Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Vad rör sig....

Av Hanna - 3 september 2012 10:47


...i den här mammans huvud idag !? Jo ungefär följande.....


  • Måste komma ihåg att lägga in om föräldrapenning för sep. För mannens del även för juli & aug.
  • Mätarställningen för fjärrvärme ska lämnas in.
  • Klipptid måste bokas.
  • Tid för fotvård skulle behöva bokas.
  • Lilla E behöver många nya plagg till sin höstgarderob - han har vuxit 1 dm i år !!
  • Mamma H behöver oxå många nya plagg.....*kul men jobbigt*
  • Hela huset behöver storstädas. Inte blev det så mkt städat i helgen heller.
  • Garageportsh*vetet måste ju monteras nån j*vla gång. Den tar galet mkt plats där den ligger !
  • Gräset borde klippas, synd att det regnar titt som tätt.
  • Kaffedäcket borde oljas in. Men när !?
  • Frysbox måste inhandlas innan älgjakten.
  • Förrådet i garaget måste bli klart - isolering, skivor, el osv. (så vi kan ställa frysen där !)
  • Fönstren på hela huset måste tvättas....


Jag skulle kunna fortsätta tills i morgon och bara fylla på denna evighetslista. Utöver det jag raddat upp tillkommer ju oxå såklart vardagsfixet med tvätt, småstäd (listade bara upp STORSTÄDNINGEN som vi behövt länge men som vi inte orkat med), matlagning och annat som livet för med sig. Men de ovan nämnda punkterna är sånt som känns som jag måste göra en lista av och stålsätta mig för att bocka av. Shopping och klipptid är ju egentligen roliga och lite lyxiga grejor, men det har liksom kommit till den punkt när ALLT känns som MÅSTEN. Idag är en sån dag. Jag ser bara allt som inte är gjort och så vidare. Neggodag kan man säga.... Dessutom regnar det.


Kanske lite mera kaffe och en surfsväng kan pigga upp lite !? Jag provar.... På återseende !! // H



 
 
Maria J

Maria J

3 september 2012 11:48

Blir matt när jag läser din lista. Tyvärr har jag oxå en lång lista. Tyvärr kommer en själv sist! För att underlätta handlar jag mkt på internet ... :0) Men klippa mig på nätet har jag inte löst än... ;0)

http://www.frujohannessen.bloggagratis.se

Hanna

3 september 2012 14:28

Mhm, det vore sjysst. Klipp & fotvård online. :-)

Typisk mammagrej verkar det som....ska bara fixa allt annat först liksom...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards