Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Måndag = städdag

Av Hanna - 18 oktober 2010 18:31


Så får det bli. Städning står på schemat nån timme framöver. Grabbarna myser och kollar lite "Bompa" och jag är i köket. Ska dra på lite Spotify och städa under diskbänken till att börja med. Diska ur återvinningskärlen och så vidare. Sen får nog resten av köket en omgång oxå, förhoppningsvis blir jag klar i bra tid så jag kan få lite soffmys sen när lillen sover och mannen spelar innebandy.


Har planerat att göra lite ändringar i offerten från elektrikern oxå, samt att välja de sista tapeterna. Blev svårt med vardagsrummet och vårt sovrum....men nu har vi bestämt oss för att ta enfärgade tapeter som lätt går att komplettera med en fondvägg eller liknande senare om man vill piffa till det lite. Eller så har vi det enfärgat. Vill inte drunkna i fondväggar.....det är lätt att det blir många sådana med dagens tapetmode. Det är ju så mkt storblommiga och grafiska mönste så de passar nästan bara som fonder...


Dagens bästa är att offerten från kakelfirman inte blev så blodig som vi trott. Öppnade kuvertet med lite fasa, men insåg snabbt att det inte var nåt att oroa sig för.  5216 kr extra hade vi valt kakel för, och det är det helt klart värt !! Så skönt att vi inte behöver tänka om där. Tack för det !


Dagens sämsta är att vi inte fått nåt besked ALLS om hur vi ligger till i försäljningen. Mkt mkt dåligt och det är ganska troligt att vi inte har nån mäklare kvar snart.....


Nu städning !! Ha en bra kväll vänner !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards