Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Sista...

Av Hanna - 13 juni 2013 20:34


...kvällen med väckarklocke-ångest på ett bra tag ! Imorgon jobbar jag min sista dag innan jag går på 8 veckors ledigt ! Först 5 veckor hemma med barnen medan mannen jobbar och sedan 3 veckors semester med grabbarna ! Känns helt ok måste jag erkänna. Hihihi. Jag kommer säkert spunka nån gång framöver på att bara vara hemma och jaga barn....men på det stora hela tror jag att det kommer bli toppen ! Trots att jag bara jobbat ett halvår behöver jag den här ledigheten SÅ mkt.


Helgen kommer kanske delvis att spenderas i S-vall på Birsta.....har tänkt åka en sväng dit på lördag som det ser ut nu. Inte för att köpa så mkt möbler egentligen, men kanske nåt till altanen och för att få ett litet break och göra en utflykt...typ.... Vi kommer nog bara ta med oss ett barn för smidighetens skull, skulle vara lyxigt att åka på tu man hand - men det får bli en annan gång. Just nu smider vi även en del planer för vår tomt & trädgård. Vi har ju funderat och planerat mkt för hur vi ska göra med uppfarten och grusgångarna....men inte skridit till verket....har blivit mkt snack och lite verkstad. Men nu har vi återigen börjat klura på det och har kanske en plan....än så länge är det bara googlande och informationssökning som pågår....men vi har iaf en idé som känns mkt bättre, roligare och mer inspirerande än de tidigare planerna. Återstår att leta prisuppgifter....beroende på vad vi kommer fram till och vad vi bestämmer oss för att prioritera så får vi se då om det är något vi pallar med att fixa i år. Som vanligt ska tid, ork och kapital synkas... Inte alltid det lättaste. Håll tummarna för oss - för nu när vi äntligen vet vad vi vill vore det så roligt om vi kunde komma till skott. Vår framsida ser verkligen ut som sk*t nu....


Nähä, om man skulle ta och surfa in på IKEA's hemsida och glutta runt lite. Sen hägrar sängen så man orkar köra sista jobb-rejset i morgon. Wiiihoo !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards