Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Sista dagarna...

Av Hanna - 29 december 2015 12:40


....på detta år. Jag håller på för fullt och söker studiemedel och fixar med fackavgifter osv inför kommande termin. Jag kom nämligen in på utbildningen och ska alltså vara tjänstledig i 2 år !! Känns jättekonstigt men roligt ! Inledningsvis var det 400 som sökte och vi var alltså 35 st som slutligen kom in. Är väldigt nöjd med det. Antagningsproverna var jobbiga och intervjun va hemsk ! Men tydligen så klarade jag mig bra och fick en ordinarie plats direkt. Känns helt ok !! 


Letar ny dator och ska beställa litteratur. Det är inte gratis direkt såhär i början men det är ju saker jag behöver och ska använda varje dag i ett par år framöver så det är inte mkt att göra på. Den här gamla datorn som vi har nu är 7 år gammal och inte pålitlig alls så det var nog dags i vilket fall som helst att uppdatera sig på den fronten. Litteraturen kan man nog leta upp begagnat oxå men det är så mkt stök och jag vill nog ha fräscha och egna böcker iaf. Köper jag dem nya har jag ju bättre läge sen om jag i min tur vill sälja dem sen då. 


Annars. Jullov hemma efter en inledande vecka hos min pappa med julfirande och umgänge med släkten. Lite bättre vinter där men mkt isigt och svajigt väder. Denna vinter är hittills den dåligaste jag varit med om. Men vissa dagar är ju riktigt fina, som idag. -6 grader och sol. Men - isigt och stenigt underlag gör det ändå riktigt trist och svårt att vara ute. 


Nu ska jag ta och sörpla i mig sista kaffet innan jag drar igång med tvätten efter veckan på vift. Det är kul nästan jämt. Hihi. 


Hoppas ni haft en god jul och att ni får en god fortsättning. // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards