Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Ledig fredag.

Av Hanna - 18 oktober 2013 12:32


Skönt med ledig fredag. Hänger hemma med barnen. Plockar med tvätt och  donar med lite småstädning. Ganska lugnt och skönt. Borde egentligen lägga i en högre växel och bara köra på då vi har halkat efter med städningen på sistone. Men....jag är ju föräldraledig på deltid för att hinna vara mer med mina barn. Så jag fortsätter i lite lagom takt. På så vis kan jag vara lite delaktig i barnens lek och ändå få lite gjort.


Ser fram emot helgen. Har några grejor som händer, men i stort sett obokat. Imorrn ska Lilla E på kalas hos grannen. Ev blir det lite efterskottsuppvaktning för 5-åringen oxå på söndag. En rätt så obokad helg ändå...det lilla som är bokat är ju bara roligheter. Skönt !!  Hoppas att mannen tar ledigt från älgskogen på söndag så vi hinner vara hemma allihopa en dag oxå, extra kul om vi får besök !!


Vi ska köpa ett nytt matbord. Har hittat ett fint på MIO som heter Mario. Stort och bra, går att fälla ut så många får plats och som det verkar har det en bra och tålig yta. Kanske inte helt vår stil, men snyggt och många plus för storleken. Prislappen är ju i MIO-stil den med förstås, men helt klart nåt vi kan tänka oss att betala om det känns vara "vårt" bord. Stolar till tänkte vi kanske budgetköpa, eftersom den sortens stolar verkar bli slitna rätt fort, oavsett var man köper dem....och med tanke på barn & leksaker så är det nog lika bra att inte lägga för mkt krut på dem eftersom de med stor sannolikhet måste bytas ut efter några år. Jag gillar även IKEA's bord Tranetorp, mest för att det har så tilltalande linjer....rakt och snyggt. Men det är lite för litet, eller rättare sagt....det går inte att göra så stort. Sen har vi IKEA's Bjursta oxå. Ser rätt ok ut, prislappen är mkt trevlig och det går att göra stort. Men då vet jag inte vad vi ska ha för stolar.... Beslut Beslut Beslut. Fördelen med ett billigare bord är att vi kan köpa mer saker som vi vill ha eftersom den avsatta möbelslanten kommer räcka till mer. Sen om vi vill byta om några år är det inte hela världen heller.....


Mario

Tranetorp  

Bjursta  

Här är de 3 kandidaterna. IKEA-borden går ju att få i olika färger medan MIO-bordet nog bara kommer i vitt.Vad tror ni ? Hjälp !!


Nu kaffe och sen lite dammsugare och start av ännu en tvättmaskin. Hörs Hej ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards