Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Dammsugit...

Av Hanna - 10 september 2012 12:52


...och nu kaffepaus. Första koppen för dagen - hör och häpna !! Inget samtal från HC ännu. Däremot har mannen ringt och berättat att de skjutit en kalv och nu skulle ta rätt på den. Med lite tur kommer han hem sen då.... På nåt vis är dagarna nu när han jagar mkt längre och tråkigare än när han jobbar !?!?


Matsedel för veckan....inte helt komplett eller bestämt vilken dag det ska ätas vad....


* Pasta & Pastasås

* Broccoligratäng

* Fläskytterfilé helstekt i ugn

* Sparrissoppa (har ett nytt recept som ska testas och kalasfina sparrisar i frysen)


På onsdag är det dags för den årliga älgmiddan då det intas filé och tillbehör. Vi kommer inte att tillaga nån filé i år eftersom de två vi hade i frysen blev förstörda när boxen gick sönder i vintras. Antar att vi får bidra med potatisgratäng eller sallad istället då. Kanske efterrätt !? Måste kolla upp det så jag hinner förbereda det isåfall....kan nog bli en Mjölkchokladkladdkaka med mintkrokant.... *slurp*


Jag ska ta och skala lite morötter och koka. Även lite ris och kanske en kycklingfilé ska tillredas - barnmat. Måste försöka tagga till lite nu med barnmatslagandet - han har ju blivit så petig och kräsen så nu är det läge att försöka väcka matintresset igen. Locka och pocka med lite nya godsaker. Som det är nu så vill han mest bara äta gröt och välling/ersättning. Varken näringsriktigt, bra för magen eller speciellt billigt. Wish me luck !!


Hoppas ni har en bra dag. // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards