Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Vintertid...

Av Hanna - 31 oktober 2010 07:54


...ska ju ge en extra lite "gratis" timme att sova....eller ? Min son vaknade som vanligt strax före kl 06.00.....men det vart ju liksom lite före 05.00 idag det.... Gäääsp sa mamman....


Vi hade T & M här i går på middag. Mkt trevligt, åt thai-mat och drack ett glas vin till middag. Sen flyttade vi till soffan, kollade på "Så mkt bättre" blandade sommardrink och hade det mysigt. Tack för trevligt sällskap !


Försäljningen har gått framåt med stora steg. Vi har en köpare, och de la ett helt ok bud. Men sen ville de verkligen visa att de SKA ha det så då höjde de sitt eget bud !!! Vi ska skriva kontraktet till veckan, och handpenning ska betalas. Det som oroar lite är att de är mitt i ett bankbyte, så allt är inte 100% klappat och klart med lån för dem ännu. Vi är såklart jätteglada men ropar inte hej riktigt än med anledning av detta....hoppas kunna vråla ut nyheten till veckan och ha papper på det !


I nya huset har vi nu ÄNNU mer dosor, kablar och tomrör. Elen är i stort sett dragen överallt och pottor för spotlights är på plats. Det som är kvar för el-killen att göra är fasadbelysningen, det blir lite meckigt eftersom lösullen redan ligger på vinden och han ska ut i takfoten via vinden för att dra elen och sätta spottarna där de ska vara. Vi ska dit och städa undan lite sågspån samt bygga "landgångar" som elektrikern kan använda för att nå ut dit han vill. Förhoppningsvis drar inte älgjakten ut på tiden idag, då hinner vi det kanske redan idag. The sooner the better.


Lilla E har nu levt utan sin (före detta) bäste vän NAPPEN i 4 veckor.  Jätteskönt att inte behöva leta efter den och alltid dubbelkolla om den är med när man åker nånstans. Som jag nämnt tidigare så har det gått över alla förväntningar att sluta med den och vi är jättetacksamma för det. Däremot har han nästan tagit ett steg tillbaka när det gäller att gå på pottan....han säger inte till längre när han måste gå, så det händer lite mer olyckor nu än förut. Men men...det är väl som med det mesta annat här i livet....2 steg framåt och emellanåt 1 steg tillbaka. Han är ju bara 2 år så det hinns ju med liksom.... Han är torr i stort sett varje natt och det är ju inte så illa pinkat iaf.   


Nu blir det lite söndagsröj. Ha en bra söndag vänner ! Ny vecka i morrn. // H

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards