Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Hanna - 2 maj 2013 10:58


...för det är ju torsdag. Mkt skön insikt i morse ! Valborgsfirandet blev lugnt hemmvid med vänner på middag och surr. Härligt. 1a maj firade vi hemma med att mecka med nya bilen (ja vi har hittat en kärra nu) och lite fix i förrådet. Mannen meckade dragkrok och jag spacklade väggar. Barnen lekte ute i det (faktiskt) helt ok vädret. Rätt bra dag. Det bästa med den var dock att jag vilade en timme mitt över dan och att det ledde till att jag hade lite svårt att somna igår kväll !!! Sista tiden så har jag på helgerna sovit ett par timmar mitt i dan och ändå varit helt slut till kvällen, så pass att det inte känts normalt. Men igår så fick jag alltså ligga en stund på kvällen innan jag somnade och det är ju så det ska vara om man sovit på dagen !! Ska försöka hålla mig vaken i eftermiddag när jag kommer hem dessutom. Lovar inget men det känns möjligt - jag är visserligen trött nu. Men inte riktigt lika illa som föregående vecka då jag kände mig grinfärdig hela tiden och bara kunde tänka på en enda sak - att få sova. Långt ifrån bra, men iaf bättre och det är ju värt att påpeka ! Positiva saker ska man glädjas åt !


Mindre bra är att effekten av Diklofenak-kuren redan verkar minska. Ont i handleden igen vid belastning, och värk på nätterna. Skit. Får väl ringa HC igen då. Känns som jag gör inget annat än springer hos läkare för det ena och det andra. 21a maj är det dags för besök på Öron igen. Först hörseltest och sedan träff med läkaren. Suset har blivit värre, hörseln vet jag inte riktigt hur det är ställt med - troligtvis oförändrat. Men pulserandet och ljudkänsligheten har blivit sämre på sistone. Har även börjat höra skiten i högerörat oxå. Kanske är min enorma trötthet kopplad till detta !? Hoppas iaf att läkaren (samma som jag hade telefontiden med) är lite trevligare den här gången och mer villig att sätta sig in i min problematik. För nu håller det inte länge till. Jag blir gaaalen ! Måste se till att skaffa bra hörselproppar tills jag ska iväg med tjejerna på P!nk-konserten så jag pallar det. Nedräkning pågår - bara 24 dagar kvar till minisemester i S-holm för Glada 4an !


Nu är det lunchdags alldeles strax. Hej hopp ! Ha en fin torsdagsmåndag. Snart helg igen ! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards