Alla inlägg den 21 december 2013

32

Av Hanna - 21 december 2013 20:56


Ja nu är man 32 då. Enligt sonen fyllde jag 21 idag, det va iaf vad han sa till grannen. Hehe. Lät ju inte så dumt. Jag har haft en bra dag som inleddes med kaffe och paket på säng. Sedan åkte vi ut och handlade lite, både mat och en julklapp som vi jagat ett tag - slutsåld överallt. Men vi lyckades hitta ett ex tillslut.  Hem igen till lunch och sen har jag haft besök under eftermiddan. Svärföräldrar, svägerska och vänner. Sammantaget har jag blivit mkt bortskämd med fina paket - 2 böcker (Jussi Adler-Olsen "Marcoeffekten" och Mari Jungstedt "Du går inte ensam"), 2 vinflaskor, ett vinställ, en liten flaska skumpabubbel, en chokladask, en presentask från Body Shop, presentkort på Sense (parfymeri) och en finblädderkokbok - "Morberg firar jul". Dessutom hade mannen skaffat ett väggfäste till lilla tv'n som är i barnens allrum så att vi kan hänga upp den och således få bättre ordning där - och det kommer jag må bra av....så därför va det fästet tydligen till mig....haha... Snällt och bra tänkt faktiskt ! Och alldeles korrekt....


Till middag åt vi kasslergryta. Värsta 80-talsmaten dagen till ära. Sen har vi bara grejat & "bråkat" med barnen och nu försöker mannen få dem att sova. De har vänt lite på dygnet.....på nåt konstigt vis....eftersom de började med att sova längre en morgon...inte med att vara uppe sent en kväll. Jaja...är det jullov så är det. Får försöka motstå lockelsen att ligga länge själv imorgon då, ta med dem ut på en rejäl promenad eller nåt samt lura dem till att skotta uppfarten eller nåt annat jobbigt....så ska de nog bli möra till kvällen. 


Jo ! Men mellan besöket och middan fick jag ju ett ryck och städade kylskåpet - ville få det gjort innan man lastar in all julmat. Sen gick jag vidare och tog skafferiet oxå, sen överskåpen ovanför kyl/frys. Känns så BRA nu !! Mannen rensade ur lite i klädkammaren oxå så nu kan man faktiskt gå in dit och inte bara kasta in grejor från dörröppningen. Bra jobbat !! Det tar ju inte så lång tid men ändå....man drar ut på det in i det sista. Varför !? 


Nu ska jag ta och sätta mig i soffan igen med min nya bok och läsa några kapitel till medan jag väntar på att mannen ska komma ur barnens rum. Kanske får jag gå och väcka honom om en kvart, det brukar bli så. Nattningen är pojkarnas grej, vi hjälps åt att få dem i ordning och sen så myser de ett tag innan de (oftast) somnar alla tre. Under tiden brukar jag vila eller läsa lite....eller blogga... På så vis får alla en lugn stund. Det funkar jättebra och mannen verkar inte heller vara missnöjd med fördelningen. Han gillar nog att få sig en tupplur på golvet....hihi...det är ju inte alltid jag slöar heller....ofta så diskar jag eller tar hand om tvätten....så skönt att få göra det i lugn och ro. Härligt när man hittar rutiner som funkar !


Ha en fin kväll ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards