Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Holy smoke !

Av Hanna - 7 juni 2013 07:14


Alltså - fy tusan vad tiden går fort !! Det bara snurrar i skallen när jag försöker tänka tillbaka på vad som hänt sen sist.


Vi har iaf haft flera dagar med underbart väder. Solen har lyst på oss och det har blivit grönt och fint. Äntligen är vår gräsmatta riktigt grön oxå. Jag premiärklippte i lördags, körde trimmern och grejade. Rensade även i jordgubbslådan. Med lite tur blir det mer gubbar där i år, har ingen potatis där nu utan jordgubbarna har fått ta allt utrymme - de plantor vi hade har spridit sig så mkt så vi har bara planterat om dem lite och spridit ut de nya plantorna som fortfarande är små. De som vi satte ifjol är ganska stora redan och rabarbern är oxå på väg att ta sig. Kul med gröna sötsaker ! Våra vinbärsbuskar är mkt grönare och finare i år....dessutom är det mkt blommor på den ena av dem iaf. Småsyrénerna växer oxå på sin kant, men de är fortfarande pyttesmå. Vill så gärna att de ska klara sig och bli stora.


Min käre sambo har kärrat fyllnadsmassor och gjort lite finare på den sidan av uppfarten som hittills varit helt befriad från engagemang. Nu är den "snibben" uppfylld och harmonerar med resten på ett helt annat sätt. På med lite matjord och gräsfrö där oxå så kan det nog bli riktigt bra. Dessutom har vi oljat in våra trädäck/altaner. Det känns bra inför allt spill som blir när barnen fikar och äter samt smutsen som blir utanför ytterdörrarna - det blir förhoppningsvis lättare att hålla rent och snyggt när inte skiten kan sugas in lika mkt. I förrådet är det målat (tak & väggar) samt att lysknappar, eluttag samt takarmatur sitter på plats. Nu ska vi besluta/göra golvet. Vet inte hur bara. 2-komponentsfärg, olja/lack eller nåt annat för att snygga till betongen....sen när golvet är kirrat ska fönstersmyg, dörrsmyg samt taklist upp innan vi äntligen kan gå vidare med hyllor och inredning. Frysboxen ska ut oxå !! Det har jag tjatat om länge nu...vi har lite slut på ork och inte så mkt tid över....så då blir det såhär. Stora planer förvandlas till miniplaner och allting tar lång tid. Men vi kämpar på och tar myrsteg framåt. Vi gör ju allting själva i stort sett och det (även om det är segt, svårt och lejsamt emellanåt) är jag stolt och nöjd med !


Skatteåterbäringen kom häromdagen. Skönt det !


Hetsigt som tusan på jobbet. 5 arbetsdagar kvar nu efter denna. Hoppas verkligen att jag kan hinna undan det jag vill så att jag inte behöver gå in och jobba nåt under sommaren.....har varit lite rädd för att det - men än lever hoppet alltså om helt obruten ledighet !!


Nu ska det göras en del nytta. Ha en fin dag & helg !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards