Direktlänk till inlägg 14 januari 2016

Nu är det igång !

Av Hanna - 14 januari 2016 13:43





Plugget är igång och de tre första "innedagarna" är gjorda. Vi drar igång med onlineföreläsningarna på måndag och vi har även fått ett gäng uppgifter som skall lösas de närmsta dagarna. Idag har jag mest jobbat med planering och försökt få till en struktur på hur jag ska jobba med detta samt hur vi ska lösa det rent praktiskt med barnens tider och så vidare nu när jag kommer vara hemma så pass mkt. Vi har ju rätt att nyttja barnomsorg på heltid, men jag vill gärna ha dem hemma det som går ändå. Det var ju liksom en del i att jag valde att studera på distans - att jag vill ha lite frihet och samtidigt kunna minska ner tiden på förskola och fritids för grabbarna. Men givetvis ska studierna prioriteras, man ska nog va försiktig så man inte hamnar i kläm själv och måste plugga varje kväll och helg när mannen är hemma. Då kommer ju vår relation att halka efter och det vill man ju såklart inte heller. Det gäller att hitta en balans. Man får prova sig fram.


Annars. Kallt ute. -24 grader just nu. Båda barnen är hemma nu och vi ska strax fixa mellis. Sen blir det lugn inneaktivitet tills pappan kommer hem. Ikväll ska jag sätta mig och läsa lite (haha....det där med balansen) för att komma igång. När barnen lagt sig ska vi kolla ett par avsnitt av SoA som är vår nya kvällsunderhållning. Riktigt mysigt att ha en serie att följa tillsammans.


Hoppas ni har en bra dag ! // H




 
 
Ingen bild

Maria

14 januari 2016 22:30

Kul att plugga. Hoppas det kommer gå bra för dig.
När jag läste till op-ssk så försökte jag hålla en regel att alltid plugga dagtid för att slippa kvällar och helger. Jag såg det som mitt jobb. Men jag lämnade barnen sent och hämtade tidigt. Men tiden de var borta så var försökte jag vara effektiv.
All lycka till med studierna!!

Hanna

17 januari 2016 22:08

Tack ! Ja det är så jag tänker. Behagliga mornar och lagomt långa eftermiddagar för oss alla. :-)

 
Robin

Robin

3 april 2016 15:36

Hej,

Skulle ni kunna tänka dig att blogga om oss på www.feelhome.se?

Vi erbjuder dig och dina läsare en fin rabattkod på valfri tavla.

feelhome.se är en online shop där vi säljer tavlor samt väggdekorer

Kontakta oss vid intresse på: info@feelhome.se

Mvh Robin

http://www.feelhome.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards