskar. Ibland orkar jag göra massor och vara social. Emellanåt kan en kaffe med grannen göra att jag måste vila resten av kvällen. Jag har dock blivit bättre på att lyssna på mina egna signaler och kör inte över mig själv lika ofta. I samråd med min chef och företagshälsan har jag jobbat först halvtid och nu över sommaren testar jag att jobba 75%. Det går hyfsat nu när det är så lugnt, så vi får se hur jag ska lägga upp det sen i höst. Hade som mål att komma igång med träning osv för att på så vis hjälpa mig själv, men inte heller det har jag riktigt orkat. Cyklar till jobbet ibland och jobbar en del i trädgården för att hålla mig igång. Har upptäckt att jag verkligen gillar att hålla på med blommor och annat som växer, så kanske att jag skaffar ett växthus framöver.


Nu ska jag ta och göra ett ryck innan jag går hem för dagen/veckan.


Må gott ni som fortfarande tittar in. // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards