Alla inlägg under juli 2011

Av Hanna - 21 juli 2011 07:01


Kan det vara så att detta ÄR MIN SISTA DAG INNAN SEMESTERN !?!?!


Ja det kan det faktiskt, om inget oväntat dyker upp och sabbar min plan tar jag flex/AK-ledigt imorgon och smyger alltså igång semestern redan i eftermiddag. Är så trött och sliten nu så det känns nästan som ett måste.  Håll tummarna att det går vägen !


Igår fick vi upp boardtaket som ska vara under takpannorna. Det var ju liksom meningen att det skulle ske i helgen, men vi blev ju inte hemma nästan nånting så det hanns inte och eftersom vi ändå saknar bärläkten så har det inte varit nån mening att forcera. Hoppas kunna hämta läkten inom kort. I väntan på det ska vi sätta spikreglar runt om hela garra't i stället, så vi har nåt att spika panelen på. Det är lite roligt att hålla på med det här projektet nu, när det verkligen börjar synas vad det ska bli och när man kan börja tänka sig allt som man ska stoppa in i förrådet osv.... JAG LÄNGTAR ! Äntligen ska vi kunna få lite ordning inomhus....ut med frysboxen, ut med verktygen..... Ljuvligt !


Gräset har tagit sig och nu är det lätt ljusgrönt över stora delar av tomten, långt kvar tills det är GRÄS, men ändå. Det är på gång !


Märker ni vad positiv jag blir helt plötsligt !? Bara för att det är semester på G liksom. Ha ha ha......


Hoppas att ni alla får en toppendag ! Själv tänkte jag glida fram och sen bara glida hem......kanske blir det ett muffinsbak i kväll bara för att fira. Mmmm...


Vi hörs !! // H

Av Hanna - 20 juli 2011 09:11


....att kosta på mina fötter ett par riktiga sandaler. Har harvat runt i taskiga flip-flops hittills i sommar och känner att inför semestern vill jag ha ett par BRA skor. Mina träningsskor börjar sjunga på sista versen och som sagt så är alla sandaler kaputt. Funderar på ett par Keen. De är snygga och sägs vara riktigt sköna, ska försöka ta mig iväg och prova ut ett par inom kort. Måste ta bättre hand om mina feta fötter....


De finns dessutom i många olika färger, men jag skulle nog vilja ha ett par svarta till att börja med, men de limegröna jag såg på Sportringen var läckra de med...


Trött idag, så in i bängen. Redan 07,00 satt jag på min plats och gäspade som om klockan var "godnatt". Men sen fick jag ett ryck och har därför arkiverat, städat och ordnat med en massa avtal i ett par timmar nu... Skönt att ha det gjort innan semestern !


Nu ska jag kolla lite markavtal, blir till att byta keps och kliva in som vikarie på markavdelningen en stund. Hej så länge ! // H

Av Hanna - 19 juli 2011 09:39


.....kom till jobbet och möttes av gratulationer i morse. Oj oj...vad nu tänkte jag !? Det visar sig att flera personer tror att jag ska gifta mig i augusti.....men det ska jag ju inte......eller !?!?   


Närå, inte vad jag vet iaf.....det visar sig att en annan Hanna här i huset ska gifta sig inom kort och eftersom hon är rätt ny medan jag varit här i drygt 5 år så tänkte de flesta på mig istället för henne när de hörde det....


Så det var det......inte så mkt giftermål på gång.....om nu inte min käre karl läser detta och får ett ryck. Vi har ju pratat om det rätt mkt, men inte kommit till skott.....


Snart lunch ! // H

Av Hanna - 19 juli 2011 06:56


Sonen kan konsten att göra en lite piggare och lite gladare...redan direkt från morgonen....(han kan även konsten att göra det exakt omvända....men idag slapp vi det tack & lov)


- Mamma du är verkligen go´!


- Du är min favoritmamma ! (Hoppas ju givetvis att han inte tror att han har nån fler mamma   )


De snälla orden och lite extra kramisar från morgonen, samt ett rejält pusskalas när vi skiljdes åt på fsk gav mig mkt extra energi och det kan verkligen behövas !


Idag hoppas vi att vårt gräs börjar växa ordentligt, det regnade ju hela dan igår och nu skiner solen. Bara att hoppas att det tar fart nu då !


Slänger med ett jätteenkelt recept på muffins med hallonsmak.....eller länk till det iaf.....inte det godaste jag ätit, men bland det enklaste jag bakat...


Ha en bra dag ! // H


Av Hanna - 18 juli 2011 11:48


LJUVLIGA REGN !


För första gången på länge tokgillar jag att det regnar. Väx gräs, väx !!   

Av Hanna - 18 juli 2011 07:20


Sista veckan innan semester. Full fart framåt !! Längtar så obeskrivligt mycket efter att få vara ledig med mina killar. Vi har ju inga riktiga planer ännu, men det gör inget. Just nu känns jag bli nöjd om vi bara är hemma oxå.....men jag vet ju att rastlösheten kommer smygande om vi trampar omkring hemma för länge så NÅT ska vi ta oss för.....


Lilla E frågade i morse om han inte fick följa mig till jobbet istället för att stanna på fsk. "Mamma jag vill ju vara med dig idag" Jag önskar att jag kunde säga JA och bara ta med honom. Men till slut kom vi överens om att en dag med kompisar och lek med dinosarna var rätt ok. Lovade dock att hämta så fort jag bara kan....


Schleich Allosaurus

Den nya favoritleksaken är en Allosaurus, så den fick hänga med till fsk i morse och leka med dinosarna som finns där.

 

Jag önskar mig 3 saker just nu:

1. Semester

2. Att tiden går FORT efter semestern som man får jobba undan tråkhösten.

3. Att tiden ska gå lite långsammare så man hinner hänga med i allt som händer.


Klurigt.....stackars den goda fé som ska uppfylla de önskningarna.   


Ha en bra dag! // H



Av Hanna - 17 juli 2011 20:45


Nu är helgen slut, vi har fått en del gjort men som vanligt långt ifrån allt som vi hade planerat. Vi har inte fått hem läkten till garagetaket så det har inte blivit nåt med det tänkta takläggandet. Däremot har mannen stolpat upp för dörrarna till garaget och även satt de stolparna som sitter ovanför porten. Det är mkt småfix som man lätt glömmer av i farten....iaf jag...hi hi...  Porten ska väl snart beställas oxå, och de två dörrarna köpas. Fönstren (3 st) har vi redan köpt, hade flax och fick tag på dem när XL-Bygg hade lite rabatt.


Lilleman har sovit sedan 18.45 så det är lugnt och skönt här hemma. Det är som det brukar på söndagskvällarna mest fix med tvätt och disk så att man kan börja veckan med någorlunda ordning & reda. Det brukar ju liksom spåra ur under veckan....


Bakade hallonmuffins idag på smaksatt Kesella. Hade ett ägg för lite men körde på ändå, de blev goda men lite platta. Säkerligen mkt godare att smaksätta med färska bär, men med tanke på hur enkelt det var och hur snabbt det gick så får de ändå klart godkänt. Köpte en burk smaksatt med rabarber idag och tänkte baka en omgång på den under veckan kanske. Med den nya fina köksmaskinen var det extra kul att baka så nu har jag blivit riktigt inspirerad....Känns bra !! Kul att baka och ännu roligare med besök om man har nåt hembakt att bjuda på.


Mannen min (som faktiskt är den som bakar mest) fick en sån här goding i födelsedagspresent. Jättefin och jättebra !!

 

Nu snurrar tvättmaskinen för fullt, bara några minuter kvar tills det ska hängas på tork. Ska kika på TVn oxå och se om det börjar nån bra film. Hoppas hinna mysa lite med mannen innan helgen tar slut på riktigt.


Ha det gott ! // H

 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards