Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Jaha...

Av Hanna - 22 oktober 2013 06:56


Då var man en bit in i veckan igen då och jag har en känsla av att det kommer gå ännu fortare än vanligt. Igår blev dagen upphackad då vi med kort varsel fick åka med Mini E til tandläkaren igen då han i helgen har klagat en del (typ skrikit en halv natt) på ont i munnen. Han slog ju av en framtand för ett tag sen och vid första tandläkarbesöket verkade ju allt lugnt, men nu har han alltså klagat en del, den har mörknat rejält samt att han har blivit sämre på att äta. Vi ska nu avvakta ett par veckor till och försöka kartlägga hans klagomål samt hålla mer koll på NÄR & HUR han verkar ha ont. Dessutom måste ju ätandet kollas lite extra så han inte halkar efter för mkt på den fronten, lillskiten våran. Om det verkar gå väldigt knackigt med maten och om han verkar ha mkt ont kan det bli aktuellt att dra tanden. Brrrr.....men men...bara han slipper ha ont hela tiden...


Lillfaster hämtade barnen på fsk igår så vi kunde jobba ikapp det vi missade pga tandläkarbesöket. Tack för det !! Hon fyller år idag så ikväll drar vi på födelsedagsmiddag ! Gött.


Imorgon verkar det bli en vanlig dag, jag hämtar barnen kl 15. Men sen är det helg - iaf för man & barn. De kör 4-dagarshelg. Jag jobbar torsdag, kommer riva av en långdag och sen vara ledig fredagen jag med. Underbart. På torsdagen kommer dessutom elektrikern och påbörjar montering av centralen i garaget. Inom kort kan det va så pass elektrifierat där ute så vi kan flytta ut frysboxen !! Så många gånger har vi trott och tänkt att NU ska det ske....men vi har inte nått ända fram. Men nu är det fan i mig nära - PÅ RIKTIGT !!! Bara allt går bra nu då och elektrikern får ihop tåtarna. #skavälinteropahej


På fredag kan det bli ett IKEA-besök för oss om vi känns orka. Sen på lördag kväll blir det nog middag ute med kusin JJ och hans fina Linda. Vuxentid !! Mkt bra.


Annars. Jag tog en promenad igår kväll, inte lång eller snabb. Men jag tog mig iaf ut. Det är mer än jag orkat och hunnit på ett tag. Pinsamt nästan, men just därför bra att det blev av. Ska ringa och söka för min stortå-led idag oxå. Jag opererade den för ca 15 år sen.....och den blev inte riktigt bra. Nu på sistone har den svällt upp rejält och nu kan jag nästan inte ens ha mjuka skor på mig. Inte bra inför vintern....inte heller bra för mig som skulle vilja röra på mig mer. Alla hinder måste röjas ur vägen om jag ska kunna få det här arslet ur vagnen. Vi fick även enkäter igår från företagshälsan och på en skala 1-10 hur man mår rent allmänt kryssade jag i 5. Individuellt samtal ska bokas in och jag ska äntligen sätta mig själv främst. Gruvsamt men nödvändigt. Hejja mig.


Nu ska jag hämta lite mer kaffe och sedan förbereda mig inför ett möte med chefen. Tjohej ! // H





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards