Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Wiihoo !

Av Hanna - 24 maj 2013 13:05


Nu är det galet nära helg. Kvällen kommer ägnas åt packning, tvättande av kläder och annat stök inför resan. Det som stör mig mest är att jag inte har nån bra handväska att ta med. Min stora väska som jag har till vardags är ju som en hel trunk och känns onödigt stor. Förr hade jag ju massor av väskor - men var är de nu  !?!? Skulle behöva en mittemellanstor väska som både funkar när man är ute på lite shopping och när man ska ut och roa sig. Får leta på vinden, kanske blir det även en sväng på stan efter jobbet. Måste på apoteket oxå....D-dropparna är slut och så behöver vi tandkräm och nåt mer ( vad var det nu då ?? ) som jag tänkte köpa där. Får se om jag kommer på det....annars märks det väl sen vad vi saknar....när vi behöver det...


Veckan har varit tung. Läkarbesöket gick inte så bra, återigen kommunikativa problem mellan mig och läkaren. Det känns som att han inte VILL förstå mig. Men till slut kom vi iaf fram till att jag ska få träffa nån sorts kurator för att få hjälp att hantera tinnitusen....hörseln är fortfarande "för bra" för att åtgärdas så det får vänta. Jag var ledsen när jag gick därifrån, men repade mig ganska snabbt ändå. Dagen efter var det tidig uppstigning och avresa till S-holm. Mitt öra/huvud gillade inte alls att flyga. Mkt jobbigare än vanligt har det varit sen jag var i väg. Utbildningen däremot var bra, men tung även den. Jurister pratar inte som vanliga människor. Man måste verkligen vara på hugget för att hänga med i tugget. Typ. På jobbet så har projektet som jag är med i hamnat liiite på is eftersom vi väntar på en offert innan vi kan gå vidare. På den privata fronten har mannen har gjort klart gärsgården, farmor var barnvakt igår på dagen och sen åkte han iväg på kvällen igen när jag var hemma. Sköna extraslantar drog han in på det. Inte så dumt inför sommaren. Barnen har blivit förkylda och det har varit svårt att få dem i säng om kvällarna så jag har inte hunnit vila så mkt som jag har behövt. MEN - jag har tagit mig igenom den här veckan som jag gruvade så mkt inför och jag är trots tröttheten vid rätt så gott mod. Positiva tankar nu ! Måste och vill så gärna orka hela den här helgen !! Har ju sett fram emot det så mkt....


Snart är det eftermiddagskaffe och lite avslappnat fikasurr med kollegorna. På fredagsfikat är stämningen alltid lite roligare. Gött det !!


Om jag inte uppdaterar nåt mer innan helgen så passar jag på att önska er alla en fin helg ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards