Direktlänk till inlägg 12 maj 2014

Det ska visst....

Av Hanna - 12 maj 2014 12:27


...va VAB-dagar för att man ska ta sig tid att blogga. Den lille sover och den stora killen sitter vid sitt nygamla skrivbord och ritar. Lugn stund. Kaffe och surftid som så många gånger förr.


Storkillen har i ett par kvällar klagat på nästäppa och ont i ett öra, inte mkt men ändå. Inatt vaknade han och hade jätteont i halsen, supersnorig näsa och kände sig dessutom allmänt risig. Vi tog det säkra före det osäkra och stannade hemma, och efter nattens uppvak så tog han en hyfsad sovmorgon. Idag har han varit lite snorig men säger att halsen känns bättre. Vi hoppas att vi lyckades mota Olle i Grind och att det inte blir värre än så här. Både jag och pappan är lite täppta och kände av halsen i morse, men även för oss känns det bättre nu under dagen. Kvällen & Natten blir avgörande. 


Igår åkte jag, mannen och minikillen till Birsta och Ikea. Storkillen hade en mysdag med farmor. Köpte med oss lite prylar för att ordna med förvaring av småsaker som dräller överallt. Och så köpte vi ny inredning till tvättstugan. Överskåp att hänga på väggen och underskåp samt lång arbetsbänk och diskho. Ska samla kraft och försöka få det på plats inom kort. Det är alltid kaos och grejor överallt, så vår förhoppning nu är att det ska bli lättare att hålla ordning iaf där inne. Vi har efter snart 4 år i huset liksom fastnat nånstans mitt i alla planer för  invändig inredning. Så nu har vi en ny plan - ett rum i taget ! Man har tidigare bara sprutat ut nya idéer på hur man vill ordna det, men inte kunnat prioritera vart man ska börja och så har allt blivit lite halvdant. Det har varit tröttsamt och (åtminstone) jag har varit dö'less på hela skiten. Nu tar vi det lugnare och försöker koncentrera oss på en sak i taget - det ska ju vara KUL att bo i ett nytt hus ! 


Nu ska jag klippa håret på grabben - så han är fin till skolbesöket som han förhoppningsvis är frisk nog att följa med på imorgon ! 


// H

 
 
Ingen bild

Erika

17 maj 2014 19:12

Välkommen tillbaka! 😀 Gissa om jag blev snopen när bloggen helt plötsligt var låst. 😱 Men det är ju såklart upp till dig, tänkte jag. Du har ju legat lite lågt här och många bloggar ju för sin egen skull så det är väl kanske inte helt konstigt om du vill låsa bloggen och skriva om privata saker. Hur som helst, kul att du skriver igen! Och nu kommer våren och värmen på riktigt! 😊 🌞 🌷

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards