Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Hanna - 28 oktober 2013 09:30


Nu har vi tagit oss igenom helgen. Det ville sig inte bättre än att Mini E blev dålig på fredagskvällen, men det lugnade ner sig redan under natten så på lördan var det kräkfritt igen. Jag har varit allmänt orolig i magen och mått en hel del illa, samt att jag inte ätit eller sovit som folk sen i onsdags. Kan inte säga att jag varit direkt magsjuk, inte som resten av familjen iaf. Men nåt skit har jag haft i kroppen och magen. Bluärk. Vi är hemma idag smågrabbarna och jag och vilar upp oss. Mannen piggnade ju till rätt snabbt och eftersom han redan igår morse passerade 48 symptomfria timmar så åkte han på jobbet idag.


Vi har försökt vara ute så mkt det bara har gått och igår la vi några timmar på att spackla och greja i garaget. Så härligt att kunna vara där ute och bara tända lampan när man behöver det. Att ha uttag att plugga in sladdar i när man behöver ström till dammsugaren....härligt ! Vi har ju haft skarvsladdar där ute fram tills nu. Så skönt, och snyggt, att slippa dem !! Frysboxen skulle egentligen ha fått flytta ut i förrådet under helgen, men vi har inte orkat faktiskt. Dessutom kändes det inte så frestande att hålla på & flytta mat i frysen när kräksjukan härjar.... Så - frysboxen får kanske flytta ut under veckan istället. Skulle underlätta om det blev kallt ute så man kunde ställa kassar med kött utomhus under tiden man flyttar boxen osv.


Idag gör vi så lite som möjligt. Hela huset är ju redan minutiöst skurat, all tvätt tvättad i minst 95 grader (typ) och så vidare. Det enda bra med äckelsjukan. Man städar hela huset galet rent på en gång. Visserligen skulle vardagsrumsfönstren behöva putsas, och de flesta andra fönster oxå för den delen. Kanske kan bli ett litet mission för mig när minimannen sover....


Ha en bra dag. Hoppas att ni får vara friska !! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards