Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Vi lever....

Av Hanna - 17 december 2013 20:29


....och mår ! Sista tiden har varit allt annat än lugn. Barnen har som jag nämnt tidigare varit sjuka till höger och vänster. Jag har haft så j*vla mkt på jobbet så jag knappt hunnit andas. Mannen har oxå haft fullt upp. Men nu har vi lov... Så sjukt galet jobbigt att rodda ihop allt för att få den här långa ledigheten.....många påsar under ögonen har det blivit. Fast nu....så värt det !! 


Sen jag skrev sist....snabbresumé....på de saker som jag kommer på just nu. 


  • JOBBA ! - galet tempo. 
  • VAB-a.
  • Övernattande gäster. Leksällskap för barnen - mkt uppskattat !! 
  • Julfest med jobbet ! KUL KUL KUL !! 
  • Pappa på besök. 
  • VAB-a...igen...(både farmor och farfar har varit inlånade och hjälpt oss)
  • Planeringsdagar i Ottsjö med jobbet för min del. (flera på avd. blev magsjuka när vi kom hem. Jag klarade mig. *pjjuii*)
  • Inhopp i posten eftersom ordinarie där mådde illa då....inte bra då jag hade ett ton med grejor på mitt eget bord efter ett par dagar med planering istället för löpande jobb.
  • Stormen Ivar kom på besök !!! (hejja hejja alla mina kollegor som fortfarande sliter med återställning)
  • Luciafirande på fsk. Fina duktiga barn !
  • Pappa på besök. Spontan övernattning eftersom det blev lätt snöstorm. 
  • Mini E har dragit sin tand. Det gick jättebra. En blodig historia dock, men smidigt ändå & han verkar inte ha nåt minne av det trots att det lugnande medlet bara gjorde honom piggare ! När allt var över och vi var på väg hem - DÅ blev han lullig. Sötnöten sov bra i vagnen sen !

Imorgon ska vi fortsätta greja här hemma. Jag städar och fortsätter julpyntandet allt eftersom. Barnen leker jättebra tillsammans och känslan av att ha jullov är fantastisk. Jag väntar ju på besked om fotoperationen, så att vi kan planera januari månad lite närmare. Men det kommer väl. Förhoppningsvis blir det direkt efter trettonhelgen som han sa. Den veckan är mannen helledig och sedan jobbar han halvtid i 10 veckor. Det känns otroligt bra. Jag kommer jobba heltid så fort foten är i ordning. Sen får vi se framåt våren, hur vi gör. När det blivit ljusare känns det mer ok att barnen går längre dagar på fsk, allt går ju så mkt lättare då. Det är mindre sjukor som härjar och man börjar få tillbaka lite ork igen efter den mörka tråkvintern. Vårvintern ger ju så mkt mer energi ! Haha...den här familjen går verkligen i ide under höst/vintern. 


Lilla E och jag gjorde julgodis idag medan den lille sov. Rocky Road och Fudge. Båda sorterna blev fula och Rocky'n blev inte ens god. Chokladen var så konstig....mannen hade köpt nån mörk dekorchoklad... Fudgen blev god, men ful. Jaja...vi fick pyssla en stund och smaka smet....så....vi är nöjda ändå. Nästa go'projekt i köket är saffransbullarrna. Återigen - såååå sent ute med dem. Men men...de är ju så goda så de är ett måste iaf. I matväg ska vi fixa köttbullarna och lite annat gott inom kort. Längtar efter revben och rödbetssallad !!


Nu blir det lite soffhäng. Hörs. Hej ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards