Alla inlägg under september 2016

Av Hanna - 26 september 2016 20:06






Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att göra. Jag kämpar på och hoppas att de är nöjda med det jag gör, man vill ju gärna göra bra ifrån sig så man har en chans till sommarjobb osv. Vi har en tenta inplanerad till v.45 då det är dags för innedagar igen. Ska försöka att komma igång med plugget till den redan nu så man inte behöver slita så mkt sista dagarna. På det hela taget går det riktigt bra, gjorde några journalinlämningar innan vi gick ut på praktik och jag fick VG på samtliga. Nöjd med det!


Annars ganska lugnt. Vi har en miljard saker här hemma som vi vill och ska göra, men orken finns inte riktigt. Helgerna går åt till jakt och veckorna går i ett. Man är för trött för det mesta. Trots att det är lite frustrerande när man hamnar i det läget så är det bra med oss alla. Jag känner av lite låga och dåliga dagar nu när orken tryter, men jag har blivit bättre på att anpassa mig till det och drar ner på tempot. Allt som inte är superviktigt får vänta. Känner oss fortfarande väldigt tagna av bröllopet och känslorna bubblar. Vi har blivit bättre på att ta vara på allt bra vi har och på att visa varann hur mkt vi betyder för varandra! Otroligt skönt när tryggheten flödar och man bara kan  må gott. 3 månader som gifta nu! Underbart.


Ikväll är det bara jag och barnen hemma. Mannen är ute och äter med jobbet. Det blir tidig kväll. Barnen fick lägga sig 19:30 och snart sover nog båda. Jag ska bara kolla igenom lite grejor i lärportalen, sen ska jag släcka och vila ögonen jag med. Ladda för en ny dag med lämning av barn, passning av buss-tid och sen en fullspäckad dag med massa nytt att lära!


Ha det gott! //H





Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards