Alla inlägg under januari 2016

Av Hanna - 14 januari 2016 13:43





Plugget är igång och de tre första "innedagarna" är gjorda. Vi drar igång med onlineföreläsningarna på måndag och vi har även fått ett gäng uppgifter som skall lösas de närmsta dagarna. Idag har jag mest jobbat med planering och försökt få till en struktur på hur jag ska jobba med detta samt hur vi ska lösa det rent praktiskt med barnens tider och så vidare nu när jag kommer vara hemma så pass mkt. Vi har ju rätt att nyttja barnomsorg på heltid, men jag vill gärna ha dem hemma det som går ändå. Det var ju liksom en del i att jag valde att studera på distans - att jag vill ha lite frihet och samtidigt kunna minska ner tiden på förskola och fritids för grabbarna. Men givetvis ska studierna prioriteras, man ska nog va försiktig så man inte hamnar i kläm själv och måste plugga varje kväll och helg när mannen är hemma. Då kommer ju vår relation att halka efter och det vill man ju såklart inte heller. Det gäller att hitta en balans. Man får prova sig fram.


Annars. Kallt ute. -24 grader just nu. Båda barnen är hemma nu och vi ska strax fixa mellis. Sen blir det lugn inneaktivitet tills pappan kommer hem. Ikväll ska jag sätta mig och läsa lite (haha....det där med balansen) för att komma igång. När barnen lagt sig ska vi kolla ett par avsnitt av SoA som är vår nya kvällsunderhållning. Riktigt mysigt att ha en serie att följa tillsammans.


Hoppas ni har en bra dag ! // H




Av Hanna - 5 januari 2016 00:52


Köpte ny dator idag. Hej å hå. Nu går det inte att ansluta den till vårt nätverk. Den bara vägrar.    Jag vet inte vad det beror på, blev mest bara förbannad när det inte funkade och sen blev det en massa klickande i ren frustration. Har stängt av den nu och ska ta nya tag imorgon, hoppas att den sover på saken och känner sig mer tillmötesgående då. Jag vill bara att det ska funka !


Beställde litteraturen idag också. Rann iväg en slant till då. Men det är ju som jag skrivit tidigare inte så mkt att göra på. Allt detta stök ska ju förhoppningsvis innebära att jag med tiden "blir nåt" och att jag får ett jobb jag trivs med. En bra sak som hänt idag är iaf att jag fått besked från CSN om att jag fått min ansökan om studiemedel beviljad så jag har ju EN sak mindre att oroa mig för då. 


Nähä. Om man skulle ta och knyta sig kanske. Mannen jobbar i morgon så han ligger redan men jag har suttit uppe och muttrat lite framför datorerna en stund extra nu då. Imorgon ska jag vara hemma med barnen och det är ju inte så dumt om man är hyfsat pigg när de vaknar...


Har ju såklart firat lillen idag (igår egentligen...den 4e). Han är nu FYRA år och världens goaste kille. Kan inte fatta så fort tiden gått !!


Godnatt ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards