Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

Nu är det över....

Av Hanna - 26 maj 2016 13:24





....för denna termin.... :)


Har haft FULLT UPP sen jag började skolan. Massa plugg och annat som tagit upp min tid. Men nu har jag alltså fått sommarlov efter att ha avslutat terminen med fina omdömen och en rasande massa nya kunskaper. Jag är fantastiskt glad och lycklig över att jag tog steget och började plugga ! Jag mår så mkt bättre, är pigg och orkar saker, känner mig väldigt sällan låg och seg ! Woooha ! Jag hade ett bra jobb och bra kollegor, men trots det så var en nystart tydligen nödvändig för mig !


Lilla E....ja han är ju inte alls liten längre. Går ut 1a klass om ett par veckor. Han har lärt sig en massa nytt och blivit så duktig på att läsa och skriva. Han tecknar som en riktig konstnär och spenderar mkt tid ute på sin BMX. En superkille med ett hjärta av guld som gör mig stolt varje dag !


Mini E....ja han är inte heller mini längre....snart 4 ½ år och med idéer som skulle få en uppfinnare att tappa hakan. Han cyklar på tvåhjuling utan stödhjul och kämpar på för att hinna med storebror och vill såklart (med blandat resultat) göra samma coola saker som han gör. Han sover som en stock på nätterna och ligger gärna och drar sig på mornarna. Han är bara så rolig ! En riktig filur !


Mannen...ja han är samma pärla som alltid. Han blir bara bättre och bättre tycker jag....och det är ju en jäkla tur med tanke på att VI GIFTER OSS den 25/6 ! Mindre än en månad kvar nu och jag är så lycklig ! Det kommer bli ett utomhusbröllop i en kyrkoruin i närheten av stan, och sedan tar vi och river av en log-fest på Jamtli. Temat är lantligt och rustikt och vi lägger mest fokus på festen ! Jäklar vad vi ska fira ! I augusti firar vi 10 år tillsammans så att gifta sig nu, när vi är färdiga med hus, barn och har kommit in i en harmonisk fas i vardagen känns SÅ RÄTT ! Han är verkligen min andra hälft. Utan honom vore jag halv. Kanske kommer jag hinna blogga lite om bröllopsförberedelserna nu när jag har sommarlov ! Ska vara föräldraledig ända till terminsstarten den 29/8... Otroligt skönt !


Dags  att hjälpa den lille som sitter på toaletten - han är jätteklar ! :)  Ha det fint ! // H




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards