Alla inlägg under juli 2011

Av Hanna - 15 juli 2011 10:16


....här räknas det ner för fullt. Till helgen och så småningom till semestern. En sketen vecka kvar att jobba nu bara. Jag gillar gillar gillar gillar......


I kväll ska det hämtas panel till garaget, alla takstolar är ju uppe nu så kanske slänger vi på lite tak i helgen oxå. Eller slänger och slänger.....betongpannorna väger ju ett stort antal kilo....men men...upp ska det iaf. Fast först måste vi förstås på med undertaket och bärläkten. Hmmmm.....och med tanke på att vi ska till Moose Garden och till gammelmomma på lördag kommer vi kanske inte hinna så mkt....men vi hinner det vi hinner. Som vanligt. Livet är ju mer än bara snickring...   


Önskar tips på roliga saker att göra på semestern, inte så långt bort eftersom vi bara har gamm-bilen än så länge (Forden är på verkstan och verkar inte vilja komma hem) och helst inte så väderberoende !? Total idétorka...


Nu gneta med lite markavtal. Hej ! // H



Av Hanna - 14 juli 2011 10:17


Grattis kära vänner till er dubbla lycka !!


Fick besked igår om att vännerna T&M väntar tvillingar. Så kul & spännande....och lite läskigt på ett härligt sätt kan jag tänka mig. Grattis än en gång och lycka till ! // H

Av Hanna - 13 juli 2011 13:03


Det är jag det, dubbelt upp sommarvikarie liksom.....på markavdelningen, på Affärsstöd/Tjänster samt som mig själv jobbar jag just nu. *pust*.  Det är visserligen ganska lugnt, men emellanåt sliter jag mitt hår. Utöver det backar jag upp vår tillfälliga postis emellanåt.... Men men....så kan det vara och jag är glad över att ha ett varierande jobb och mkt förtroende från chefen.


Har ju varit riktigt hängig ett tag, och när jag var på hälsokollen förra veckan upptäcktes att mitt Hb-värde är lågt, strax över 100 bara.....så nu är det till att äta mer järnrik kost och kanske skaffa nåt tillskott.... Ännu en pusselbit på vägen mot att få må lite bättre !!


Nu möte. Ha det ! // H

Av Hanna - 8 juli 2011 09:42


Värmen & sommaren försvann lite snabbt. Hoppas på ett snart återseende. Gärna typ NU ! Vi är bortbjudna på middag ikväll och resten av helgen ska spenderas hemma. Ett SERIÖST städryck behöver göras, ett ton med tvätt vikas och ett garage ska byggas........bland annat...... Och så ska vi vila lite och ladda för näst sista veckan innan semester... Försöker se det som "bara" 2 veckor kvar....men det är inte det lättaste.....*pust* Har faktiskt börjat snegla på att fortsätta jobba 75% efter semestern.....får se om det går ihop - kommer få mer att göra i höst.....så risken är väl att det blir stressigt...


Igår fick jag åka hastigt och lustigt och hämta Lilla E på fsk, han hade ramlat och slagit huvet i asfalten....Aj aj....men sen blev han så slö och ville bara sitta i ett hörn och hänga med huvet....INTE LIKT HONOM ! Så de ringde och vi valde att ta hem honom för lite vila och för att kunna åka på sjukan om han skulle visa tecken på exv hjärnskakning. Men som tur var gick det bra, han kollade på film och åt glass när vi kom hem och efter nån timme var han lite mer som vanligt igen. Värmen ställer ju till det oxå för de små & kombinationen av värme och rejäl vurpa tog på krafterna. Skönt att det gick bra !!    


Nu blir det lite action - ska försöka jobba ikapp & ifrån så det kan slutas ännu lite tidigare idag. Måste hinna på stan och uträtta lite ärenden. Tjing ! // H

Av Hanna - 7 juli 2011 07:32


Allt känns så mkt bättre idag ! Mitt frågetecken blev ett utropstecken igår och jag hade en toppeneftermiddag med vännen J sedan. Batteriladdning ! Blev bjuden på god paj och kaffe i solen. Ett par timmar tjej-tid satt som en smäck. (fortfarande REJÄLT trött och sliten, men mkt lättare i sinnet).


Åkte sedan och hämtade 4-hjulingen (så vi kan sladda matjorden när kusin JP hjälpt oss pytsa ut den med traktorn i eftermiddag ) Fick i samband med hämtningen av den även en god middag hos svärpäronen. Sedan hem och påta på lite med markering av tänkt altan på baksidan och så där....i kvällssolens sken...Lovely !


Idag blir det avstämning på företagshälsan, kommer inte bli lika bra resultat som sist eftersom jag mått skit &  slappat så mkt på sistone. Men men....så är livet i bland. Det kan bara bli bättre......


Fick även en rosenpelargon av svärmor att ställa på brua, den kommer nog bli jättefin när (om den lever så länge.....) slår ut i full blom. Den hade många knoppar iaf.... Tack för det !!



Ha det gott ! // H

Av Hanna - 6 juli 2011 11:24


Tänker flexa ut i samband med lunchen idag, åker och träffar en god vän för lite surr och en prommis i solen. Ska innan det försöka räta ut ett jättefrågetecken som tar mkt energi, förhoppningsvis lättar det mesta inom kort om allt vill sig väl. Får leva på hoppet !! Ingenting blir bättre för att man hänger läpp, men visst är det svårt att låta bli ibland !?


Ha en bra dag vänner ! // H

Av Hanna - 5 juli 2011 12:40





Nån som sett min ork, energi och gnista på sistone !? Vänligen återlämna snarast. Tack ! // En trött mamma.


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards