Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Mammalyx...

Av Hanna - 8 februari 2012 10:09


Just nu gör jag något som jag lovade mig själv inför denna ledighet att jag skulle unna mig mkt av. Nämligen INGENTING. Det har blivit si och så med det, man har ju nåt att stå i mest hela tiden så man skippar att ta hand om sig själv och bara vara. Visst har jag slappat och sovit med Mini E när vi varit ensamma, men jag har inte gjort de där sakerna som får mig att må bra. Men nu på morgonen har jag alltså gjort det....


Direkt efter lämning på fsk tog jag en halvtimmes promenad, och när jag kom in från den klev jag in i duschen och skvalade en lång stund. Sitter nu med morgonrock och kaffekopp och bara softar, den lille sover i vagnen fortfarande. Det är nog matdags snart kan jag tänka så det blir väl en stund i soffan sen då. Resten av dagen är oplanerad - det enda jag vet är att vi ska göra smoothie till mellis när Lilla E kommer hem från fsk och att det blir korv stroganoff till middag sen. I övrigt blir det väl det vanliga plocket, men det känns helt ok efter en så här skön & lugn förmiddag.


Nätterna har gått bättre nu, de 2 sista har det inte skrikits nånting. I natt åt han vid 23.00 och sov sen till ganska precis 04.00 innan han vaknade. Somnade om och sov till 07.30 Helt ok !! 5 veckor blir han idag dessutom.....mammas lilla hjärta. Om det är magdropparna som gör det eller nåt annat vet jag inte.....bara glad att han är mer nöjd !


Nähä, nu ska jag sörpla i mig sista kaffet och sen hoppa i några kläder. Ha en bra dag ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards