Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Tvääättstuuga !

Av Hanna - 21 maj 2014 20:53


Typ såhär såg tvättstugan ut innan vi började riva och slita i den. Hade ingen riktigt bra bild, den här är tagen när vi hade börjat tömma på grejor och så vidare. Men det ger iaf en bild av det som vi mest ville förändra - fula fula tvättbänken samt bristen på arbetsyta.


  

Det enda jag kommer sakna från denna gamla tvättis är höjden på maskinen. Att inte behöva böja sig för att stoppa i eller ta ur tvätt är ju underbart - speciellt när man tvättar ofta. Men tvättbänken och de mesiga hyllorna som visar allt skräp man samlar där uppe - Bye Bye !!


 

Nu blir det stor utdragslåda under diskhon som är flyttad till bortre änden av bänken istället för att vara på mitten. Maskinen står längst till vänster och i mitten ska ett smalt skåp med trådbackar i stå (avloppsrören från diskho och tvättmaskin ska bara fixas först). En lång bänkskiva över hela rubbet så det finns lite att jobba på. Överskåp som man kan gömma fula saker i samt ställa sånt som kan vara farligt för barnen att smaka på. Hepp ! Mer förvaring och mkt finare !! 


Tyvärr var skåpdörrarna restade på IKEA, så vi måste åka dit snart igen och komplettera med dem och så handtag till alla luckor förstås. En ny tvättbalja, som kan stå på golvet nedanför maskinen när man tömmer den ska oxå införskaffas. Samt lite nya fina korgar och annat förvaringslull i fina färger, några krokar och annat i samma genre. 


Min sambo ska ha (nästan) all cred för det här projektet. Han har fixat och grejat allteftersom jag har ändrat och möblerat om så alla rör och slangar blev för korta.....ursprungstanken var ju INTE att diskho och tvättmaskin skulle byta plats.... Han har med andra ord agerat som min privata hantverkare. Min roll har (förutom att vara besvärlig) varit att planera, betala och spendera mkt tid framför datorn på IKEA's hemsida surfandes efter bra idéer. Typ.... Men men. Resultatet känns bli helt ok och vi har inte blivit osams....nästan....


Nu ska här hängas tvätt, körde en smygmaskin medan mannen var på jaktmöte. Lite provisorisk rördragning räddade oss från att drunkna i smutsiga barnkläder från jättesandlådan på fsk !


Hörs Hej ! / H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards