Alla inlägg under januari 2011

Av Hanna - 10 januari 2011 21:00


Jag har mysmåndag i min ensamhet. Ena grabben har åkt för att spela innebandy och den andra sover sen en timme tillbaka. Det är jag & TVn nu, ska kolla CSI.


Detta är första kvällen på länge som lilleman somnar utan gråt och skrik, det tog visserligen en timme för honom att knoppa in, men när jag lämnade honom låg han snällt kvar och somnade sedan själv. Det gäller att lämna honom i rätt ögonblick, går man för tidigt kliver han upp. Vill inte heller att han ska vänja sig vid att man sitter kvar tills han somnat.... Rutinerna har ju varit lite knasiga under ledigheten, men nu när vi är på väg in i det gamla vanliga kanske vi kommer i ordning igen. Det kändes som ett steg i rätt riktning idag, skönt !


Det var jobbigt att jobba idag !! Fattade ingenting och kom nästan inte ihåg mina lösenord till de olika systemen, eller PIN-koden till min telefon. Efter lunch började det trilla på plats och jag fick upp lite tempo. Kommer nog sova som en stock i natt, ska försöka lägga mig när jag kollat klart på CSI.


Imorgon är det fullbokat i stort sett...



  • 7.30-9.30 - Användarutbildning i fakturahantering i nya affärssystemet.
  • 10.15-12.00 - Konditionstest och upplägg av träningsschema.
  • 13.00-14-30 - Avdelningsmöte.
  • Jobb med ordinarie grejor....
  • Hem & hoppas att M hunnit hämta sonen i bra tid, jag kommer inte hinna det !
  • Käka middag. (vad ??)
  • 19.00-21.00 - Yoga & promenad
  • Ställa i ordning inför slutbesiktningen som är bokad på onsdag morgon.
  • Sova hela natten utan uppvak & stök. (hör du det Lilla E !? )


Även klart nu att mäklaren kommer hit den 20e jan och värderar huset åt oss. Sen möte på banken den 24e. SEN kan vi luta oss tillbaka och njuta lite av att vara FÄRDIGA.....för nu....snart är det vår och då ska huset målas, tomten finplaneras och garaget byggas.... Hej å hå.....


Nu varva ner och njuta av lugnet. Har personligen haft en lite tung dag, en grej som gnager mig.....men snart får jag svar på't och kan då förhoppningsvis släppa det och inte oroa mig mer. Bara att härda ut lite till.


Hoppas ni haft en bra måndag. Snart helg ! // H

Av Hanna - 9 januari 2011 09:50


  

  Min pappa Gunnar har namnsdag idag. Grattis till honom  


  7 år sedan min älskade farfar somnade in  


  


Av Hanna - 9 januari 2011 08:55


....va gott jag har det just nu. Sitter vid kaminen som sprakar och har nyss ätit en tallrik fil & flingor. Lilla pressokannan och stora kaffemuggen är det som gäller nu. Läser lite tidning på nätet, kollar fejjan & några bloggar....


Laddar för dagens ryck, ska försöka få mkt gjort nu på förmiddan eftersom grabbarna åkt upp till Gräfsåsen för att kika lite bakom kulisserna såhär innan det drar igång. Käraste M jobbade ju som tjuvstartsvakt igår på cupen och får därför gå in gratis idag, så då tog de med sig snowracern och åkte upp direkt när de vaknat och ätit frukost. Träning och provkörningen startade redan kl 7 tror jag så det finns ju lite att titta på. Lilla E tog med sina hörselskydd och drog på sig sin Snowrider-buff, en tuff kille var det som drog iväg. Hoppas att de kommer ihåg att fota lite så man får se hur de hade det.....


Igår satte vi som sagt upp den nya hatthyllan, det blev bra. Åkte upp en tavellist i vårt sovrum oxå, samt att vi möblerade om och ställde in en ny säng i lillemans rum. Vi har alltid varit dåliga på att hänga upp saker på väggarna, tavlor / kort / hyllor osv.....alltså....vi KAN skruva upp dem rent praktiskt men vi kan aldrig bestämma oss för VART / HUR de ska sitta. Så det har slutat med att våra väggar varit lite kala... Men nu tänkte vi försöka ändra på det. Lite ångestladdat att göra hål i nya fina väggar, så vi tänker efter lite extra.... Kommer väl komma upp lite grejor eftersom...


Ska hoppa i lite kläder, morgonrock är inte så praktisk när man stökar. Ha en bra söndag, imorrn är det allvar igen !! // H

Av Hanna - 8 januari 2011 18:50


Hemmadag med besök av vännen J. En kopp kaffe och lite surr medan sonen sov....eller inte....han vägrade sova i vagnen så efter en stunds vrålande fick han komma in och kolla en film istället. Han satt inte riktigt så stilla som jag hade önskat med resultatet att vi blev avbrutna ca 100 ggr. Trots detta fick vi ett par timmar med välgörande surr. Tack för det !!


Nu har vi ätit middag, chicken nuggets med ris och sweet chili-sås. Till efterrätt lite glass med en maräng på toppen. Mumma och precis lagom ansträngande.   


Jag ska natta sonen i nya sängen direkt efter tandborstningen som pågår just nu. Ska bli skönt att kunna sitta på en stol och läsa sagan istället för på golvet som vi gjort hittills. Vi köpte en Gulliver på IKEA, han verkar gilla den jättemkt och vi hoppas att han kommer sova gott.


Käraste M ska skruva upp vår nya hatthylla nu när vi byts på nattningsfronten. Bilder kanske kommer sen.....om det går bra dvs....   


Trevlig lördag på er ! // H


Av Hanna - 6 januari 2011 15:17


Efter att ha spenderat typ varenda dag hemma med stök och fix, ska vi åka till S-vall och IKEA i morgon. Shoppa lite, samla idéer och så vidare. Komma hemifrån helt enkelt. Är ju förkylda som attans, men till slut tröttnar man ju på att bara slöa ! Ska bli kul att göra nåt lite annorlunda innan jobb & fsk börjar igen.


Trevlig helg !! // H

Av Hanna - 5 januari 2011 13:58


Dagen sniglar sig fram, vilade med lilleman efter lunch men känner mig inte ett dyft piggare för det. Sitter med en kopp varmt och surfar runt lite. Den lille frågade snällt om han fick kolla TV igen för en stund sen och trots att det bär mig emot att ha honom sittandes där flera gånger per dag så känns det ändå OK. Han har ingen ro att leka på sitt rum, och jag orkar inte gå ut med honom. Vi hade dock en mysig stund på förmiddan när vi la pussel och byggde lego, han har blivit riktigt duktig på att knåpa med det. Det är en sån dag idag helt enkelt.


Har hittat ett bord som jag skulle vilja ha i vardagsrummet, bredvid kaminen. Har inte riktigt bestämt vad vi ska göra med det hörnet, om bokhyllorna ska upp där eller om vi ska ha en fåtölj med fotpall (typ läshörna) eller det blir nån form av matbord & stolar så man kan sitta och käka / fika med gäster...



Enda problemet är att vi vill ha ett stort bord (eller iaf ett bord med utdragsskivor) oxå. Ställde vårt nuvarande matbord i vardagsrummet över nyår och det är mysigt att ha plats för många i ett större rum. Vi kan ju ha ett stort bord i köket oxå, men till vardags räcker det ju med ett mindre. Det ovan skulle räcka bra till oss 3 men är ju lite högt och opraktiskt med tanke på sonen. Stolar utan ryggstöd osv.... Det blir klurigt när man hittar nåt som man vill ha bara för att det är snyggt, men inte vet riktigt hur/var man ska ha det. Vi får bo in oss lite till innan vi bestämmer oss.


Är även på jakt efter ny säng till sonen. Växa-säng, juniorsäng eller typ en 90's resårmadrass med korta ben som man höjer eftersom och på så vis räcker ända in i tonåren ? Den sistnämnda är ju  mest praktisk då vi bara behöver köpa & bära hem en säng. Men jag vill samtidigt gärna att han ska ha en säng med lite gavlar, så inte tapeterna ska slitas så mkt. Ska rådfråga den lille, kanske vet han vad han vill ha ?

   


Nu lite mera varmt i min mugg. Halsen blir lite mindre vass när jag dricker thé med honung så jag kör vidare på det. Hej så länge // H




Av Hanna - 5 januari 2011 09:11


Jag är förkyld, och så även resten av familjen.... Så jäkla trist ! Sover som en kratta, kan ju inte andas ! Sen så hostar Lilla E väldigt mkt och sover oxå väldigt ryckigt, är ledsen och har svårt att somna om. Käraste M vet jag inte riktigt hur han sover, men det LÅTER som om han sover hårt och tungt iaf, han snarkar !! Han är rejält hes och kraxig så det är inte så konstigt. Tur att han bara jobbar till 15.00 idag, sen 4 dagar ledigt. Kanske hinner vi kurera oss under helgen så vi är lite piggare på måndag...


Hade planer att åka till mamma i helgen, men nu ska de hjälpa brorsan med flyttlasset till Boden så det kanske får bli en annan helg, är väl nästan lika bra med tanke på förkylningen..... Vi får se....ska kolla med dem under dagen.


Det snöar idag. Jag borde gå ut och skotta, men just nu bara orkar jag inte. Hade jag varit ensam hemma hade jag lagt mig och dragit täcket över huvudet för länge sen. Just nu kollar Lilla E på "bompa", han är ju inte heller helt kry så det är inte full fart direkt. Ska stänga av TVn om en stund, kanske kan vi lägga lite pussel eller nåt annat stillsamt istället....bygga lego är ju inte heller så dumt. Nåt ska vi göra iaf....snart.....


Ha en bra dag ! Vi ska sikta på att bara harva igenom vår.... // H

Av Hanna - 4 januari 2011 08:07


Ja det är det ! Vi hade ett jätteroligt kalas på nyårsafton med goda vänner, god mat och lite tok. Faktiskt hade jag träningsvärk i magen dagen efter, mest beroende på ett skrattanfall på toaletten under kvällen.  Lilla E var ju hemma och med en stund, han kollade på Nicke Nyfiken och mös under en filt efter middagen. Han sov över tolvslaget, men innan han la sig fick han följa med sin pappa och grabbarna ut och elda lite tomtebloss. Det gillade han BIG TIME ! "Kom nu grabbar" ropade han när de skulle gå ut. Ett mkt lyckat kalas som var precis lagom, tack vare go'a vänner som tycker att det är ok med kalas som är barnvänligt. Tack alla som kom !!


Natten mellan 1a & 2a jan kräktes vår lilleman litegrann och fick sedan en febertopp, hur pigg som helst dagen efter och ingen av oss andra känner av någonting. Verkar inte ha varit något denna gång heller.(precis samma sak hände för några veckor sedan) Kräks och sedan febertopp. Lite jobbigt och otrevligt men om man jämför med magsjuka, så är det ok. Huvudsaken är ju att det går över fort !


Igår var vi och sålde radhuset på riktigt, dvs fick betalt och lämnade över nycklarna. Härlig känsla ! Fick dessutom erbjudande om kostnadsfri värdering av nya huset, så den ska bokas in så fort som möjligt nu. Förhoppningsvis är det fritt fram efter slutbesiktningen    I slutet på januari kliver vi av vår byggkredit och lägger de slutliga lånen. Hoppet om att komma undan topplån leve ! De sista fakturorna kommer väl trilla in nu under kommande vecka och så ska vi lägga in pengarna från radhuset till kontantinsatsen, så inom kort vet vi vad slutnotan hamnar på och exakt hur stor del i % vi lagt in själva. Spännande !


Ang. färg på huset så såg vi igår ett rött/vitt Lyckan när vi var ute och åkte förbi Sandnäset. Jag tyckte att det var rätt ok, men käraste M gillade inte alls. Så rött/vitt blir det nog inte. En kombination till totalt eliminerad, bara 1000 kvar !?! Har ju haft så svårt att bestämma vilken färg vi ska måla i till våren, har bara kommit fram till att grått går bort eftersom grannarna på båda sidor om oss är grå, men nu är alltså även rött ute ur bilden.  Förslag någon !? Det är svårt när man vill hitta en "egen" färg och samtidigt känner att de flesta fina kombinationer redan är upptagna.... Jag är iaf nästan helt säker på att detaljerna, såsom stolpe vid entrén, knutbrädor, spröjs och andra småsnickerier ska vara vita. Det ser så fräscht ut. Har en favoritfärg som är mörkt brun (nästan svart) som är jättefin. Är skitsnygg i hop med vita detaljer, men vet inte om den passar vår lilla stuga ? Vi klurar vidare, inte riktigt dags att avropa färgen och börja måla ännu.....


Dagen bjuder nog på lite hemmastök. Igen. Vi är förkylda och lite orkeslösa, och hemmet är inte direkt färdigstökat, så..... Till lunch blir det nog en promenad till Jysk för att köpa en väckarklocka. Käraste M har försovit sig ett par mornar nu, hans nya mobil är för lätt för att stänga av...... Jag sover dåligt under början av natten och är således nästan medvetslös och till ingen hjälp alls när det gäller att höra alarmet. Lilla E har förvandlats till en sömntuta och sover numera till ca 7.30 så han funkar inte som alarm längre heller.... Vi behöver en väckarklocka av mer klassisk modell ! På måndag börjar allvaret för hela familjen och då funkar det INTE att sova så här länge....*suck*



Ha en bra dag vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards