Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Pics !

Av Hanna - 9 juli 2013 13:05


Här kommer lite bilder från de lediga veckorna som gått. Mest gärsgårdsbilder men även lite annat. Idag är det kallt och trist, vi tar det lugnt inne och myser. Den minste mannen fick sin trippel-spruta förra måndan och verkar ha fått lite feber nu, han kändes lite varm förut iaf. Samma sak igår på förmiddan...inte mkt...men lite varm och gnällig. De sa ju att det skulle ta typ en vecka innan ev. feber och annat dök upp och det verkar ju stämma då...


Mini E har en bula !  

Bula i pannan efter närkontakt med asfalten.


 

På midsommardagen satte vi spettet i backen och körde igång !

 

Vi spettade hela sträckan under dagen och började lägga lite slanor första kvällen.



Pojkarna läser Trailer med mommas R.

  Kompisar !  

Mini E fick nya kompisar hos momma !

 

Nu börjar det likna nåt. Ena kortsidan och bakre långsidan.

 

Andra kortsidan färdig !


Ja....det var alltså på midsommardagen vi började sätta gärsgård. Sen pausade vi ju några dagar (barnen och jag) och åkte till momma & R medan mannen var kvar hemma och jobbade. Nu har vi varit hemma i 2 veckor till och sakta men säkert har vi fortsatt projekt "Inramning". Nu är det bara det bakre hörnet och öppningen på baksidan kvar som ska fixas. Behöver lite mer vidjor för att kunna knyta klart det. Kanske åker vi till skogs idag igen och hugger det sista så vi kan göra klart. Så skönt att se ljuset i tunneln på detta !! Och vi är så nöjda & stolta över det jobb vi lagt ner. Kul att göra nåt tillsammans ! Vi har bestämt att bara sätta gärsgård på 3 sidor och sen plantera en häck på framsidan mot gatan. Eftersom gärsgården skulle komma så "uppi" köksfönstren kändes det som ett bättre alternativ.


Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har haft orken att komma ut & träna. Men lite cykelturer, nån enstaka joggingtur och såklart allt utejobb får man väl räkna på plussidan iaf. Hoppas kunna pussla bättre med tid & ork framöver. Återigen fallerar jag totalt när det gäller att prioritera mig själv. Inte bra.


Nu vaknar den lille i vagnen ser jag och mitt kaffe är slut. Dagens stund sittandes på rumpan är slut !


Hoppas att ni har en bra sommar !!! // H

 
 
Ingen bild

Marie

18 juli 2013 12:58

Kul med bilder :-). Blir verkligen jättefint

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards