Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Sista veckan...

Av Hanna - 15 juli 2013 09:19


...som föräldraledig. Sen väntar 3 veckors semester innan det är dags att gå tillbaka till jobb och vardag. Känns inte alls bra faktiskt. Jag är låg och trött, inte alls i form. Samtidigt som det varit jätteskönt att vara långledig så har det även varit rekordjobbigt. Orkar inte riktigt gå in på detaljer, men krävande barn som leker med konstant hög volym, mkt som hänger över en, sliten sambo som jobbar mkt övertid samt lite annat smått och "gott" spelar såklart in.... Vi hoppas som vanligt på en vändning !! Vädret kunde ju få vara lite roligare dessutom...


Men.... GÄRSGÅRN är klar !!! Obeskrivligt skönt. Vi ska fixa till den lite, räta upp & korta några stolpar samt kapa lite vidjor som sticker ut. Men alla 90 metrarna är satta !! Vi har även börjat fixa lite på bortsidan av uppfarten, den snibb som tidigare bara varit en jordhög. Den är utplanad och ogräset har fått sig en omgång. Kanske hinner vi köpa & hämta ett lass matjord och lägga ut där i veckan ? Sen på med lite gräsfrö då. Ang. uppfart och grusgångar som jag för nån vecka var så glad att jag hade idéer kring....där har det tagit stopp då vi inte fått tag på några prisuppgifter eller mer information om hur man gör. Vi var nämligen sugna på platsgjuten markbetong med präglat stenmönster. Underhållsfritt och bra, men inte helt okomplicerat att fixa. Vi känner oss osäkra på hur stort projekt vi orkar ta oss för då vi båda är slitna, så därför är det alltså stopp på den fronten igen. Typiskt. Men det känns ändå vettigt att slå på bromsen när det är mkt oklarheter. Vi får se vart vi landar. Kanske med kantsten och grus bara ?? Kan ju bli bra det med.....


Jag var in på stan och klippte mig i torsdags. Passade även på att snabbshoppa lite på H&M. Fick med mig en kortärmad skjorta, ett linne och en kofta hem. Tyvärr var det egentligen byxor jag behövde...men så är det ju nästan jämt tycker jag. Skönt med lite nya fräscha grejor iaf.


Har även börjat fippla med Instagram. Rätt kul, men jag är inte så bra på det ännu. Måste nog ta hem Instaframe eller nåt så jag kan göra lite collage och sånt, det verkar roligt ! 


Nähä. Dags för lite kaffe kanske så man blir som folk. Ha en bra dag ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards